REFF - Faculty of Philosophy Repository
University of Belgrade - Faculty of Philosophy
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   REFF
  • Istorija umetnosti / History of Art
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Institut za istoriju umetnosti
  • View Item
  •   REFF
  • Istorija umetnosti / History of Art
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Institut za istoriju umetnosti
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

„Modernizam i obrazovanje: usvajanje savremenih principa projektovanja škola u Beogradu (1930−1943)”

Thumbnail
2021
bitstream_9310.pdf (11.55Mb)
Authors
Putnik Prica, Vladana
Article (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Rapidni razvoj Beograda u međuratnom periodu doveo je do niza problema na polju inftastrukture, a sa rastom broja dece i hroničnim nedostatkom obrazovnih institucija. Kako bi se ovaj akutni problem sanirao, Opština je krajem treće decenije dvadesetog veka započela kampanju izgradnje osnovnih škola na periferiji grada. Istovremeno, pojava moderne arhitekture na beogradskoj projektantskoj sceni uticala je na uvođenje novih standarda u sistemu obrazovanja. To se naročito odrazilo na grupaciju osnovnih škola i gimnazija koje su nastale tokom četvrte decenije i koje su načinom na koji su projektovane postavile nove standarde u gradnji školskih objekata. U ovom radu razmatraće se tri osnovne škole i tri gimnazije koje su predstavljale pionirske primere obrazovnih institucija projektovanih u duhu modernizma, uz brojne novine koje su njihovi autori uneli u sistem obrazovanja.
Keywords:
modernizam, obrazovanje, škola, Beograd, arhitektura
Source:
Zbornik seminara za studije moderne umetnosti Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu, 2021, 17
Publisher:
  • Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet

ISSN: 2217-3951

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3930
URI
http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3930
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Institut za istoriju umetnosti
Institution/Community
Istorija umetnosti / History of Art
TY  - JOUR
AU  - Putnik Prica, Vladana
PY  - 2021
UR  - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3930
AB  - Rapidni razvoj Beograda u međuratnom periodu doveo je do niza problema na polju inftastrukture, a sa rastom broja dece i hroničnim nedostatkom obrazovnih institucija. Kako bi se ovaj akutni problem sanirao, Opština je krajem treće decenije dvadesetog veka započela kampanju izgradnje osnovnih škola na periferiji grada. Istovremeno, pojava moderne arhitekture na beogradskoj projektantskoj sceni uticala je na uvođenje novih standarda u sistemu obrazovanja. To se naročito odrazilo na grupaciju osnovnih škola i gimnazija koje su nastale tokom četvrte decenije i koje su načinom na koji su projektovane postavile nove standarde u gradnji školskih objekata. U ovom radu razmatraće se tri osnovne škole i tri gimnazije koje su predstavljale pionirske primere obrazovnih institucija projektovanih u duhu modernizma, uz brojne novine koje su njihovi autori uneli u sistem obrazovanja.
PB  - Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet
T2  - Zbornik seminara za studije moderne umetnosti Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu
T1  - „Modernizam i obrazovanje: usvajanje savremenih principa projektovanja škola u Beogradu (1930−1943)”
IS  - 17
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3930
ER  - 
@article{
author = "Putnik Prica, Vladana",
year = "2021",
abstract = "Rapidni razvoj Beograda u međuratnom periodu doveo je do niza problema na polju inftastrukture, a sa rastom broja dece i hroničnim nedostatkom obrazovnih institucija. Kako bi se ovaj akutni problem sanirao, Opština je krajem treće decenije dvadesetog veka započela kampanju izgradnje osnovnih škola na periferiji grada. Istovremeno, pojava moderne arhitekture na beogradskoj projektantskoj sceni uticala je na uvođenje novih standarda u sistemu obrazovanja. To se naročito odrazilo na grupaciju osnovnih škola i gimnazija koje su nastale tokom četvrte decenije i koje su načinom na koji su projektovane postavile nove standarde u gradnji školskih objekata. U ovom radu razmatraće se tri osnovne škole i tri gimnazije koje su predstavljale pionirske primere obrazovnih institucija projektovanih u duhu modernizma, uz brojne novine koje su njihovi autori uneli u sistem obrazovanja.",
publisher = "Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet",
journal = "Zbornik seminara za studije moderne umetnosti Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu",
title = "„Modernizam i obrazovanje: usvajanje savremenih principa projektovanja škola u Beogradu (1930−1943)”",
number = "17",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3930"
}
Putnik Prica, V.. (2021). „Modernizam i obrazovanje: usvajanje savremenih principa projektovanja škola u Beogradu (1930−1943)”. in Zbornik seminara za studije moderne umetnosti Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu
Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet.(17).
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3930
Putnik Prica V. „Modernizam i obrazovanje: usvajanje savremenih principa projektovanja škola u Beogradu (1930−1943)”. in Zbornik seminara za studije moderne umetnosti Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu. 2021;(17).
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3930 .
Putnik Prica, Vladana, "„Modernizam i obrazovanje: usvajanje savremenih principa projektovanja škola u Beogradu (1930−1943)”" in Zbornik seminara za studije moderne umetnosti Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu, no. 17 (2021),
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3930 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About REFF | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutions/communitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About REFF | Send Feedback

OpenAIRERCUB