REFF - Faculty of Philosophy Repository
University of Belgrade - Faculty of Philosophy
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   REFF
  • Pedagogija / Pedagogy
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za pedagogiju
  • View Item
  •   REFF
  • Pedagogija / Pedagogy
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za pedagogiju
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Отворени курикулум дечјег вртића

Open preschool curriculum

Thumbnail
2008
Full text (286.9Kb)
Authors
Miškeljin, Lidija
Contributors
Зиндовић-Вукадиновић, Гордана
Article (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
У раду је приказан један облик акционог истраживања у развијању и обликовању отвореног курикулума васпитача дечјег вртића “Церак” у Београду. У првом делу рада приказана су тумачења теорије и праксе курикулума у васпитању и образовању. Разлике које постоје у тумачењима, схватањима и одређивању курикулума произилазе, пре свега, из оријентације самих аутора који их дефинишу и објашњавају, њихових личних ставова и односа према пракси курикулума. Приступ курикулуму који је заступљен у раду базира се на тврдњи и поставкама Стенхауса који курикулум посматра као процес и праксу, као и на радовима Н. Кинг која је указала на утицај контекста у пракси курикулума. Развијање отвореног курикулума у васпитно-образовном процесу посматра се кроз однос васпитача према процесу учења. Планирањем, вођењем, посматрањем и вредновањем васпитач разрађује концепцију програма (креира курикулум) и на тај начин се изграђује као професионалац. Овај рад показује да дилема васпитача представља основу за ...грађење веза између научних теорија учења и подучавања предшколског детета и конкретних васпитних поступака. Њихово преиспитивање и усклађивање представља основ за истраживање сопствене праксе. Васпитач директно учествује у креирању и програмирању васпитно-образовног рада, реконструише васпитно-образовни процес и преиспитује своју улогу. Вртић који развија отворени курикулум укључује мишљење и учење у заједници те тако постаје место живљења.

The paper illustrates a mode and the approach of an action research on developing and shaping an open curriculum by the preschool teachers in “Cerak” kindergarten in Belgrade. The first part discusses some theoretical and practical curricular issues. The differences in interpreting, understanding and practices in curriculum development arise from, primarily, the authors’ orientations and their personal attitudes towards curricular practices. The approach and attitudes towards curriculum of this author are based on the assumptions and presumptions by Stenhouse, who views curriculum as a process and practice, and on the work of N. King who stressed the influence of context in curricular practice. The development of an open curriculum is observed here through teachers’ attitudes towards the learning process. Teachers developand elaborate the curriculum in the processes of planning, performing, monitoring and assessing and, at the same time, develop themselves professionally. Our... research shows that dilemmas stimulate teachers to reflect on and seek for relations between scientific theories on learning and preschool teaching and particular educational procedures. Selfexamination and adaptation are the basis for examining one’s own practice. The preschool teacher is directly engaged in creating and programming the educational process, restructures it and reassesses her own role. A kindergarten that accepts and develops open curriculum includes in it also beliefs and values of wider community and thus becomes a place for living.

Keywords:
отворени курикулум / акционо истраживање / креирање и програмирање васпитно-образовног рада / истраживање праксе / open curriculum / action research / creating and programming of educational process / research on practice
Source:
Настава и васпитање, 2008, 57, 2, 191-199
Publisher:
  • Биљана Радосављевић

