REFF - Faculty of Philosophy Repository
University of Belgrade - Faculty of Philosophy
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   REFF
  • Andragogija / Andragogy
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za andragogiju
  • View Item
  •   REFF
  • Andragogija / Andragogy
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za andragogiju
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Muzički sadržaji sa interneta: obrazovni aspekti u kontekstu slobodnog vremena

Music Content from the Internet: Educational Aspects in the Context of Leisure

Thumbnail
2022
bitstream_8966.pdf (363.6Kb)
Authors
Ljujić, Bojan
Leković, Biljana
Article (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Predmet ovog rada jeste sagledavanje upotrebe muzičkih sadražaja sa Interneta u kontekstu slobodnog vremena i njegove funkcionalizacije u smeru obrazovanja. Teorijskom problematizacijom ove teme bavićemo se iz interdisciplinarne vizure, objedinjujući andragoško-muzikološke kompetencije. U tom smislu, nastojaćemo da postojeća teorijska i empirijska istraživanja, čiji rezultati potvrđuju da se obrazovanje javlja kao činilac korišćenja slobodnog vremena, dalje razradimo i upotpunimo konkretnim primerima, tj. studijama slučaja (među kojima su konkretne medijske pojave – na primer, muzičke video ili kompjuterske igre, aplikacije, blogovi i sl.; ali i raznovrsne muzičke prakse koje se realizuju putem Interneta – kreiranje, izvođenje muzike ili volontiranje i sl.). U radu ćemo krenuti od sledećih teorijskih platformi koje će predstavljati osnovu za ispitivanje karakteristika i funkcija muzičkih sadržaja sa Interneta u kontekstu slobodnog vremena: najpre ćemo ispitati posebne karakteristike sl...obodnog vremena – teškoća prepoznavanja, multipli karakter, hijerarhijska organizovanost i međusobna različitost i disparatnost; potom ćemo nastojati da predočimo osnovne funkcije slobodnog vremena (odmor, zabava i razvoj ličnosti), kao i da sagledamo obrazovne intenzitete, sfere i konkretne sadržaje slobodnog vremena; na kraju, muzičke sadržaje sa Interneta postavićemo u okvire teorije „ozbiljnog slobodnog vremena.“

The subject of this paper is to consider the use of music content from the Internet in the context of free time and its functionalisation in education. The paper will deal with the theoretical problematisation of this topic from an interdisciplinary point of view, uniting andragogico-musicological competencies. In that sense, we will try to further elaborate and supplement the existing theoretical and empirical research, the results of which confirm that education appears as a factor in the use of free time, with concrete examples, that is, case studies (including specific media phenomena – for example, music video or computer games, applications, blogs, and others; but also various music practices that are realised via the Internet – creating, performing music or volunteering, and others.). The authors start from the following theoretical platforms which will be the basis for examining the characteristics and functions of music content from the Internet in the context of fr...ee time: first there will be examined special characteristics of free time – difficulty of recognising it, its multiple character, hierarchical organisation and mutual diversity; then the basic functions of free time will be looked at (leisure, entertainment and personal development), as well as educational intensities, spheres and specific content of leisure; in the end, music content from the Internet will be established within the theory of “serious leisure”.

Keywords:
Internet / muzički sadržaji sa Interneta / slobodno vreme / obrazovanje / obrazovanje odraslih / Internet / music content from the Internet / free time / education / adult education
Source:
Zbornik radova Akademije umetnosti, 2022, 10, 1, 237-253
Publisher:
  • Akademija umetnosti u Novom Sadu

DOI: 10.5937/ZbAkU2210237L

ISSN: 2334-8666; 2560-3108

[ Google Scholar ]
URI
http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3814
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za andragogiju
Institution/Community
Andragogija / Andragogy
TY  - JOUR
AU  - Ljujić, Bojan
AU  - Leković, Biljana
PY  - 2022
UR  - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3814
AB  - Predmet ovog rada jeste sagledavanje upotrebe muzičkih sadražaja sa Interneta u kontekstu slobodnog vremena i njegove funkcionalizacije u smeru obrazovanja. Teorijskom problematizacijom ove teme bavićemo se iz interdisciplinarne vizure, objedinjujući andragoško-muzikološke kompetencije. U tom smislu, nastojaćemo da postojeća teorijska i empirijska istraživanja, čiji rezultati potvrđuju da se obrazovanje javlja kao činilac korišćenja slobodnog vremena, dalje razradimo i upotpunimo konkretnim primerima, tj. studijama slučaja (među kojima su konkretne medijske pojave – na primer, muzičke video ili kompjuterske igre, aplikacije, blogovi i sl.; ali i raznovrsne muzičke prakse koje se realizuju putem Interneta – kreiranje, izvođenje muzike ili volontiranje i sl.). U radu ćemo krenuti od sledećih teorijskih platformi koje će predstavljati osnovu za ispitivanje karakteristika i funkcija muzičkih sadržaja sa Interneta u kontekstu slobodnog vremena: najpre ćemo ispitati posebne karakteristike slobodnog vremena – teškoća prepoznavanja, multipli karakter, hijerarhijska organizovanost i međusobna različitost i disparatnost; potom ćemo nastojati da predočimo osnovne funkcije slobodnog vremena (odmor, zabava i razvoj ličnosti), kao i da sagledamo obrazovne intenzitete, sfere i konkretne sadržaje slobodnog vremena; na kraju, muzičke sadržaje sa Interneta postavićemo u okvire teorije „ozbiljnog slobodnog vremena.“
AB  - The subject of this paper is to consider the use of music content from the
Internet in the context of free time and its functionalisation in education. The paper
will deal with the theoretical problematisation of this topic from an interdisciplinary
point of view, uniting andragogico-musicological competencies. In that sense, we will
try to further elaborate and supplement the existing theoretical and empirical research,
the results of which confirm that education appears as a factor in the use of free time,
with concrete examples, that is, case studies (including specific media phenomena
– for example, music video or computer games, applications, blogs, and others; but
also various music practices that are realised via the Internet – creating, performing
music or volunteering, and others.). The authors start from the following theoretical
platforms which will be the basis for examining the characteristics and functions of
music content from the Internet in the context of free time: first there will be examined
special characteristics of free time – difficulty of recognising it, its multiple character,
hierarchical organisation and mutual diversity; then the basic functions of free time will
be looked at (leisure, entertainment and personal development), as well as educational
intensities, spheres and specific content of leisure; in the end, music content from the
Internet will be established within the theory of “serious leisure”.
PB  - Akademija umetnosti u Novom Sadu
T2  - Zbornik radova Akademije umetnosti
T1  - Muzički sadržaji sa interneta: obrazovni aspekti u kontekstu slobodnog vremena
T1  - Music Content from the Internet: Educational Aspects in the Context of Leisure
EP  - 253
IS  - 1
SP  - 237
VL  - 10
DO  - 10.5937/ZbAkU2210237L
ER  - 
@article{
author = "Ljujić, Bojan and Leković, Biljana",
year = "2022",
abstract = "Predmet ovog rada jeste sagledavanje upotrebe muzičkih sadražaja sa Interneta u kontekstu slobodnog vremena i njegove funkcionalizacije u smeru obrazovanja. Teorijskom problematizacijom ove teme bavićemo se iz interdisciplinarne vizure, objedinjujući andragoško-muzikološke kompetencije. U tom smislu, nastojaćemo da postojeća teorijska i empirijska istraživanja, čiji rezultati potvrđuju da se obrazovanje javlja kao činilac korišćenja slobodnog vremena, dalje razradimo i upotpunimo konkretnim primerima, tj. studijama slučaja (među kojima su konkretne medijske pojave – na primer, muzičke video ili kompjuterske igre, aplikacije, blogovi i sl.; ali i raznovrsne muzičke prakse koje se realizuju putem Interneta – kreiranje, izvođenje muzike ili volontiranje i sl.). U radu ćemo krenuti od sledećih teorijskih platformi koje će predstavljati osnovu za ispitivanje karakteristika i funkcija muzičkih sadržaja sa Interneta u kontekstu slobodnog vremena: najpre ćemo ispitati posebne karakteristike slobodnog vremena – teškoća prepoznavanja, multipli karakter, hijerarhijska organizovanost i međusobna različitost i disparatnost; potom ćemo nastojati da predočimo osnovne funkcije slobodnog vremena (odmor, zabava i razvoj ličnosti), kao i da sagledamo obrazovne intenzitete, sfere i konkretne sadržaje slobodnog vremena; na kraju, muzičke sadržaje sa Interneta postavićemo u okvire teorije „ozbiljnog slobodnog vremena.“, The subject of this paper is to consider the use of music content from the
Internet in the context of free time and its functionalisation in education. The paper
will deal with the theoretical problematisation of this topic from an interdisciplinary
point of view, uniting andragogico-musicological competencies. In that sense, we will
try to further elaborate and supplement the existing theoretical and empirical research,
the results of which confirm that education appears as a factor in the use of free time,
with concrete examples, that is, case studies (including specific media phenomena
– for example, music video or computer games, applications, blogs, and others; but
also various music practices that are realised via the Internet – creating, performing
music or volunteering, and others.). The authors start from the following theoretical
platforms which will be the basis for examining the characteristics and functions of
music content from the Internet in the context of free time: first there will be examined
special characteristics of free time – difficulty of recognising it, its multiple character,
hierarchical organisation and mutual diversity; then the basic functions of free time will
be looked at (leisure, entertainment and personal development), as well as educational
intensities, spheres and specific content of leisure; in the end, music content from the
Internet will be established within the theory of “serious leisure”.",
publisher = "Akademija umetnosti u Novom Sadu",
journal = "Zbornik radova Akademije umetnosti",
title = "Muzički sadržaji sa interneta: obrazovni aspekti u kontekstu slobodnog vremena, Music Content from the Internet: Educational Aspects in the Context of Leisure",
pages = "253-237",
number = "1",
volume = "10",
doi = "10.5937/ZbAkU2210237L"
}
Ljujić, B.,& Leković, B.. (2022). Muzički sadržaji sa interneta: obrazovni aspekti u kontekstu slobodnog vremena. in Zbornik radova Akademije umetnosti
Akademija umetnosti u Novom Sadu., 10(1), 237-253.
https://doi.org/10.5937/ZbAkU2210237L
Ljujić B, Leković B. Muzički sadržaji sa interneta: obrazovni aspekti u kontekstu slobodnog vremena. in Zbornik radova Akademije umetnosti. 2022;10(1):237-253.
doi:10.5937/ZbAkU2210237L .
Ljujić, Bojan, Leković, Biljana, "Muzički sadržaji sa interneta: obrazovni aspekti u kontekstu slobodnog vremena" in Zbornik radova Akademije umetnosti, 10, no. 1 (2022):237-253,
https://doi.org/10.5937/ZbAkU2210237L . .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About REFF | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutions/communitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About REFF | Send Feedback

OpenAIRERCUB