Profesionalizam pedagoga – odraz postojećeg ili kreiranje mogućeg u dečjem vrtiću

2019
Authors
Miškeljin, Lidija
Contributors
Pavlović Breneselović, DraganaSpasenović, Vera

Alibabić, Šefika
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
U radu su izneta dva diskursa profesionalizma pedagoga u dečjem vrtiću. Strukturno
– funkcionalistički diskurs stavlja fokus u razumevanju profesionalizma pedagoga na
individualne kompetencije pedagoga i promoviše praksu koja treba da bude korisna društvu
i da izlazi u susret njegovim potrebama. Diskurs demokratskog profesionalizma i
kompetentnosti polazi od razumevanja profesionalizma pedagoga kao kolaborativnog
procesa u zajednici prakse, dok je praksa vaspitanja transformativna praksa uzajamne
zavisnosti i uvažavanja, ko-konstrukcije i građenja zajedničkog značenja među ljudima.
Polazeći od pitanja kako razumemo i konceptualizujemo profesionalizam pedagoga u dečjem
vrtiću i, u zavisnosti od toga, kako gradimo profesionalno delovanje u radu su date moguće
implikacije, kako na delovanje pedagoga tako i na samo praksu dečjeg vrtića iz perspektive
dva diskursa.
Keywords:
pedagog / profesionalizam / praksa dečjeg vrtićaSource:
Obrazovna politika i praksa: u skladu ili u raskoraku, 2019, 132-137Publisher:
- Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu Institut za pedagogiju i andragogiju
- Pedagoško društvo Srbije
Institution/Community
Pedagogija / PedagogyTY - CONF AU - Miškeljin, Lidija PY - 2019 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3704 AB - U radu su izneta dva diskursa profesionalizma pedagoga u dečjem vrtiću. Strukturno – funkcionalistički diskurs stavlja fokus u razumevanju profesionalizma pedagoga na individualne kompetencije pedagoga i promoviše praksu koja treba da bude korisna društvu i da izlazi u susret njegovim potrebama. Diskurs demokratskog profesionalizma i kompetentnosti polazi od razumevanja profesionalizma pedagoga kao kolaborativnog procesa u zajednici prakse, dok je praksa vaspitanja transformativna praksa uzajamne zavisnosti i uvažavanja, ko-konstrukcije i građenja zajedničkog značenja među ljudima. Polazeći od pitanja kako razumemo i konceptualizujemo profesionalizam pedagoga u dečjem vrtiću i, u zavisnosti od toga, kako gradimo profesionalno delovanje u radu su date moguće implikacije, kako na delovanje pedagoga tako i na samo praksu dečjeg vrtića iz perspektive dva diskursa. PB - Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu Institut za pedagogiju i andragogiju PB - Pedagoško društvo Srbije C3 - Obrazovna politika i praksa: u skladu ili u raskoraku T1 - Profesionalizam pedagoga – odraz postojećeg ili kreiranje mogućeg u dečjem vrtiću EP - 137 SP - 132 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3704 ER -
@conference{ author = "Miškeljin, Lidija", year = "2019", abstract = "U radu su izneta dva diskursa profesionalizma pedagoga u dečjem vrtiću. Strukturno – funkcionalistički diskurs stavlja fokus u razumevanju profesionalizma pedagoga na individualne kompetencije pedagoga i promoviše praksu koja treba da bude korisna društvu i da izlazi u susret njegovim potrebama. Diskurs demokratskog profesionalizma i kompetentnosti polazi od razumevanja profesionalizma pedagoga kao kolaborativnog procesa u zajednici prakse, dok je praksa vaspitanja transformativna praksa uzajamne zavisnosti i uvažavanja, ko-konstrukcije i građenja zajedničkog značenja među ljudima. Polazeći od pitanja kako razumemo i konceptualizujemo profesionalizam pedagoga u dečjem vrtiću i, u zavisnosti od toga, kako gradimo profesionalno delovanje u radu su date moguće implikacije, kako na delovanje pedagoga tako i na samo praksu dečjeg vrtića iz perspektive dva diskursa.", publisher = "Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu Institut za pedagogiju i andragogiju, Pedagoško društvo Srbije", journal = "Obrazovna politika i praksa: u skladu ili u raskoraku", title = "Profesionalizam pedagoga – odraz postojećeg ili kreiranje mogućeg u dečjem vrtiću", pages = "137-132", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3704" }
Miškeljin, L.. (2019). Profesionalizam pedagoga – odraz postojećeg ili kreiranje mogućeg u dečjem vrtiću. in Obrazovna politika i praksa: u skladu ili u raskoraku Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu Institut za pedagogiju i andragogiju., 132-137. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3704
Miškeljin L. Profesionalizam pedagoga – odraz postojećeg ili kreiranje mogućeg u dečjem vrtiću. in Obrazovna politika i praksa: u skladu ili u raskoraku. 2019;:132-137. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3704 .
Miškeljin, Lidija, "Profesionalizam pedagoga – odraz postojećeg ili kreiranje mogućeg u dečjem vrtiću" in Obrazovna politika i praksa: u skladu ili u raskoraku (2019):132-137, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3704 .