Participacija pedagoga u promeni kulture dečjeg vrtića

2020
Authors
Krnjaja, Živka
Purešević, Dragana

Contributors
Radulović, Lidija R.
Milin, Vladeta

Ljujić, Bojan

Conference object (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Rad se bavi pitanjem učešća pedagoga u promeni kulture dečjeg vrtića, polazeći od
razumevanja promene kulture vrtića kao uzajamno povezane sa promenom prakse vrtića.
Učešću pedagoga u promeni pristupili smo na osnovu shvatanja pedagoškog vođenja kao
socijalnog procesa i razumevanja promene kao kompleksnog i kontekstno određenog
procesa. Učešće pedagoga sagledali smo kroz tri aspekta: usmerenost pedagoškog vođenja
na ključne tačke promene u kulturi vrtića; načine učešća pedagoga kao poluge u pokretanju
promene; oslonce koji su pedagogu potrebni za delotvorno učešće u promeni. Razmatranje
učešća pedagoga u promeni kulture vrtića je rezultat ne samo teorijskih razmatranja, nego i
našeg zajedničkog učešća sa praktičarima i promišljanja tog učešća u projektu „Pilotiranje
Nacrta Osnova programa predškolskog vaspitanja i obrazovanja – Godine uzleta”.
Keywords:
kultura dečjeg vrtića / participacija pedagoga / tačke promene / oslonci promeneSource:
Партиципација у образовању: педагошки (п)огледи, 2020, 226-233Publisher:
- Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu Institut za pedagogiju i andragogiju
- Pedagoško društvo Srbije
Institution/Community
Pedagogija / PedagogyTY - CONF AU - Krnjaja, Živka AU - Purešević, Dragana PY - 2020 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3710 AB - Rad se bavi pitanjem učešća pedagoga u promeni kulture dečjeg vrtića, polazeći od razumevanja promene kulture vrtića kao uzajamno povezane sa promenom prakse vrtića. Učešću pedagoga u promeni pristupili smo na osnovu shvatanja pedagoškog vođenja kao socijalnog procesa i razumevanja promene kao kompleksnog i kontekstno određenog procesa. Učešće pedagoga sagledali smo kroz tri aspekta: usmerenost pedagoškog vođenja na ključne tačke promene u kulturi vrtića; načine učešća pedagoga kao poluge u pokretanju promene; oslonce koji su pedagogu potrebni za delotvorno učešće u promeni. Razmatranje učešća pedagoga u promeni kulture vrtića je rezultat ne samo teorijskih razmatranja, nego i našeg zajedničkog učešća sa praktičarima i promišljanja tog učešća u projektu „Pilotiranje Nacrta Osnova programa predškolskog vaspitanja i obrazovanja – Godine uzleta”. PB - Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu Institut za pedagogiju i andragogiju PB - Pedagoško društvo Srbije C3 - Партиципација у образовању: педагошки (п)огледи T1 - Participacija pedagoga u promeni kulture dečjeg vrtića EP - 233 SP - 226 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3710 ER -
@conference{ author = "Krnjaja, Živka and Purešević, Dragana", year = "2020", abstract = "Rad se bavi pitanjem učešća pedagoga u promeni kulture dečjeg vrtića, polazeći od razumevanja promene kulture vrtića kao uzajamno povezane sa promenom prakse vrtića. Učešću pedagoga u promeni pristupili smo na osnovu shvatanja pedagoškog vođenja kao socijalnog procesa i razumevanja promene kao kompleksnog i kontekstno određenog procesa. Učešće pedagoga sagledali smo kroz tri aspekta: usmerenost pedagoškog vođenja na ključne tačke promene u kulturi vrtića; načine učešća pedagoga kao poluge u pokretanju promene; oslonce koji su pedagogu potrebni za delotvorno učešće u promeni. Razmatranje učešća pedagoga u promeni kulture vrtića je rezultat ne samo teorijskih razmatranja, nego i našeg zajedničkog učešća sa praktičarima i promišljanja tog učešća u projektu „Pilotiranje Nacrta Osnova programa predškolskog vaspitanja i obrazovanja – Godine uzleta”.", publisher = "Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu Institut za pedagogiju i andragogiju, Pedagoško društvo Srbije", journal = "Партиципација у образовању: педагошки (п)огледи", title = "Participacija pedagoga u promeni kulture dečjeg vrtića", pages = "233-226", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3710" }
Krnjaja, Ž.,& Purešević, D.. (2020). Participacija pedagoga u promeni kulture dečjeg vrtića. in Партиципација у образовању: педагошки (п)огледи Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu Institut za pedagogiju i andragogiju., 226-233. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3710
Krnjaja Ž, Purešević D. Participacija pedagoga u promeni kulture dečjeg vrtića. in Партиципација у образовању: педагошки (п)огледи. 2020;:226-233. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3710 .
Krnjaja, Živka, Purešević, Dragana, "Participacija pedagoga u promeni kulture dečjeg vrtića" in Партиципација у образовању: педагошки (п)огледи (2020):226-233, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3710 .