Nastava studenata sa invaliditetom tokom i nakon COVID-19 pandemije: izazovi i preporuke.
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Uvod: Usled izbijanja COVID-19 pandemije sprovode se mere zatvaranja škola i fakulteta.
Neposredno obrazovno okruženje biva zamenjeno virtuelnim obrazovnim okruženjem i online
nastavom na daljinu. Studenti sa invaliditetom, članovi njihovih porodica i univerzitetski nastavnici koji ih podučavaju su se tokom online nastave na daljinu suočavali sa brojnim poteškoćama.
Cilj: Cilj rada je prikaz izazova online nastave na daljinu studenata sa invaliditetom tokom
COVID-19 pandemije i definisanje preporuka za nastavu studenata sa invaliditetom tokom perioda
tranzicije sa online nastave na daljinu na neposrednu, uživo nastavu i za period nakon COVID-19
pandemije.
Materijal i metode: Metoda korišćena tokom pisanja rada je analitičko-deduktivna metoda.
Rezultati: Preporuke za nastavu studenata sa invaliditetom tokom perioda tranzicije sa online
nastave na daljinu na neposrednu, uživo nastavu i za period nakon COVID-19 pandemije su: Odabir
softvera/platformi za učenje koji pružaju moguć...nosti raznovrsnih kanala za prenos informacija;
Komunikacija univerzitetskih nastavnika i visokoškolskih ustanova sa studentima sa invaliditetom
i njihovim porodicama; Podsticanje komunikacije studenata sa invaliditetom i njihovih vršnjaka;
Uvođenje IOP-a u visoko obrazovanje i predviđanje njegove primene u virtuelnom obrazovnom
okruženju; Obuka studenata sa invaliditetom, univerzitetskih nastavnika i roditelja studenata sa
invaliditetom; Dostupna psihosocijalna podrška za studente sa invaliditetom, njihove porodice i
univerzitetske nastavnike.
Zaključak: Kako bi se postigao cilj optimalnog razvoja studenata sa invaliditetom, neophodno
je tokom perioda tranzicije sa virtuelnog obrazovnog okruženja na neposredno obrazovno okruženje kreirati adekvatan i dostupan sistem podrške za studente sa invaliditetom, članove njihovih
porodica i univerzitetske nastavnike koji ih podučavaju.
Due to the outbreak of the COVID-19 pandemic, school and university closure
measures were implemented. The immediate educational environment was replaced by a virtual
educational environment and online distance learning. Students with disabilities, their family
members, and the university teachers who teach them have faced numerous difficulties during
online distance learning.
Кључне речи:
studenti sa invaliditetom / nastava studenata sa invaliditetom / nastava studenata sa invaliditetom tokom COVID-19 pandemije / students with disabilities / teaching students with disabilities / teaching students with disabilities during the COVID-19 pandemicИзвор:
15. Naučno-stručni skup Studenti u susret nauci StES 2022, Zbornik radova - humanističke nauke, 2022, 121-132Издавач:
- Univerzitet u Banja Luci, Studentski parlament Univerziteta u Banja Luci
Финансирање / пројекти:
- "Čovek i društvo u vreme krize" finansiran od strane Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu
Институција/група
Andragogija / AndragogyTY - CONF AU - Gojak, Natalija PY - 2022 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3907 AB - Uvod: Usled izbijanja COVID-19 pandemije sprovode se mere zatvaranja škola i fakulteta. Neposredno obrazovno okruženje biva zamenjeno virtuelnim obrazovnim okruženjem i online nastavom na daljinu. Studenti sa invaliditetom, članovi njihovih porodica i univerzitetski nastavnici koji ih podučavaju su se tokom online nastave na daljinu suočavali sa brojnim poteškoćama. Cilj: Cilj rada je prikaz izazova online nastave na daljinu studenata sa invaliditetom tokom COVID-19 pandemije i definisanje preporuka za nastavu studenata sa invaliditetom tokom perioda tranzicije sa online nastave na daljinu na neposrednu, uživo nastavu i za period nakon COVID-19 pandemije. Materijal i metode: Metoda korišćena tokom pisanja rada je analitičko-deduktivna metoda. Rezultati: Preporuke za nastavu studenata sa invaliditetom tokom perioda tranzicije sa online nastave na daljinu na neposrednu, uživo nastavu i za period nakon COVID-19 pandemije su: Odabir softvera/platformi za učenje koji pružaju mogućnosti raznovrsnih kanala za prenos informacija; Komunikacija univerzitetskih nastavnika i visokoškolskih ustanova sa studentima sa invaliditetom i njihovim porodicama; Podsticanje komunikacije studenata sa invaliditetom i njihovih vršnjaka; Uvođenje IOP-a u visoko obrazovanje i predviđanje njegove primene u virtuelnom obrazovnom okruženju; Obuka studenata sa invaliditetom, univerzitetskih nastavnika i roditelja studenata sa invaliditetom; Dostupna psihosocijalna podrška za studente sa invaliditetom, njihove porodice i univerzitetske nastavnike. Zaključak: Kako bi se postigao cilj optimalnog razvoja