Приказ основних података о документу

Open preschool curriculum

dc.contributorЗиндовић-Вукадиновић, Гордана
dc.creatorMiškeljin, Lidija
dc.date.accessioned2022-06-01T12:10:55Z
dc.date.available2022-06-01T12:10:55Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.issn0547-3330
dc.identifier.urihttp://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3703
dc.description.abstractУ раду је приказан један облик акционог истраживања у развијању и обликовању отвореног курикулума васпитача дечјег вртића “Церак” у Београду. У првом делу рада приказана су тумачења теорије и праксе курикулума у васпитању и образовању. Разлике које постоје у тумачењима, схватањима и одређивању курикулума произилазе, пре свега, из оријентације самих аутора који их дефинишу и објашњавају, њихових личних ставова и односа према пракси курикулума. Приступ курикулуму који је заступљен у раду базира се на тврдњи и поставкама Стенхауса који курикулум посматра као процес и праксу, као и на радовима Н. Кинг која је указала на утицај контекста у пракси курикулума. Развијање отвореног курикулума у васпитно-образовном процесу посматра се кроз однос васпитача према процесу учења. Планирањем, вођењем, посматрањем и вредновањем васпитач разрађује концепцију програма (креира курикулум) и на тај начин се изграђује као професионалац. Овај рад показује да дилема васпитача представља основу за грађење веза између научних теорија учења и подучавања предшколског детета и конкретних васпитних поступака. Њихово преиспитивање и усклађивање представља основ за истраживање сопствене праксе. Васпитач директно учествује у креирању и програмирању васпитно-образовног рада, реконструише васпитно-образовни процес и преиспитује своју улогу. Вртић који развија отворени курикулум укључује мишљење и учење у заједници те тако постаје место живљења.sr
dc.description.abstractThe paper illustrates a mode and the approach of an action research on developing and shaping an open curriculum by the preschool teachers in “Cerak” kindergarten in Belgrade. The first part discusses some theoretical and practical curricular issues. The differences in interpreting, understanding and practices in curriculum development arise from, primarily, the authors’ orientations and their personal attitudes towards curricular practices. The approach and attitudes towards curriculum of this author are based on the assumptions and presumptions by Stenhouse, who views curriculum as a process and practice, and on the work of N. King who stressed the influence of context in curricular practice. The development of an open curriculum is observed here through teachers’ attitudes towards the learning process. Teachers developand elaborate the curriculum in the processes of planning, performing, monitoring and assessing and, at the same time, develop themselves professionally. Our research shows that dilemmas stimulate teachers to reflect on and seek for relations between scientific theories on learning and preschool teaching and particular educational procedures. Selfexamination and adaptation are the basis for examining one’s own practice. The preschool teacher is directly engaged in creating and programming the educational process, restructures it and reassesses her own role. A kindergarten that accepts and develops open curriculum includes in it also beliefs and values of wider community and thus becomes a place for living.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherБиљана Радосављевићsr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.sourceНастава и васпитањеsr
dc.subjectотворени курикулумsr
dc.subjectакционо истраживањеsr
dc.subjectкреирање и програмирање васпитно-образовног радаsr
dc.subjectистраживање праксеsr
dc.subjectopen curriculumsr
dc.subjectaction researchsr
dc.subjectcreating and programming of educational processsr
dc.subjectresearch on practicesr
dc.titleОтворени курикулум дечјег вртићаsr
dc.titleOpen preschool curriculumsr
dc.typearticlesr
dc.rights.licenseBYsr
dc.citation.epage199
dc.citation.issue2
dc.citation.spage191
dc.citation.volume57
dc.identifier.fulltexthttp://reff.f.bg.ac.rs/bitstream/id/8731/bitstream_8731.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3703
dc.type.versionpublishedVersionsr
dc.identifier.cobiss6026754


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу