REFF - Faculty of Philosophy Repository
University of Belgrade - Faculty of Philosophy
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   REFF
  • Istorija umetnosti / History of Art
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za istoriju umetnosti
  • View Item
  •   REFF
  • Istorija umetnosti / History of Art
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za istoriju umetnosti
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Посетилац или корисник виртуелног музеја?

Visitor or User of a Virtual Museum?

Thumbnail
2021
bitstream_9387.pdf (1.009Mb)
Authors
Јокановић, Милена Б.
Contributors
Devic, Sanja
Book part (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Нови медији и технолошки развој утичу на све аспекте друштва, па и на перцепцију генерација дигиталних урођеника, те на њихов суживот у физичком и виртуелном простору. Прилагођавајући се потребама публике, и музеји заузимају просторе на мрежи све чешће нудећи виртуелне обиласке изложби и различите онлајн садржаје на својим сајтовима и друштвеним мрежама. Време пандемије узроковане новим корона вирусом додатно наглашава потребу за садржајима које можемо пратити из својих кућа, са екрана, те и музеји брже улазе у ток дигиталне трансформације. Управо ова ситуација доводи до све више истраживања успешности онлајн музејских садржаја, односно питања да ли су потребе виртуелне публике задовољене истима, те ко је заправо ова публика, да ли очекује садржаје другачије од оних у зградама музеја, колико времена ће провести лутајући кроз виртуелни музеј, те да ли је и како треба ангажовати. У овом раду тежићемо да отворимо бар нека од мноштва питања која се односе на истраживање публике виртуелног ...музеја.

New media and technological development affect all aspects of society, including the perception of the digital born generation and their coexistence in physical and virtual space. Adapting to the needs of its audience, museums are taking up online spaces and offer virtual tours and various online content on their websites and social networks. The time of the pandemic caused by the new Corona virus and recommendations for physical distancing and isolation additionally emphasize the need for content that we can follow from our homes, from our personal screens. Consequently, museums are entering the course of digital transformation much faster than predicted. This situation leads to many issues considering the success of online museum content and the needs of the virtual audience: who this audience really is, whether they expect content different from those in museum buildings, how much time they will spend wandering through the virtual museum, whether and how should the audience... be engaged, what are the recent examples of the good practices in Serbia. In this paper, we strive to open at least some of the many questions related to the research of the audience of the virtual museum. Finally, we discuss on the potentials of the digital space, the transmedia museum, audience participation and co-creation between curators and visitors as sustainable principles for museum transformation in the future.

Keywords:
публика виртуелног музеја / потребе / корисник / посетилац / партиципација / ко-креација / трансмедијални музеј / virtual museum audience / needs / user / visitor / participation / co-creation / transmedia museum
Source:
Umetnost i kultura danas : inovativni pristup u umetnosti, 2021, 139-153
Publisher:
  • Univerzitet u Nišu
  • Fakultet umetnosti u Nišu
  • Srpska akademija nauka i umetnosti - ogranak SANU u Nišu

ISBN: 978-86-85239-82-3

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3964
URI
http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3964
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za istoriju umetnosti
Institution/Community
Istorija umetnosti / History of Art
TY  - CHAP
AU  - Јокановић, Милена Б.
PY  - 2021
UR  - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3964
AB  - Нови медији и технолошки развој утичу на све аспекте друштва, па и на перцепцију генерација дигиталних урођеника, те на њихов суживот у физичком и виртуелном простору. Прилагођавајући се потребама публике, и музеји заузимају просторе на мрежи све чешће нудећи виртуелне обиласке изложби и различите онлајн садржаје на својим сајтовима и друштвеним мрежама. Време пандемије узроковане новим корона вирусом додатно наглашава потребу за садржајима које можемо пратити из својих кућа, са екрана, те и музеји брже улазе у ток дигиталне трансформације. Управо ова ситуација доводи до све више истраживања успешности онлајн музејских садржаја, односно питања да ли су потребе виртуелне публике задовољене истима, те ко је заправо ова публика, да ли очекује садржаје другачије од оних у зградама музеја, колико времена ће провести лутајући кроз виртуелни музеј, те да ли је и како треба ангажовати. У овом раду тежићемо да отворимо бар нека од мноштва питања која се односе на истраживање публике виртуелног музеја.
AB  - New media and technological development affect all aspects of society, including the perception
of the digital born generation and their coexistence in physical and virtual space. Adapting to the
needs of its audience, museums are taking up online spaces and offer virtual tours and various
online content on their websites and social networks. The time of the pandemic caused by the new
Corona virus and recommendations for physical distancing and isolation additionally emphasize
the need for content that we can follow from our homes, from our personal screens. Consequently, museums are entering the course of digital transformation much faster than predicted. This
situation leads to many issues considering the success of online museum content and the needs
of the virtual audience: who this audience really is, whether they expect content different from
those in museum buildings, how much time they will spend wandering through the virtual museum,
whether and how should the audience be engaged, what are the recent examples of the good
practices in Serbia. In this paper, we strive to open at least some of the many questions related
to the research of the audience of the virtual museum. Finally, we discuss on the potentials of the
digital space, the transmedia museum, audience participation and co-creation between curators
and visitors as sustainable principles for museum transformation in the future.
PB  - Univerzitet u Nišu
PB  - Fakultet umetnosti u Nišu
PB  - Srpska akademija nauka i umetnosti - ogranak SANU u Nišu
T2  - Umetnost i kultura danas : inovativni pristup u umetnosti
T1  - Посетилац или корисник виртуелног музеја?
T1  - Visitor or User of a Virtual Museum?
EP  - 153
SP  - 139
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3964
ER  - 
@inbook{
author = "Јокановић, Милена Б.",
year = "2021",
abstract = "Нови медији и технолошки развој утичу на све аспекте друштва, па и на перцепцију генерација дигиталних урођеника, те на њихов суживот у физичком и виртуелном простору. Прилагођавајући се потребама публике, и музеји заузимају просторе на мрежи све чешће нудећи виртуелне обиласке изложби и различите онлајн садржаје на својим сајтовима и друштвеним мрежама. Време пандемије узроковане новим корона вирусом додатно наглашава потребу за садржајима које можемо пратити из својих кућа, са екрана, те и музеји брже улазе у ток дигиталне трансформације. Управо ова ситуација доводи до све више истраживања успешности онлајн музејских садржаја, односно питања да ли су потребе виртуелне публике задовољене истима, те ко је заправо ова публика, да ли очекује садржаје другачије од оних у зградама музеја, колико времена ће провести лутајући кроз виртуелни музеј, те да ли је и како треба ангажовати. У овом раду тежићемо да отворимо бар нека од мноштва питања која се односе на истраживање публике виртуелног музеја., New media and technological development affect all aspects of society, including the perception
of the digital born generation and their coexistence in physical and virtual space. Adapting to the
needs of its audience, museums are taking up online spaces and offer virtual tours and various
online content on their websites and social networks. The time of the pandemic caused by the new
Corona virus and recommendations for physical distancing and isolation additionally emphasize
the need for content that we can follow from our homes, from our personal screens. Consequently, museums are entering the course of digital transformation much faster than predicted. This
situation leads to many issues considering the success of online museum content and the needs
of the virtual audience: who this audience really is, whether they expect content different from
those in museum buildings, how much time they will spend wandering through the virtual museum,
whether and how should the audience be engaged, what are the recent examples of the good
practices in Serbia. In this paper, we strive to open at least some of the many questions related
to the research of the audience of the virtual museum. Finally, we discuss on the potentials of the
digital space, the transmedia museum, audience participation and co-creation between curators
and visitors as sustainable principles for museum transformation in the future.",
publisher = "Univerzitet u Nišu, Fakultet umetnosti u Nišu, Srpska akademija nauka i umetnosti - ogranak SANU u Nišu",
journal = "Umetnost i kultura danas : inovativni pristup u umetnosti",
booktitle = "Посетилац или корисник виртуелног музеја?, Visitor or User of a Virtual Museum?",
pages = "153-139",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3964"
}
Јокановић, М. Б.. (2021). Посетилац или корисник виртуелног музеја?. in Umetnost i kultura danas : inovativni pristup u umetnosti
Univerzitet u Nišu., 139-153.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3964
Јокановић МБ. Посетилац или корисник виртуелног музеја?. in Umetnost i kultura danas : inovativni pristup u umetnosti. 2021;:139-153.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3964 .
Јокановић, Милена Б., "Посетилац или корисник виртуелног музеја?" in Umetnost i kultura danas : inovativni pristup u umetnosti (2021):139-153,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3964 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About REFF | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutions/communitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About REFF | Send Feedback

OpenAIRERCUB