Приказ основних података о документу

Diversification: the key to equity and quality of preschool education

dc.contributorГутвајн, Николета
dc.contributorStančić, Milan
dc.contributorСтанишић, Јелена
dc.creatorMiškeljin, Lidija
dc.date.accessioned2022-06-08T10:31:03Z
dc.date.available2022-06-08T10:31:03Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.isbn978-86-7447-124-1
dc.identifier.urihttp://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3735
dc.description.abstractДиверсификација представља квалитативан помак са економске исплативости ка уважавању вредности конкретне заједнице, помак са искључиво техничких питања ка питањима која воде заједничком конструисању културе заједнице. Комплексност диверсификације се огледа управо у начину њеног концептуализовања који је резултат различитих теоријских али и идеолошких полазишта у разумевању детета и детињства, учења и развоја, улоге одраслих и улоге јавне политике. У раду се разматра проблематика диверсификације анализом релевантних законских докумената, да би се указало на то како теоријска полазишта уткана у дискурс јавних политика другачије виде дете, а онда и саму диверсификацију, што са собом носи и другачије импликације за праксу предшколског васпитања и образовања. Препознати дискурси (дискурс дефицита и дискурс права детета) разматрају се даље у односу на следеће питање: Како одређена законска решања позиционирају дете, а самим тим и питања инклузије – различитости и диверсификације? Доминантан дискурс дефицита и предложене мере актуелне образовне политике заснивају се на механицистичком моделу увођења промене. Променом мера јавне политике у складу са системским моделом увођења промене, синхронизацијом у деловању носилаца образовне политике, избегла би се партикуларност у приступу тумачења социјалне правде, правичности и једнакости и уважило би се право сваког детета на образовање као универзалног права.sr
dc.description.abstractDiversification represents a qualitative step forward from what is considered economically profitable towards the appreciation of each community’s values, and a shift from purely technical questions to those leading to a joint construction of the community culture. The complexity of diversification is reflected precisely in the way of its conceptualisation, which is the result of various theoretical, but also ideological starting points in understanding the child and childhood, learning and development, the role of adults and the role of public policy. The paper problematizes the concept of diversification analysing relevant legal documents, in order to show how theoretical assumptions embedded in the discourse of public policy see the child in different ways and the diversification itself, and therefore, carry different implications for the practice of preschool education. Identified discourses (discourse of deficit and discourse of child rights) are discussed further in relation to the question: Which positions within the society are given to the child, and therefore, the very issues of inclusion—diversity and diversification by certain legal solutions? The dominant discourse of deficit and proposed policy measures are based upon a mechanistic model of introducing changes. By changing public policy measures in accordance with the systemic model of introducing change we would avoid the particularity within the interpretation of social justice and equity. Moreover, the right of every child to have an education would be regarded as universal.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherИнститут за педагошка истраживања, Београдsr
dc.publisherВисока школа струковних студија за васпитаче и пословне информатичаре – Сирмијум, Сремска Митровицаsr
dc.relation„Унапређивање квалитета и доступности образовања у процесима модернизације Србије“ (бр. 47008)sr
dc.relation„Од подстицања иницијативе, сарадње и стваралаштва у образовању до нових улога и идентитета у друштву“ (бр. 179034)sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.sourceIzazovi unapređivanja politike i prakse inkluzivnog obrazovanja - zbornik rezimeasr
dc.subjectразличитостsr
dc.subjectдиверсификацијаsr
dc.subjectдоминантни дискурсиsr
dc.subjectинклузијаsr
dc.subjectједнакостsr
dc.subjectdiversitysr
dc.subjectdiversificationsr
dc.subjectthe dominant discoursesr
dc.subjectinclusionsr
dc.subjectequalitysr
dc.titleДиверсификација: кључ за једнакост и квалитет предшколског васпитања и образовањаsr
dc.titleDiversification: the key to equity and quality of preschool educationsr
dc.typereviewsr
dc.rights.licenseBYsr
dc.citation.epage68
dc.citation.epage144
dc.citation.rankM34
dc.citation.spage68
dc.citation.spage144
dc.description.otherРад са конференције објављен у изводу - апстрактsr
dc.identifier.fulltexthttp://reff.f.bg.ac.rs/bitstream/id/8685/bitstream_8685.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3735
dc.type.versionpublishedVersionsr
dc.identifier.cobiss215613964


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу