Show simple item record

Деизисни чин из Пиве: Прилог проучавању иконостаса и иконописа у пивском манастиру

dc.creatorВојводић, Драган
dc.creatorЖивковић, Милош
dc.date.accessioned2021-03-31T09:29:02Z
dc.date.accessioned2022-10-19T09:50:02Z
dc.date.available2021-03-31T09:29:02Z
dc.date.available2022-10-19T09:50:02Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn0350-1361
dc.identifier.urihttps://dais.sanu.ac.rs/123456789/10721
dc.identifier.urihttp://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3845
dc.description.abstractРасправа је посвећена хронологији настанка иконостаса и хороса манастира Пиве, односно атрибуцији неких икона на њима. Најпре је представљен раније необјављен Деизисни чин, део првобитне олтарске преграде пивског храма, израђен негде између 1586. и 1604. Тај Чин и нешто млађи велики крст (1606) стајали су на старом иконостасу изнад престоних икона сликара Лонгина из 1573/1534. године. Бар једна од двостраних икона с накнадно насталог хороса (1610/1611) није његова. За нов дрворезбарени иконостас из 1638/1639. српски сликар Јован насликао је престоне иконе и икону Силаска Светог Духа у вишој зони. Неки његов ученик творац је једанаест икона осталих Великих празника.sr
dc.description.abstractThe paper is devoted to the chronology of the genesis of the iconostasis and the choros of the monastery of Piva and to the attribution of some of their icons. It presents the hitherto unpublishedDeesis row which formed part of the original altar screen and was painted sometime between 1586 and 1604. The Deeisis and the somewhat younger Crucifix (1606) were mounted on the old iconostasis above the despotic icons painted by Longin in 1573/1574. At least one of the two-sided icons from the subsequently made choros (1610/1611) is not his work. For the new carved wooden iconostasis (1638/1639) the Serbian painter Jovan painted the despotic icons and the icon of the Descent of the Holy Spirit in the upper tier. A disciple of his painted the other eleven icons of the Great Feasts.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherБеоград : Филозофски факултет - Институт за исторују уметностиsr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/177036/RS//sr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/177032/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.sourceЗографsr
dc.subjectманастир Пиваsr
dc.subjectДеизисни чинsr
dc.subjectиконостасsr
dc.subjectхоросsr
dc.subjectсрпска уметност XVI и XVII векаsr
dc.subjectсликар Лонгинsr
dc.subjectсликар Јованsr
dc.subjectPiva monasterysr
dc.subjectDeesis rowsr
dc.subjecticonostasissr
dc.subjectchorossr
dc.subjectsixteenth and seventeenth-century Serbian artsr
dc.subjectpainter Longinsr
dc.subjectpainter Jovansr
dc.titleThe Deesis row from Piva: A contribution to the study of the iconostasis and icon painting of the Monastery of Pivasr
dc.titleДеизисни чин из Пиве: Прилог проучавању иконостаса и иконописа у пивском манастируsr
dc.typearticlesr
dc.rights.licenseBY-NCsr
dc.rights.holderФилозофски факултет универзитета у Београдуsr
dc.citation.epage220
dc.citation.spage203
dc.citation.volume38
dc.identifier.doi10.2298/ZOG1438203V
dc.identifier.fulltexthttp://reff.f.bg.ac.rs/bitstream/id/9037/bitstream_43718.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_10721
dc.identifier.scopus2-s2.0-84930526756
dc.type.versionpublishedVersionsr


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record