Самоевалуација у високом школству са аспекта исхода учења
Self-evaluation in higher education from the aspect of learning outcomes
Апстракт
U današnje vreme globalizacije, vreme modernog biznisa i modernog načina poslovanja, sve ređe možemo
videti organizacije koje su zasnovane na zastarelim metodama poslovanja. Kako vreme odmiče, ono za sobom nosi i
izvesne promene koje moramo slediti i pravila kojih se moramo pridržavati kako bi smo uspeli u turbulentnom
okruženju. Samim tim kompanije koje su bile zasnovane na starim načinima poslovanja polako gube na vrednosti,
zaostaju u trci za konkurencijom i nestaju iz borbene arene u kojoj se odvija bitka za opstanak. Da bi smo opstali u
budućnosti moramo da se menjamo, prilagođavamo, pratimo trendove i učimo brže od drugih konkurenata. Savremene
kompanije sve više postaju „organizacije koje uče”, ne zato što njihovi menadžeri i zaposleni vole da uče nove stvari
već zato što je to jedini način da prežive u savremenom okruženju. Naime, posle eksploatisanja prirodnih resursa u
XVIII, tehnologije u XIX, finansija u XX veku, znanje postaje osnovni resurs i izvor konkurentske pr...ednosti organizacija
u XXI veku. Neće više biti u konkurentnoj prednosti ona kompanija koja ima pristup prirodnim resursima, tehnologiji
i/ili obilju finansijskih sredstava već ona koja ima sposobnost kontinualnog učenja i korišćenja znanja u cilju stvaranja
superiornih proizvoda i usluga na tržištu. Organizacije su, kao i pojedinci, sposobne da uče. Osnovni korak koji je
potrebno preduzeti jeste kompletna transformacija sadašnjeg postojećeg znanja i momentalni prelazak na
„organizaciju koja uči“, iz prostog razloga jer znanje predstavlja moć.
In the era of globalization, modern business and modern ways to make business, we rarely see organizations
that are based on outdated methods of doing business. As time goes by, it brings changes which we must follow and the
rules that must be complied with, in order to succeed in a turbulent environment. Therefore companies that were based
on old ways of doing business slowly lose their value, they fall behind competitors and disappear from the combat
arena, where battle for survival is. In order to survive in the future we must to change, adapt, monitor trends and learn
faster than other competitors. Modern companies are increasingly becoming "learning organizations", not because
their managers and employees love to learn new things but because it is the only way to survive in the modern
environment. Namely, after the exploitation of natural resources in the XVIII, technology in XIX, finance in the XX
century, knowledge becomes a resource and a source of competitive advantage... of organizations in the XXI century.
Company that has access to natural resources, technology and / or abundance of financial resources will not have
competitive advantage in the future, it will company that has the ability continuous learning and use of knowledge in
order to create superior products and services on the market. Organizations, like individuals, are able to learn. The
main step which must be undertaken is a complete transformation of existing knowledge and the immediate transition to
"a learning organization", due to the simple reason that today knowledge is power.
Кључне речи:
Organizacija koja uči / stvaranje učeće organizacije / upravljanje znanjem / razvijanje učeće organizacije / The learning organization / creating a learning organization / knowledge management / development of learning organizationИзвор:
2012, 353-362Издавач:
- Fakultet za menadžment, Sremski Karlovci
Напомена:
- рад са конференције објављен у целини
Институција/група
Pedagogija / PedagogyTY - CONF AU - Miškeljin, Lidija AU - Арсенијевић, Јасмина AU - Срдић, Весна PY - 2012 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3732 AB - U današnje vreme globalizacije, vreme modernog biznisa i modernog načina poslovanja, sve ređe možemo videti organizacije koje su zasnovane na zastarelim metodama poslovanja. Kako vreme odmiče, ono za sobom nosi i izvesne promene koje moramo slediti i pravila kojih se moramo pridržavati kako bi smo uspeli u turbulentnom okruženju. Samim tim kompanije koje su bile zasnovane na starim načinima poslovanja polako gube na vrednosti, zaostaju u trci za konkurencijom i nestaju iz borbene arene u kojoj se odvija bitka za opstanak. Da bi smo opstali u budućnosti moramo da se menjamo, prilagođavamo, pratimo trendove i učimo brže od drugih konkurenata. Savremene kompanije sve više postaju „organizacije koje uče”, ne zato što njihovi menadžeri i zaposleni vole da uče nove stvari već zato što je to jedini način da prežive u savremenom okruženju. Naime, posle eksploatisanja prirodnih resursa u XVIII, tehnologije u XIX, finansija u XX veku, znanje postaje osnovni resurs i izvor konkurentske prednosti organizacija u XXI veku. Neće više biti u konkurentnoj prednosti ona kompanija koja ima pristup prirodnim resursima, tehnologiji i/ili obilju finansijskih sredstava već ona koja ima sposobnost kontinualnog učenja i korišćenja znanja u cilju stvaranja superiornih proizvoda i usluga na tržištu. Organizacije su, kao i pojedinci, sposobne da uče. Osnovni korak koji je potrebno preduzeti jeste kompletna transformacija sadašnjeg postojećeg znanja i momentalni prelazak na „organizaciju koja uči“, iz prostog razloga jer znanje predstavlja moć. AB - In the era of globalization, modern business and modern ways to make business, we rarely see organizations that are based on outdated methods of doing business. As time goes by, it brings changes which we must follow and the rules that must be complied with, in order to succeed in a turbulent environment. Therefore companies that were based on old ways of doing business slowly lose their value, they fall behind competitors and disappear from the combat arena, where battle for survival is. In order to survive in the future we must to change, adapt, monitor trends and learn faster than other competitors. Modern companies are increasingly becoming "learning organizations", not because their managers and employees love to learn new things but because it is the only way to survive in the modern environment. Namely, after the exploitation of natural resources in the XVIII, technology in XIX, finance in the XX century, knowledge becomes a resource and a source of competitive advantage of organizations in the XXI century. Company that has access to natural resources, technology and / or abundance of financial resources will not have competitive advantage in the future, it will company that has the ability continuous learning and use of knowledge in order to create superior products and services on the market. Organizations, like individuals, are able to learn. The main step which must be undertaken is a complete transformation of existing knowledge and the immediate transition to "a learning organization", due to the simple reason that today knowledge is power. PB - Fakultet za menadžment, Sremski Karlovci T1 - Самоевалуација у високом школству са аспекта исхода учења T1 - Self-evaluation in higher education from the aspect of learning outcomes EP - 362 SP - 353 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3732 ER -
@conference{ editor = "Ристић Душан", author = "Miškeljin, Lidija and Арсенијевић, Јасмина and Срдић, Весна", year = "2012", abstract = "U današnje vreme globalizacije, vreme modernog biznisa i modernog načina poslovanja, sve ređe možemo videti organizacije koje su zasnovane na zastarelim metodama poslovanja. Kako vreme odmiče, ono za sobom nosi i izvesne promene koje moramo slediti i pravila kojih se moramo pridržavati kako bi smo uspeli u turbulentnom okruženju. Samim tim kompanije koje su bile zasnovane na starim načinima poslovanja polako gube na vrednosti, zaostaju u trci za konkurencijom i nestaju iz borbene arene u kojoj se odvija bitka za opstanak. Da bi smo opstali u budućnosti moramo da se menjamo, prilagođavamo, pratimo trendove i učimo brže od drugih konkurenata. Savremene kompanije sve više postaju „organizacije koje uče”, ne zato što njihovi menadžeri i zaposleni vole da uče nove stvari već zato što je to jedini način da prežive u savremenom okruženju. Naime, posle eksploatisanja prirodnih resursa u XVIII, tehnologije u XIX, finansija u XX veku, znanje postaje osnovni resurs i izvor konkurentske prednosti organizacija u XXI veku. Neće više biti u konkurentnoj prednosti ona kompanija koja ima pristup prirodnim resursima, tehnologiji i/ili obilju finansijskih sredstava već ona koja ima sposobnost kontinualnog učenja i korišćenja znanja u cilju stvaranja superiornih proizvoda i usluga na tržištu. Organizacije su, kao i pojedinci, sposobne da uče. Osnovni korak koji je potrebno preduzeti jeste kompletna transformacija sadašnjeg postojećeg znanja i momentalni prelazak na „organizaciju koja uči“, iz prostog razloga jer znanje predstavlja moć., In the era of globalization, modern business and modern ways to make business, we rarely see organizations that are based on outdated methods of doing business. As time goes by, it brings changes which we must follow and the rules that must be complied with, in order to succeed in a turbulent environment. Therefore companies that were based on old ways of doing business slowly lose their value, they fall behind competitors and disappear from the combat arena, where battle for survival is. In order to survive in the future we must to change, adapt, monitor trends and learn faster than other competitors. Modern companies are increasingly becoming "learning organizations", not because their managers and employees love to learn new things but because it is the only way to survive in the modern environment. Namely, after the exploitation of natural resources in the XVIII, technology in XIX, finance in the XX century, knowledge becomes a resource and a source of competitive advantage of organizations in the XXI century. Company that has access to natural resources, technology and / or abundance of financial resources will not have competitive advantage in the future, it will company that has the ability continuous learning and use of knowledge in order to create superior products and services on the market. Organizations, like individuals, are able to learn. The main step which must be undertaken is a complete transformation of existing knowledge and the immediate transition to "a learning organization", due to the simple reason that today knowledge is power.", publisher = "Fakultet za menadžment, Sremski Karlovci", title = "Самоевалуација у високом школству са аспекта исхода учења, Self-evaluation in higher education from the aspect of learning outcomes", pages = "362-353", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3732" }
Ристић Душан, Miškeljin, L., Арсенијевић, Ј.,& Срдић, В.. (2012). Самоевалуација у високом школству са аспекта исхода учења. Fakultet za menadžment, Sremski Karlovci., 353-362. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3732
Ристић Душан, Miškeljin L, Арсенијевић Ј, Срдић В. Самоевалуација у високом школству са аспекта исхода учења. 2012;:353-362. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3732 .
Ристић Душан, Miškeljin, Lidija, Арсенијевић, Јасмина, Срдић, Весна, "Самоевалуација у високом школству са аспекта исхода учења" (2012):353-362, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3732 .