Ментор и приправник, водич за наставнике, васпитаче и стручне сараднике
Апстракт
Књига која је пред вама намењена је нашим колегиницама и колегама,
младим почетницима, као и њиховим менторима који их уводе у
посао наставника, васпитача или стручних сарадника у школама,
вртићима или домовима ученика.
Период приправништва је период кроз који пролази свака особа када
улази у свет рада. Данас се у свим земљама препознаје значај увођења
у професију стручњака запослених у образовању. Нарочита пажња
посвећује се процедурама и стручној помоћи старијих колега, које би
требало да обезбеде почетницима да прихвате професионалне улоге.
Значајну улогу у том процесу има искусни припадник професије који
помаже приправнику.
Приликом конципирања овог Водича имали смо у виду да су
ментор1 и приправник
• активни учесници овог процеса и
• партнери у професионалном развоју
То значи да се у периоду приправништва/менторства одвија један
континуирани процес професионалног развоја и стручног
усавршавања током којег се, у интеракцији двоје одраслих, који уче
један од другог...а, остварује добит за обојицу.
Материјал је настао као резултат сагледавања досадашње праксе и
истраживања релевантних проблема у области приправничког стажа, као и искуства ментора који су са приправницима прошли кроз
процес добијања дозволе за рад.
Извор:
2009Издавач:
- Завод за унапређивање образовања и васпитања Центар за професионални развој запослених у образовању
Напомена:
- Приручник
Институција/група
Pedagogija / PedagogyTY - GEN AU - Крњаја, Живка AU - Miškeljin, Lidija AU - Radulović, Lidija AU - Рајовић, Вера AU - Врањешевић, Јелена PY - 2009 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3741 AB - Књига која је пред вама намењена је нашим колегиницама и колегама, младим почетницима, као и њиховим менторима који их уводе у посао наставника, васпитача или стручних сарадника у школама, вртићима или домовима ученика. Период приправништва је период кроз који пролази свака особа када улази у свет рада. Данас се у свим земљама препознаје значај увођења у професију стручњака запослених у образовању. Нарочита пажња посвећује се процедурама и стручној помоћи старијих колега, које би требало да обезбеде почетницима да прихвате професионалне улоге. Значајну улогу у том процесу има искусни припадник професије који помаже приправнику. Приликом конципирања овог Водича имали смо у виду да су ментор1 и приправник • активни учесници овог процеса и • партнери у професионалном развоју То значи да се у периоду приправништва/менторства одвија један континуирани процес професионалног развоја и стручног усавршавања током којег се, у интеракцији двоје одраслих, који уче један од другога, остварује добит за обојицу. Материјал је настао као резултат сагледавања досадашње праксе и истраживања релевантних проблема у области приправничког стажа, као и искуства ментора који су са приправницима прошли кроз процес добијања дозволе за рад. PB - Завод за унапређивање образовања и васпитања Центар за професионални развој запослених у образовању T1 - Ментор и приправник, водич за наставнике, васпитаче и стручне сараднике UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3741 ER -
@misc{ author = "Крњаја, Живка and Miškeljin, Lidija and Radulović, Lidija and Рајовић, Вера and Врањешевић, Јелена", year = "2009", abstract = "Књига која је пред вама намењена је нашим колегиницама и колегама, младим почетницима, као и њиховим менторима који их уводе у посао наставника, васпитача или стручних сарадника у школама, вртићима или домовима ученика. Период приправништва је период кроз који пролази свака особа када улази у свет рада. Данас се у свим земљама препознаје значај увођења у професију стручњака запослених у образовању. Нарочита пажња посвећује се процедурама и стручној помоћи старијих колега, које би требало да обезбеде почетницима да прихвате професионалне улоге. Значајну улогу у том процесу има искусни припадник професије који помаже приправнику. Приликом конципирања овог Водича имали смо у виду да су ментор1 и приправник • активни учесници овог процеса и • партнери у професионалном развоју То значи да се у периоду приправништва/менторства одвија један континуирани процес професионалног развоја и стручног усавршавања током којег се, у интеракцији двоје одраслих, који уче један од другога, остварује добит за обојицу. Материјал је настао као резултат сагледавања досадашње праксе и истраживања релевантних проблема у области приправничког стажа, као и искуства ментора који су са приправницима прошли кроз процес добијања дозволе за рад.", publisher = "Завод за унапређивање образовања и васпитања Центар за професионални развој запослених у образовању", title = "Ментор и приправник, водич за наставнике, васпитаче и стручне сараднике", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3741" }
Крњаја, Ж., Miškeljin, L., Radulović, L., Рајовић, В.,& Врањешевић, Ј.. (2009). Ментор и приправник, водич за наставнике, васпитаче и стручне сараднике. Завод за унапређивање образовања и васпитања Центар за професионални развој запослених у образовању.. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3741
Крњаја Ж, Miškeljin L, Radulović L, Рајовић В, Врањешевић Ј. Ментор и приправник, водич за наставнике, васпитаче и стручне сараднике. 2009;. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3741 .
Крњаја, Живка, Miškeljin, Lidija, Radulović, Lidija, Рајовић, Вера, Врањешевић, Јелена, "Ментор и приправник, водич за наставнике, васпитаче и стручне сараднике" (2009), https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3741 .