REFF - Faculty of Philosophy Repository
University of Belgrade - Faculty of Philosophy
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   REFF
  • Istorija umetnosti / History of Art
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Institut za istoriju umetnosti
  • View Item
  •   REFF
  • Istorija umetnosti / History of Art
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Institut za istoriju umetnosti
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

„Железничка колонија у Београду: од вртног града до постмодерног урбанизма“

Thumbnail
2021
bitstream_9392.pdf (784.5Kb)
Authors
Путник Прица, Владана
Contributors
Мрљеш, Раде
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
У Београду је током треће и четврте деценије двадесетог века пројектовано неколико насеља са одликама вртног града енглеског урбанисте Ебенизера Хауарда. Осим Котеж-Неимара, Професорске и Чиновничке колоније, које су биле предмет досадашњих истраживања, Железничка колонија представља вредан пример овог концепта, а чији историјат, урбанистички развој и архитектура нису до сада били детаљније истражени. Железничка колонија је започета да се гради 1927. године у непосредној близини железничке станице Кошутњак за раднике железнице уз помоћ Министарства саобраћаја. У првој фази њене изградње учествовали су многи београдски архитекти, попут Фрање Урбана и Дујама Гранића. Као што је био случај и са другим насељима овог типа, своје куће су у Железничкој колонији подизали и припадници других професија. Међутим, попут других београдских колонија, у послератном периоду је нарушена оригинална урбана матрица интерполирањем стамбених кула, да би крајем седамдесетих и почетком осамдесетих година иниц...ијални концепт вртног града у Железничкој колонији био реинтерпретиран у постмодерном духу архитеката Михаила Чанка и Александра Ђокића. Циљ овог рада је да испрати урбанистичке трансформације које су се одиграле на овом подручју, као и да скрене пажњу на вредности првобитног плана насеља и његове архитектуре која је до сада није адекватно вреднована у историографији.

During the 1920s and 1930s, several neighbourhoods in Belgrade were designed according to the principles of the English urban planner Ebenezer Howard. In addition to the already-wellresearched Kotež–Neimar, Professors’ Colony and Clerks’ Colony (the last two locally known as Profesorska Kolonija and Činovnička Kolonija, respectively), the Railway Colony (locally called Železnička Kolonija) is another valuable example of such concept, although its history, urban development, and architecture have so far remained unexplored. The construction of the Railway Colony began in 1927, close to the Košutnjak train station, with assistance from the Ministry of Transportation, as a residential area intended for railway workers. Many Belgrade architects participated in the first phase of its construction, such as Franjo Urban and Dujam Granić. As was the case with other similar neighbourhoods, the Railway Colony became home to people of other professions as well. However, as is also the ca...se with other such colonies throughout Belgrade, the original urban scheme was violated by introducing residential skyscrapers, so the initial concept of a garden city was reinterpreted in a postmodern manner by Mihailo Čanak and Aleksandar Đokić in the late 1970s and early 1980s. The main aim of this paper is to trace the urban transformations of this area, as well as to draw attention to the values of the original plan for the neighbourhood, as well as its architecture, which, to date, has been insufficiently appreciated in historiography.

Keywords:
Железничка колонија / Београд / вртни град / Railway Colony / Belgrade / garden city
Source:
Градитељско наслеђе и урбанизам, 2021, 264-273
Publisher:
  • Завод за заштиту споменика културе града Београда