studenata sa invaliditetom, neophodno je tokom perioda tranzicije sa virtuelnog obrazovnog okruženja na neposredno obrazovno okruženje kreirati adekvatan i dostupan sistem podrške za studente sa invaliditetom, članove njihovih porodica i univerzitetske nastavnike koji ih podučavaju. AB - Due to the outbreak of the COVID-19 pandemic, school and university closure measures were implemented. The immediate educational environment was replaced by a virtual educational environment and online distance learning. Students with disabilities, their family members, and the university teachers who teach them have faced numerous difficulties during online distance learning. PB - Univerzitet u Banja Luci, Studentski parlament Univerziteta u Banja Luci C3 - 15. Naučno-stručni skup Studenti u susret nauci StES 2022, Zbornik radova - humanističke nauke T1 - Nastava studenata sa invaliditetom tokom i nakon COVID-19 pandemije: izazovi i preporuke. EP - 132 SP - 121 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3907 ER -
@conference{ editor = "Polić, Milica, Bosnić, Danilo", author = "Gojak, Natalija", year = "2022", abstract = "Uvod: Usled izbijanja COVID-19 pandemije sprovode se mere zatvaranja škola i fakulteta. Neposredno obrazovno okruženje biva zamenjeno virtuelnim obrazovnim okruženjem i online nastavom na daljinu. Studenti sa invaliditetom, članovi njihovih porodica i univerzitetski nastavnici koji ih podučavaju su se tokom online nastave na daljinu suočavali sa brojnim poteškoćama. Cilj: Cilj rada je prikaz izazova online nastave na daljinu studenata sa invaliditetom tokom COVID-19 pandemije i definisanje preporuka za nastavu studenata sa invaliditetom tokom perioda tranzicije sa online nastave na daljinu na neposrednu, uživo nastavu i za period nakon COVID-19 pandemije. Materijal i metode: Metoda korišćena tokom pisanja rada je analitičko-deduktivna metoda. Rezultati: Preporuke za nastavu studenata sa invaliditetom tokom perioda tranzicije sa online nastave na daljinu na neposrednu, uživo nastavu i za period nakon COVID-19 pandemije su: Odabir softvera/platformi za učenje koji pružaju mogućnosti raznovrsnih kanala za prenos informacija; Komunikacija univerzitetskih nastavnika i visokoškolskih ustanova sa studentima sa invaliditetom i njihovim porodicama; Podsticanje komunikacije studenata sa invaliditetom i njihovih vršnjaka; Uvođenje IOP-a u visoko obrazovanje i predviđanje njegove primene u virtuelnom obrazovnom okruženju; Obuka studenata sa invaliditetom, univerzitetskih nastavnika i roditelja studenata sa invaliditetom; Dostupna psihosocijalna podrška za studente sa invaliditetom, njihove porodice i univerzitetske nastavnike. Zaključak: Kako bi se postigao cilj optimalnog razvoja studenata sa invaliditetom, neophodno je tokom perioda tranzicije sa virtuelnog obrazovnog okruženja na neposredno obrazovno okruženje kreirati adekvatan i dostupan sistem podrške za studente sa invaliditetom, članove njihovih porodica i univerzitetske nastavnike koji ih podučavaju., Due to the outbreak of the COVID-19 pandemic, school and university closure measures were implemented. The immediate educational environment was replaced by a virtual educational environment and online distance learning. Students with disabilities, their family members, and the university teachers who teach them have faced numerous difficulties during online distance learning.", publisher = "Univerzitet u Banja Luci, Studentski parlament Univerziteta u Banja Luci", journal = "15. Naučno-stručni skup Studenti u susret nauci StES 2022, Zbornik radova - humanističke nauke", title = "Nastava studenata sa invaliditetom tokom i nakon COVID-19 pandemije: izazovi i preporuke.", pages = "132-121", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3907" }
Polić, M., Bosnić, D.,& Gojak, N.. (2022). Nastava studenata sa invaliditetom tokom i nakon COVID-19 pandemije: izazovi i preporuke.. in 15. Naučno-stručni skup Studenti u susret nauci StES 2022, Zbornik radova - humanističke nauke Univerzitet u Banja Luci, Studentski parlament Univerziteta u Banja Luci., 121-132. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3907
Polić M, Bosnić D, Gojak N. Nastava studenata sa invaliditetom tokom i nakon COVID-19 pandemije: izazovi i preporuke.. in 15. Naučno-stručni skup Studenti u susret nauci StES 2022, Zbornik radova - humanističke nauke. 2022;:121-132. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3907 .
Polić, Milica, Bosnić, Danilo, Gojak, Natalija, "Nastava studenata sa invaliditetom tokom i nakon COVID-19 pandemije: izazovi i preporuke." in 15. Naučno-stručni skup Studenti u susret nauci StES 2022, Zbornik radova - humanističke nauke (2022):121-132, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3907 .