Cobiss ID: 6026754

ISSN: 0547-3330

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3703
URI
http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3703
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za pedagogiju
Institution/Community
Pedagogija / Pedagogy
TY  - JOUR
AU  - Miškeljin, Lidija
PY  - 2008
UR  - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3703
AB  - У раду је приказан један облик акционог истраживања у развијању и
обликовању отвореног курикулума васпитача дечјег вртића “Церак”
у Београду. У првом делу рада приказана су тумачења теорије и
праксе курикулума у васпитању и образовању. Разлике које постоје у тумачењима,
схватањима и одређивању курикулума произилазе, пре свега, из оријентације самих
аутора који их дефинишу и објашњавају, њихових личних ставова и односа према
пракси курикулума. Приступ курикулуму који је заступљен у раду базира се на
тврдњи и поставкама Стенхауса који курикулум посматра као процес и праксу, као
и на радовима Н. Кинг која је указала на утицај контекста у пракси курикулума. Развијање отвореног курикулума у васпитно-образовном процесу посматра се
кроз однос васпитача према процесу учења. Планирањем, вођењем, посматрањем
и вредновањем васпитач разрађује концепцију програма (креира курикулум) и на
тај начин се изграђује као професионалац. Овај рад показује да дилема васпитача
представља основу за грађење веза између научних теорија учења и подучавања
предшколског детета и конкретних васпитних поступака. Њихово преиспитивање
и усклађивање представља основ за истраживање сопствене праксе. Васпитач
директно учествује у креирању и програмирању васпитно-образовног рада, реконструише васпитно-образовни процес и преиспитује своју улогу. Вртић који
развија отворени курикулум укључује мишљење и учење у заједници те тако постаје
место живљења.
AB  - The paper illustrates a mode and the approach of an action research on
developing and shaping an open curriculum by the preschool teachers in
“Cerak” kindergarten in Belgrade. The first part discusses some theoretical
and practical curricular issues. The differences in interpreting, understanding and
practices in curriculum development arise from, primarily, the authors’ orientations and
their personal attitudes towards curricular practices. The approach and attitudes towards
curriculum of this author are based on the assumptions and presumptions by Stenhouse,
who views curriculum as a process and practice, and on the work of N. King who stressed
the influence of context in curricular practice. The development of an open curriculum is
observed here through teachers’ attitudes towards the learning process. Teachers developand elaborate the curriculum in the processes of planning, performing, monitoring and
assessing and, at the same time, develop themselves professionally. Our research shows
that dilemmas stimulate teachers to reflect on and seek for relations between scientific
theories on learning and preschool teaching and particular educational procedures. Selfexamination and adaptation are the basis for examining one’s own practice. The preschool
teacher is directly engaged in creating and programming the educational process,
restructures it and reassesses her own role. A kindergarten that accepts and develops open
curriculum includes in it also beliefs and values of wider community and thus becomes a
place for living.
PB  - Биљана Радосављевић
T2  - Настава и васпитање
T1  - Отворени курикулум дечјег вртића
T1  - Open preschool curriculum
EP  - 199
IS  - 2
SP  - 191
VL  - 57
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3703
ER  - 
@article{
author = "Miškeljin, Lidija",
year = "2008",
abstract = "У раду је приказан један облик акционог истраживања у развијању и
обликовању отвореног курикулума васпитача дечјег вртића “Церак”
у Београду. У првом делу рада приказана су тумачења теорије и
праксе курикулума у васпитању и образовању. Разлике које постоје у тумачењима,
схватањима и одређивању курикулума произилазе, пре свега, из оријентације самих
аутора који их дефинишу и објашњавају, њихових личних ставова и односа према
пракси курикулума. Приступ курикулуму који је заступљен у раду базира се на
тврдњи и поставкама Стенхауса који курикулум посматра као процес и праксу, као
и на радовима Н. Кинг која је указала на утицај контекста у пракси курикулума. Развијање отвореног курикулума у васпитно-образовном процесу посматра се
кроз однос васпитача према процесу учења. Планирањем, вођењем, посматрањем
и вредновањем васпитач разрађује концепцију програма (креира курикулум) и на
тај начин се изграђује као професионалац. Овај рад показује да дилема васпитача
представља основу за грађење веза између научних теорија учења и подучавања
предшколског детета и конкретних васпитних поступака. Њихово преиспитивање
и усклађивање представља основ за истраживање сопствене праксе. Васпитач
директно учествује у креирању и програмирању васпитно-образовног рада, реконструише васпитно-образовни процес и преиспитује своју улогу. Вртић који
развија отворени курикулум укључује мишљење и учење у заједници те тако постаје
место живљења., The paper illustrates a mode and the approach of an action research on
developing and shaping an open curriculum by the preschool teachers in
“Cerak” kindergarten in Belgrade. The first part discusses some theoretical
and practical curricular issues. The differences in interpreting, understanding and
practices in curriculum development arise from, primarily, the authors’ orientations and
their personal attitudes towards curricular practices. The approach and attitudes towards
curriculum of this author are based on the assumptions and presumptions by Stenhouse,
who views curriculum as a process and practice, and on the work of N. King who stressed
the influence of context in curricular practice. The development of an open curriculum is
observed here through teachers’ attitudes towards the learning process. Teachers developand elaborate the curriculum in the processes of planning, performing, monitoring and
assessing and, at the same time, develop themselves professionally. Our research shows
that dilemmas stimulate teachers to reflect on and seek for relations between scientific
theories on learning and preschool teaching and particular educational procedures. Selfexamination and adaptation are the basis for examining one’s own practice. The preschool
teacher is directly engaged in creating and programming the educational process,
restructures it and reassesses her own role. A kindergarten that accepts and develops open
curriculum includes in it also beliefs and values of wider community and thus becomes a
place for living.",
publisher = "Биљана Радосављевић",
journal = "Настава и васпитање",
title = "Отворени курикулум дечјег вртића, Open preschool curriculum",
pages = "199-191",
number = "2",
volume = "57",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3703"
}
Miškeljin, L.. (2008). Отворени курикулум дечјег вртића. in Настава и васпитање
Биљана Радосављевић., 57(2), 191-199.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3703
Miškeljin L. Отворени курикулум дечјег вртића. in Настава и васпитање. 2008;57(2):191-199.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3703 .
Miškeljin, Lidija, "Отворени курикулум дечјег вртића" in Настава и васпитање, 57, no. 2 (2008):191-199,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3703 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About REFF | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutions/communitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About REFF | Send Feedback

OpenAIRERCUB