Cobiss ID: 41652489

ISBN: 978-86-6100-000-3

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3967
URI
http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3967
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Institut za istoriju umetnosti
Institution/Community
Istorija umetnosti / History of Art
TY  - CONF
AU  - Путник Прица, Владана
PY  - 2021
UR  - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3967
AB  - У Београду је током треће и четврте деценије двадесетог века пројектовано неколико насеља са одликама вртног града енглеског урбанисте Ебенизера Хауарда. Осим Котеж-Неимара, Професорске и Чиновничке колоније, које су биле предмет досадашњих истраживања, Железничка колонија представља вредан пример овог концепта, а чији историјат, урбанистички развој и архитектура нису до сада били детаљније истражени. Железничка колонија је започета да се гради 1927. године у непосредној близини железничке станице Кошутњак за раднике железнице уз помоћ Министарства саобраћаја. У првој фази њене изградње учествовали су многи београдски архитекти, попут Фрање Урбана и Дујама Гранића. Као што је био случај и са другим насељима овог типа, своје куће су у Железничкој колонији подизали и припадници других професија. Међутим, попут других београдских колонија, у послератном периоду је нарушена оригинална урбана матрица интерполирањем стамбених кула, да би крајем седамдесетих и почетком осамдесетих година иницијални концепт вртног града у Железничкој колонији био реинтерпретиран у постмодерном духу архитеката Михаила Чанка и Александра Ђокића. Циљ овог рада је да испрати урбанистичке трансформације које су се одиграле на овом подручју, као и да скрене пажњу на вредности првобитног плана насеља и његове архитектуре која је до сада није адекватно вреднована у историографији.
AB  - During the 1920s and 1930s, several neighbourhoods in Belgrade were designed according to
the principles of the English urban planner Ebenezer Howard. In addition to the already-wellresearched Kotež–Neimar, Professors’ Colony and Clerks’ Colony (the last two locally known
as Profesorska Kolonija and Činovnička Kolonija, respectively), the Railway Colony (locally
called Železnička Kolonija) is another valuable example of such concept, although its history,
urban development, and architecture have so far remained unexplored. The construction
of the Railway Colony began in 1927, close to the Košutnjak train station, with assistance
from the Ministry of Transportation, as a residential area intended for railway workers.
Many Belgrade architects participated in the first phase of its construction, such as Franjo
Urban and Dujam Granić. As was the case with other similar neighbourhoods, the Railway
Colony became home to people of other professions as well. However, as is also the case
with other such colonies throughout Belgrade, the original urban scheme was violated by
introducing residential skyscrapers, so the initial concept of a garden city was reinterpreted
in a postmodern manner by Mihailo Čanak and Aleksandar Đokić in the late 1970s and early
1980s. The main aim of this paper is to trace the urban transformations of this area, as well
as to draw attention to the values of the original plan for the neighbourhood, as well as its
architecture, which, to date, has been insufficiently appreciated in historiography.
PB  - Завод за заштиту споменика културе града Београда
C3  - Градитељско наслеђе и урбанизам
T1  - „Железничка колонија у Београду: од вртног града до постмодерног урбанизма“
EP  - 273
SP  - 264
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3967
ER  - 
@conference{
author = "Путник Прица, Владана",
year = "2021",
abstract = "У Београду је током треће и четврте деценије двадесетог века пројектовано неколико насеља са одликама вртног града енглеског урбанисте Ебенизера Хауарда. Осим Котеж-Неимара, Професорске и Чиновничке колоније, које су биле предмет досадашњих истраживања, Железничка колонија представља вредан пример овог концепта, а чији историјат, урбанистички развој и архитектура нису до сада били детаљније истражени. Железничка колонија је започета да се гради 1927. године у непосредној близини железничке станице Кошутњак за раднике железнице уз помоћ Министарства саобраћаја. У првој фази њене изградње учествовали су многи београдски архитекти, попут Фрање Урбана и Дујама Гранића. Као што је био случај и са другим насељима овог типа, своје куће су у Железничкој колонији подизали и припадници других професија. Међутим, попут других београдских колонија, у послератном периоду је нарушена оригинална урбана матрица интерполирањем стамбених кула, да би крајем седамдесетих и почетком осамдесетих година иницијални концепт вртног града у Железничкој колонији био реинтерпретиран у постмодерном духу архитеката Михаила Чанка и Александра Ђокића. Циљ овог рада је да испрати урбанистичке трансформације које су се одиграле на овом подручју, као и да скрене пажњу на вредности првобитног плана насеља и његове архитектуре која је до сада није адекватно вреднована у историографији., During the 1920s and 1930s, several neighbourhoods in Belgrade were designed according to
the principles of the English urban planner Ebenezer Howard. In addition to the already-wellresearched Kotež–Neimar, Professors’ Colony and Clerks’ Colony (the last two locally known
as Profesorska Kolonija and Činovnička Kolonija, respectively), the Railway Colony (locally
called Železnička Kolonija) is another valuable example of such concept, although its history,
urban development, and architecture have so far remained unexplored. The construction
of the Railway Colony began in 1927, close to the Košutnjak train station, with assistance
from the Ministry of Transportation, as a residential area intended for railway workers.
Many Belgrade architects participated in the first phase of its construction, such as Franjo
Urban and Dujam Granić. As was the case with other similar neighbourhoods, the Railway
Colony became home to people of other professions as well. However, as is also the case
with other such colonies throughout Belgrade, the original urban scheme was violated by
introducing residential skyscrapers, so the initial concept of a garden city was reinterpreted
in a postmodern manner by Mihailo Čanak and Aleksandar Đokić in the late 1970s and early
1980s. The main aim of this paper is to trace the urban transformations of this area, as well
as to draw attention to the values of the original plan for the neighbourhood, as well as its
architecture, which, to date, has been insufficiently appreciated in historiography.",
publisher = "Завод за заштиту споменика културе града Београда",
journal = "Градитељско наслеђе и урбанизам",
title = "„Железничка колонија у Београду: од вртног града до постмодерног урбанизма“",
pages = "273-264",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3967"
}
Путник Прица, В.. (2021). „Железничка колонија у Београду: од вртног града до постмодерног урбанизма“. in Градитељско наслеђе и урбанизам
Завод за заштиту споменика културе града Београда., 264-273.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3967
Путник Прица В. „Железничка колонија у Београду: од вртног града до постмодерног урбанизма“. in Градитељско наслеђе и урбанизам. 2021;:264-273.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3967 .
Путник Прица, Владана, "„Железничка колонија у Београду: од вртног града до постмодерног урбанизма“" in Градитељско наслеђе и урбанизам (2021):264-273,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3967 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About REFF | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutions/communitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About REFF | Send Feedback

OpenAIRERCUB