Jugoslovenska koncepcija delovanja u vanrednim situacijama i obrazovanje i učenje odraslih: lekcije iz prošlosti
Поглавље у монографији (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Suočavanje sa vanrednim situacijama nije produkt XXI veka – i u ranijim periodima smo morali da učimo o njima i da se borimo sa njima. Iskustva prošlih generacija i po ovom pitanju mogu biti korisna. U radu smo se fokusirali na period druge Jugoslavije i analizu i utvrđivanje osnovnih elementa tada dominantne koncepcije opštenarodne odbrane (ONO) i društvene samozaštite (DSZ), ali i na povlačenje paralela sa sadašnjim vremenom i mogućnostima primene nekih principa analizirane doktrine. Koristeći istorijsku metodu, a u okviru nje tehniku analize sadržaja, pokušali smo da utvrdimo i predstavimo osnovne postulate pomenute koncepcije i da odgovorimo na osnovno istraživačko pitanje: Koje elemente koncepcije ONO i DSZ možemo primeniti u savremenim uslovima? Rezultati istraživanja su pokazali da postoji najmanje pet elemenata koji se mogu primeniti u savremenom dobu, a da imaju izvorište u koncepciji ONO i DSZ.
Кључне речи:
obrazovanje za delovanje u vanrednim situacijama / opštenarodna odbrana / društvena samozaštitaИзвор:
Obrazovanje u vreme krize i kako dalje, 2022, 254-258Издавач:
- Beograd : Pedagoško društvo Srbije
- Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za pedagogiju i andragogiju
Финансирање / пројекти:
- "Čovek i društvo u vreme krize" finansiran od strane Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu
Институција/група
Andragogija / AndragogyTY - CHAP AU - Miljković, Jovan R. AU - Radovanović, Branka Đ. PY - 2022 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3973 AB - Suočavanje sa vanrednim situacijama nije produkt XXI veka – i u ranijim periodima smo morali da učimo o njima i da se borimo sa njima. Iskustva prošlih generacija i po ovom pitanju mogu biti korisna. U radu smo se fokusirali na period druge Jugoslavije i analizu i utvrđivanje osnovnih elementa tada dominantne koncepcije opštenarodne odbrane (ONO) i društvene samozaštite (DSZ), ali i na povlačenje paralela sa sadašnjim vremenom i mogućnostima primene nekih principa analizirane doktrine. Koristeći istorijsku metodu, a u okviru nje tehniku analize sadržaja, pokušali smo da utvrdimo i predstavimo osnovne postulate pomenute koncepcije i da odgovorimo na osnovno istraživačko pitanje: Koje elemente koncepcije ONO i DSZ možemo primeniti u savremenim uslovima? Rezultati istraživanja su pokazali da postoji najmanje pet elemenata koji se mogu primeniti u savremenom dobu, a da imaju izvorište u koncepciji ONO i DSZ. PB - Beograd : Pedagoško društvo Srbije PB - Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za pedagogiju i andragogiju T2 - Obrazovanje u vreme krize i kako dalje T1 - Jugoslovenska koncepcija delovanja u vanrednim situacijama i obrazovanje i učenje odraslih: lekcije iz prošlosti EP - 258 SP - 254 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3973 ER -
@inbook{ author = "Miljković, Jovan R. and Radovanović, Branka Đ.", year = "2022", abstract = "Suočavanje sa vanrednim situacijama nije produkt XXI veka – i u ranijim periodima smo morali da učimo o njima i da se borimo sa njima. Iskustva prošlih generacija i po ovom pitanju mogu biti korisna. U radu smo se fokusirali na period druge Jugoslavije i analizu i utvrđivanje osnovnih elementa tada dominantne koncepcije opštenarodne odbrane (ONO) i društvene samozaštite (DSZ), ali i na povlačenje paralela sa sadašnjim vremenom i mogućnostima primene nekih principa analizirane doktrine. Koristeći istorijsku metodu, a u okviru nje tehniku analize sadržaja, pokušali smo da utvrdimo i predstavimo osnovne postulate pomenute koncepcije i da odgovorimo na osnovno istraživačko pitanje: Koje elemente koncepcije ONO i DSZ možemo primeniti u savremenim uslovima? Rezultati istraživanja su pokazali da postoji najmanje pet elemenata koji se mogu primeniti u savremenom dobu, a da imaju izvorište u koncepciji ONO i DSZ.", publisher = "Beograd : Pedagoško društvo Srbije, Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za pedagogiju i andragogiju", journal = "Obrazovanje u vreme krize i kako dalje", booktitle = "Jugoslovenska koncepcija delovanja u vanrednim situacijama i obrazovanje i učenje odraslih: lekcije iz prošlosti", pages = "258-254", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3973" }
Miljković, J. R.,& Radovanović, B. Đ.. (2022). Jugoslovenska koncepcija delovanja u vanrednim situacijama i obrazovanje i učenje odraslih: lekcije iz prošlosti. in Obrazovanje u vreme krize i kako dalje Beograd : Pedagoško društvo Srbije., 254-258. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3973
Miljković JR, Radovanović BĐ. Jugoslovenska koncepcija delovanja u vanrednim situacijama i obrazovanje i učenje odraslih: lekcije iz prošlosti. in Obrazovanje u vreme krize i kako dalje. 2022;:254-258. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3973 .
Miljković, Jovan R., Radovanović, Branka Đ., "Jugoslovenska koncepcija delovanja u vanrednim situacijama i obrazovanje i učenje odraslih: lekcije iz prošlosti" in Obrazovanje u vreme krize i kako dalje (2022):254-258, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3973 .