Participacija učenika u odlučivanju o ocenjivanju: zašto i kako
Апстракт
U tekstu se razmatra kako se vidi participacija učenika u odlučivanju o ocenjivanju u različitim paradigmama, odnosno tipičnim praksama ocenjivanja, da bi se potom odredili i opisali različiti nivoi participacije učenika u ovom domenu, uz oslanjanje na Hartovu lestvicu participacije. Pored neparticipativnih oblika učešća učenika, koji podrazumevaju različite oblike manipulacije ili prividnog učešća, formulisano je nekoliko oblika/nivoa participacije učenika u odlučivanju u ocenjivanju: od informisanja učenika o ocenjivanju, preko konsultovanja učenika u procesu planiranja ocenjivanja, do zajedničkog odlučivanja o ocenjivanju koje je inicirano od strane odraslog ili pak od strane samih učenika. Pregled zakonskih dokumenata kojima se reguliše ocenjivanje u školama otkriva nam da se, pored informisanja učenika, eksplicitno ne ohrabruje niti zabranjuje učešće učenika u odlučivanju o ocenjivanju, što se može posmatrati i kao konstruktivan prostor. Ipak, da bi participacija u odlučivanju o o...cenjivanju zaista ostvarila svoje pune formativne i emancipatorske potencijale neophodna je sistematska podrška učenicima.
Кључне речи:
odlučivanje o ocenjivanju / participacija učenika u odlučivanju / nastava / ocenjivanjeИзвор:
Zbornik radova sa nacionalnog naučnog skupa Susreti pedagoga – Participacija u obrazovanju: pedagoški (p)ogledi, 2020, 55-63Издавач:
- Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet, Institut za pedagogiju i andragogiju
Институција/група
Pedagogija / PedagogyTY - CONF AU - Stančić, Milan PY - 2020 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3801 AB - U tekstu se razmatra kako se vidi participacija učenika u odlučivanju o ocenjivanju u različitim paradigmama, odnosno tipičnim praksama ocenjivanja, da bi se potom odredili i opisali različiti nivoi participacije učenika u ovom domenu, uz oslanjanje na Hartovu lestvicu participacije. Pored neparticipativnih oblika učešća učenika, koji podrazumevaju različite oblike manipulacije ili prividnog učešća, formulisano je nekoliko oblika/nivoa participacije učenika u odlučivanju u ocenjivanju: od informisanja učenika o ocenjivanju, preko konsultovanja učenika u procesu planiranja ocenjivanja, do zajedničkog odlučivanja o ocenjivanju koje je inicirano od strane odraslog ili pak od strane samih učenika. Pregled zakonskih dokumenata kojima se reguliše ocenjivanje u školama otkriva nam da se, pored informisanja učenika, eksplicitno ne ohrabruje niti zabranjuje učešće učenika u odlučivanju o ocenjivanju, što se može posmatrati i kao konstruktivan prostor. Ipak, da bi participacija u odlučivanju o ocenjivanju zaista ostvarila svoje pune formativne i emancipatorske potencijale neophodna je sistematska podrška učenicima. PB - Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet, Institut za pedagogiju i andragogiju C3 - Zbornik radova sa nacionalnog naučnog skupa Susreti pedagoga – Participacija u obrazovanju: pedagoški (p)ogledi T1 - Participacija učenika u odlučivanju o ocenjivanju: zašto i kako EP - 63 EP - M63 SP - 55 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3801 ER -
@conference{ author = "Stančić, Milan", year = "2020", abstract = "U tekstu se razmatra kako se vidi participacija učenika u odlučivanju o ocenjivanju u različitim paradigmama, odnosno tipičnim praksama ocenjivanja, da bi se potom odredili i opisali različiti nivoi participacije učenika u ovom domenu, uz oslanjanje na Hartovu lestvicu participacije. Pored neparticipativnih oblika učešća učenika, koji podrazumevaju različite oblike manipulacije ili prividnog učešća, formulisano je nekoliko oblika/nivoa participacije učenika u odlučivanju u ocenjivanju: od informisanja učenika o ocenjivanju, preko konsultovanja učenika u procesu planiranja ocenjivanja, do zajedničkog odlučivanja o ocenjivanju koje je inicirano od strane odraslog ili pak od strane samih učenika. Pregled zakonskih dokumenata kojima se reguliše ocenjivanje u školama otkriva nam da se, pored informisanja učenika, eksplicitno ne ohrabruje niti zabranjuje učešće učenika u odlučivanju o ocenjivanju, što se može posmatrati i kao konstruktivan prostor. Ipak, da bi participacija u odlučivanju o ocenjivanju zaista ostvarila svoje pune formativne i emancipatorske potencijale neophodna je sistematska podrška učenicima.", publisher = "Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet, Institut za pedagogiju i andragogiju", journal = "Zbornik radova sa nacionalnog naučnog skupa Susreti pedagoga – Participacija u obrazovanju: pedagoški (p)ogledi", title = "Participacija učenika u odlučivanju o ocenjivanju: zašto i kako", pages = "63-M63-55", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3801" }
Stančić, M.. (2020). Participacija učenika u odlučivanju o ocenjivanju: zašto i kako. in Zbornik radova sa nacionalnog naučnog skupa Susreti pedagoga – Participacija u obrazovanju: pedagoški (p)ogledi Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet, Institut za pedagogiju i andragogiju., 55-63. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3801
Stančić M. Participacija učenika u odlučivanju o ocenjivanju: zašto i kako. in Zbornik radova sa nacionalnog naučnog skupa Susreti pedagoga – Participacija u obrazovanju: pedagoški (p)ogledi. 2020;:55-63. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3801 .
Stančić, Milan, "Participacija učenika u odlučivanju o ocenjivanju: zašto i kako" in Zbornik radova sa nacionalnog naučnog skupa Susreti pedagoga – Participacija u obrazovanju: pedagoški (p)ogledi (2020):55-63, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3801 .