Приказ основних података о документу

The Dimension of Quality - Acces to preschool education

dc.contributorHebib, Emina
dc.contributorBodroški Spariosu, Biljana
dc.contributorIlić Rajković, Aleksandra
dc.creatorMiškeljin, Lidija
dc.date.accessioned2022-06-06T12:06:16Z
dc.date.available2022-06-06T12:06:16Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.isbn978-86-82019-91-6
dc.identifier.urihttp://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3719
dc.description.abstractKao društveno konstruisani koncept kvalitet u sebi nosi određena značenja i vrednosti, a vrednovanje kvaliteta postaje snažna alatka društvenih izbora i akcija koje se preduzimaju u oblasti javnog predškolskog vaspitanja i obrazovanja. Svi vodeći dokumenti, od Konvencije o pravima deteta Ujedinjenih nacija, Generalnog komentara broj 7 na Konvenciju o pravima deteta Ujedinjenih nacija, do Evropske deklaracije o pravima deteta, preporuka Evropske komisije za investiranje u decu i Stratergije Evropske Unije 2020, direktno ili indirektno postavlјaju zahtev državama da obezbede dostupno i kvalitetno vaspitanje i obrazovanje za rani razvoj dece. Prepoznajući značaj društvenog konteksta u identifikaciji mesta i uloge predškolskog vaspitanja i obrazovanja, otvara se mogućnost razmatranja njegove dostupnosti u integrisanom sistemu. Pitanje dostupnosti predškolskog vaspitanja je veoma aktuelno, ali i kompleksno pitanje, jer u sebe uključuje i pitanja raspoloživosti i pristupačnosti, ali i socijalne inkluzije i različitosti odnosno diversifikacije. Kompleksnost se ogleda upravo u načinu konceptualizovanja društvenih praksi i javne politike. U radu je dat osvrt na politike i implementaciju integrisanog pristupa predškolskog vaspitanja i obrazovanja u Srbiji i implikacije na diversifikaciju, u okviru dostupnosti kao jedne od dimenzije kvaliteta.sr
dc.description.abstractAs a socially constructed concept, quality contains within itself certain meanings and values, and the appreciation of quality becomes a strong tool of social elections and actions that are being taken within the public preschool education. All the leading documents, from the UN Convention on the Rights of the Child, The General Comment 7 on the said Convention, to the European Declaration on the Rights of the Child, recommendation of the EU Commission for investment in children and the Europe 2020 strategy, directly or indirectly set requests for the states to provide accessible and quality education for early childhood development. By recognizing the importance of social context in identifying the place and the role of preschool education, we open the possibility of its availability in an integrated system. The question of accessibility of preschool education is current, but is also complex because it contains questions of availability and affordability, as well as social inclusion and diversification. Complexity is seen through the very method of conceptualizing social practices and public policies. The paper reflects on the policies and implementation of integrated approach of preschool education in Serbia and implications on the diversification, within the concept of availability as one of the dimensions of quality.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za pedagogiju i andragogijusr
dc.relationModeli procenjivanja i strategije unaprerđivanja kvaliteta obrazovanja u Srbijisr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.sourceIstraživanja i razvoj kvaliteta obrazovanja u Srbiji – stanje, izazovi i perspektivesr
dc.subjectdostupnostsr
dc.subjectintegrisani sistemsr
dc.subjectdiversifikacijasr
dc.subjectavailabilitysr
dc.subjectintegrated systemsr
dc.subjectdiversificationsr
dc.titleДимензија квалитета – доступност предшколског васпитањаsr
dc.titleThe Dimension of Quality - Acces to preschool educationsr
dc.typebookPartsr
dc.rights.licenseBYsr
dc.citation.epage24
dc.citation.rankM45
dc.citation.spage11
dc.identifier.fulltexthttp://reff.f.bg.ac.rs/bitstream/id/8670/bitstream_8670.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3719
dc.type.versionpublishedVersionsr
dc.identifier.cobiss219270924


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу