Приказ основних података о документу

Visitor or User of a Virtual Museum?

dc.contributorDevic, Sanja
dc.creatorЈокановић, Милена Б.
dc.date.accessioned2022-12-09T23:10:47Z
dc.date.available2022-12-09T23:10:47Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.isbn978-86-85239-82-3
dc.identifier.urihttp://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3964
dc.description.abstractНови медији и технолошки развој утичу на све аспекте друштва, па и на перцепцију генерација дигиталних урођеника, те на њихов суживот у физичком и виртуелном простору. Прилагођавајући се потребама публике, и музеји заузимају просторе на мрежи све чешће нудећи виртуелне обиласке изложби и различите онлајн садржаје на својим сајтовима и друштвеним мрежама. Време пандемије узроковане новим корона вирусом додатно наглашава потребу за садржајима које можемо пратити из својих кућа, са екрана, те и музеји брже улазе у ток дигиталне трансформације. Управо ова ситуација доводи до све више истраживања успешности онлајн музејских садржаја, односно питања да ли су потребе виртуелне публике задовољене истима, те ко је заправо ова публика, да ли очекује садржаје другачије од оних у зградама музеја, колико времена ће провести лутајући кроз виртуелни музеј, те да ли је и како треба ангажовати. У овом раду тежићемо да отворимо бар нека од мноштва питања која се односе на истраживање публике виртуелног музеја.sr
dc.description.abstractNew media and technological development affect all aspects of society, including the perception of the digital born generation and their coexistence in physical and virtual space. Adapting to the needs of its audience, museums are taking up online spaces and offer virtual tours and various online content on their websites and social networks. The time of the pandemic caused by the new Corona virus and recommendations for physical distancing and isolation additionally emphasize the need for content that we can follow from our homes, from our personal screens. Consequently, museums are entering the course of digital transformation much faster than predicted. This situation leads to many issues considering the success of online museum content and the needs of the virtual audience: who this audience really is, whether they expect content different from those in museum buildings, how much time they will spend wandering through the virtual museum, whether and how should the audience be engaged, what are the recent examples of the good practices in Serbia. In this paper, we strive to open at least some of the many questions related to the research of the audience of the virtual museum. Finally, we discuss on the potentials of the digital space, the transmedia museum, audience participation and co-creation between curators and visitors as sustainable principles for museum transformation in the future.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherUniverzitet u Nišusr
dc.publisherFakultet umetnosti u Nišusr
dc.publisherSrpska akademija nauka i umetnosti - ogranak SANU u Nišusr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.sourceUmetnost i kultura danas : inovativni pristup u umetnostisr
dc.subjectпублика виртуелног музејаsr
dc.subjectпотребеsr
dc.subjectкорисникsr
dc.subjectпосетилацsr
dc.subjectпартиципацијаsr
dc.subjectко-креацијаsr
dc.subjectтрансмедијални музејsr
dc.subjectvirtual museum audiencesr
dc.subjectneedssr
dc.subjectusersr
dc.subjectvisitorsr
dc.subjectparticipationsr
dc.subjectco-creationsr
dc.subjecttransmedia museumsr
dc.titleПосетилац или корисник виртуелног музеја?sr
dc.titleVisitor or User of a Virtual Museum?sr
dc.typebookPartsr
dc.rights.licenseBYsr
dc.citation.epage153
dc.citation.spage139
dc.identifier.fulltexthttp://reff.f.bg.ac.rs/bitstream/id/9387/bitstream_9387.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3964
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу