Суочавање музеја са кризом: нови приступи за нову стварност
Museum facing the crisis: new approaches for the new normal
Поглавље у монографији (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Пандемија проузрокована ковидом 19, осим здравствених, до-датно је нагласила многе постојеће изазове данашњице. Друштвено-еко-номски, политички и идеолошки заокрети утичу и на музејску институцију која, већ дуго у кризи и тежњи за редефинисањем, овога пута неће одолети променама. Категоризација предмета и музеја самих одговара већ одавно превазиђеним односима према знању и вредносним системима у друштву, док се од музеја очекује да се брзо прилагоде новим, виртуелним изложбе-ним просторима, трансмедијалној комуникацији са публиком, дигиталном окружењу и све чешћем позивању на партиципацију и кокреацију. Препо-знајући описане проблеме на примеру рекреирања идентитета Музеја Југо-славије у Београду од 2016. године када је та институција променила име и приступ интерпретацији колекције коју баштини, до данас када се Музеј су-очава са драстичним смањењем броја посетилаца и налази начине да остане видљив публици и економски одржив упркос актуелним епидемиолошким мерама, у раду ћемо указати ...на потенцијале трансформације музејске ин-ституције како би она (п)остала релевантна и одговорила потребама нове стварности.
The pandemic caused by the Kovid-19 virus, in addition to health
problems, emphasized many existing challenges of today. Socio-economic, political and ideological changes affect the museum institution as well. Being for a long
time in crisis and striving to redefine itself, it won’t resist changes this time. The
categorization of objects and museums themselves corresponds to long-outdated
comprehension of knowledge and value systems in society, while museums are
expected to quickly adapt to new, virtual exhibition spaces, transmedia communication with the public, digital environment and invite audience to participation
and co-creation. Recognizing the described problems on the example of identity recreation of the Museum of Yugoslavia in Belgrade from 2016 when this
institution changed the name and approach to the interpretation of the inherited
collection, until today when the Museum faces a drastic decrease in visitors and
finds ways to remain visible to the public and econo...mically sustainablr despite
current epidemiological measures, in this paper we will point out the potentials of
transformation of the museum institution in order for it to remain relevant and
respond to the needs of the new reality.
Кључне речи:
криза / Музеј Југославије / нови идентитет / ревалоризација колекције / crisis / Museum of Yugoslavia / new identity / collection revaluationИзвор:
Културна баштина и криза: хетиролошки и архитекстонски аспект, 2021, 97-113Издавач:
- Универзитет у Београду – Филозофски факултет
Финансирање / пројекти:
- Пројекат "Човек и друштво у време кризе" финансиран од стране Филозофског факултета Универзитета у Београду
Институција/група
Istorija umetnosti / History of ArtTY - CHAP AU - Jokanović, Milena B. PY - 2021 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3961 AB - Пандемија проузрокована ковидом 19, осим здравствених, до-датно је нагласила многе постојеће изазове данашњице. Друштвено-еко-номски, политички и идеолошки заокрети утичу и на музејску институцију која, већ дуго у кризи и тежњи за редефинисањем, овога пута неће одолети променама. Категоризација предмета и музеја самих одговара већ одавно превазиђеним односима према знању и вредносним системима у друштву, док се од музеја очекује да се брзо прилагоде новим, виртуелним изложбе-ним просторима, трансмедијалној комуникацији са публиком, дигиталном окружењу и све чешћем позивању на партиципацију и кокреацију. Препо-знајући описане проблеме на примеру рекреирања идентитета Музеја Југо-славије у Београду од 2016. године када је та институција променила име и приступ интерпретацији колекције коју баштини, до данас када се Музеј су-очава са драстичним смањењем броја посетилаца и налази начине да остане видљив публици и економски одржив упркос актуелним епидемиолошким мерама, у раду ћемо указати на потенцијале трансформације музејске ин-ституције како би она (п)остала релевантна и одговорила потребама нове стварности. AB - The pandemic caused by the Kovid-19 virus, in addition to health problems, emphasized many existing challenges of today. Socio-economic, political and ideological changes affect the museum institution as well. Being for a long time in crisis and striving to redefine itself, it won’t resist changes this time. The categorization of objects and museums themselves corresponds to long-outdated comprehension of knowledge and value systems in society, while museums are expected to quickly adapt to new, virtual exhibition spaces, transmedia communication with the public, digital environment and invite audience to participation and co-creation. Recognizing the described problems on the example of identity recreation of the Museum of Yugoslavia in Belgrade from 2016 when this institution changed the name and approach to the interpretation of the inherited collection, until today when the Museum faces a drastic decrease in visitors and finds ways to remain visible to the public and economically sustainablr despite current epidemiological measures, in this paper we will point out the potentials of transformation of the museum institution in order for it to remain relevant and respond to the needs of the new reality. PB - Универзитет у Београду – Филозофски факултет T2 - Културна баштина и криза: хетиролошки и архитекстонски аспект T1 - Суочавање музеја са кризом: нови приступи за нову стварност T1 - Museum facing the crisis: new approaches for the new normal EP - 113 SP - 97 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3961 ER -
@inbook{ author = "Jokanović, Milena B.", year = "2021", abstract = "Пандемија проузрокована ковидом 19, осим здравствених, до-датно је нагласила многе постојеће изазове данашњице. Друштвено-еко-номски, политички и идеолошки заокрети утичу и на музејску институцију која, већ дуго у кризи и тежњи за редефинисањем, овога пута неће одолети променама. Категоризација предмета и музеја самих одговара већ одавно превазиђеним односима према знању и вредносним системима у друштву, док се од музеја очекује да се брзо прилагоде новим, виртуелним изложбе-ним просторима, трансмедијалној комуникацији са публиком, дигиталном окружењу и све чешћем позивању на партиципацију и кокреацију. Препо-знајући описане проблеме на примеру рекреирања идентитета Музеја Југо-славије у Београду од 2016. године када је та институција променила име и приступ интерпретацији колекције коју баштини, до данас када се Музеј су-очава са драстичним смањењем броја посетилаца и налази начине да остане видљив публици и економски одржив упркос актуелним епидемиолошким мерама, у раду ћемо указати на потенцијале трансформације музејске ин-ституције како би она (п)остала релевантна и одговорила потребама нове стварности., The pandemic caused by the Kovid-19 virus, in addition to health problems, emphasized many existing challenges of today. Socio-economic, political and ideological changes affect the museum institution as well. Being for a long time in crisis and striving to redefine itself, it won’t resist changes this time. The categorization of objects and museums themselves corresponds to long-outdated comprehension of knowledge and value systems in society, while museums are expected to quickly adapt to new, virtual exhibition spaces, transmedia communication with the public, digital environment and invite audience to participation and co-creation. Recognizing the described problems on the example of identity recreation of the Museum of Yugoslavia in Belgrade from 2016 when this institution changed the name and approach to the interpretation of the inherited collection, until today when the Museum faces a drastic decrease in visitors and finds ways to remain visible to the public and economically sustainablr despite current epidemiological measures, in this paper we will point out the potentials of transformation of the museum institution in order for it to remain relevant and respond to the needs of the new reality.", publisher = "Универзитет у Београду – Филозофски факултет", journal = "Културна баштина и криза: хетиролошки и архитекстонски аспект", booktitle = "Суочавање музеја са кризом: нови приступи за нову стварност, Museum facing the crisis: new approaches for the new normal", pages = "113-97", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3961" }
Jokanović, M. B.. (2021). Суочавање музеја са кризом: нови приступи за нову стварност. in Културна баштина и криза: хетиролошки и архитекстонски аспект Универзитет у Београду – Филозофски факултет., 97-113. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3961
Jokanović MB. Суочавање музеја са кризом: нови приступи за нову стварност. in Културна баштина и криза: хетиролошки и архитекстонски аспект. 2021;:97-113. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3961 .
Jokanović, Milena B., "Суочавање музеја са кризом: нови приступи за нову стварност" in Културна баштина и криза: хетиролошки и архитекстонски аспект (2021):97-113, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3961 .