Umetnost od/protiv stvarnosti
Art made of / contra reality
Authors
Jokanović, Milena B.
Contributors
Draškićc Vicanovic, IvaGrubor, Nebojša

Popovic, Una
Calovic, Dragan
Novakovic, Marko
Miladinov, Milos
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Рад се темељи на истраживању појаве институционалне,
а затим интерпретативне теорије уметности, онако како их дефинишу
Џорџ Дики и Артур Данто. Питање односа између уметности и ствар-
ности преиспитује се на два нивоа. Као прво, преиспитује се питање
креирања уметничких дела од робе и предмета преузетих из свакод-
невног живота, почевши од колажа, преко редимејд објеката, све до
инсталација, са једне стране, али и креирања дела која опонашају сва-
кодневне предмете широке потрошње са друге стране, попут Брило
кутија Ендија Ворхола. Други ниво анализе односа између уметнос-
ти и стварности односи се на критику стварности, односно критику
владајућих система вредности кроз уметност која користи предмете,
репрезенте конзумерског друштва као свој саставни елемент. Изводе
се закључци да кроз употребу предмета широке потрошње, свест о
претходним појавама у историји уметности и музеологији, те јасну
излагачку политику, уметници критикују савремене системе вредноси
кокетирајући с...а њиховим елементима.
The paper is based on the research of the notion of institutional and
interpretative art theory, defined by George Dickey and Arthur Danto. The issue of the relation between art and reality is examined on the two levels. At
first, the creation of art works made of objects taken from the every-day life
is observed, strating from colagues, ready-made objects to installations on one
hand, but also to the creation of art works which imitate widely produced objects such as Brillo boxes by Andy Warhol. The second level of the analyses
that follows relation between art and reality refers to the criticism of ruling value systems through art that uses objects, representatives of consumerist society
as its constitutive element. Through this analysis, conclusions that with the use
of every-day life objects, awareness of the previous notions in art history and
museology and with the clear exposing policy, artists criticize contemporary
value systems simultaneously coquetting with their el...ements.
Keywords:
интерпретативна теорија уметности / предмет / роба / уметност / стварност / критика система вредности / interpretative art theory / commodity / object / reality / art / value systems criticismSource:
Estetsko i stvarno: zbornik radova, 2019, 251-269Publisher:
- Esteticko društvo Srbije
Funding / projects:
Institution/Community
Istorija umetnosti / History of ArtTY - CONF AU - Jokanović, Milena B. PY - 2019 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/4013 AB - Рад се темељи на истраживању појаве институционалне, а затим интерпретативне теорије уметности, онако како их дефинишу Џорџ Дики и Артур Данто. Питање односа између уметности и ствар- ности преиспитује се на два нивоа. Као прво, преиспитује се питање креирања уметничких дела од робе и предмета преузетих из свакод- невног живота, почевши од колажа, преко редимејд објеката, све до инсталација, са једне стране, али и креирања дела која опонашају сва- кодневне предмете широке потрошње са друге стране, попут Брило кутија Ендија Ворхола. Други ниво анализе односа између уметнос- ти и стварности односи се на критику стварности, односно критику владајућих система вредности кроз уметност која користи предмете, репрезенте конзумерског друштва као свој саставни елемент. Изводе се закључци да кроз употребу предмета широке потрошње, свест о претходним појавама у историји уметности и музеологији, те јасну излагачку политику, уметници критикују савремене системе вредноси кокетирајући са њиховим елементима. AB - The paper is based on the research of the notion of institutional and interpretative art theory, defined by George Dickey and Arthur Danto. The issue of the relation between art and reality is examined on the two levels. At first, the creation of art works made of objects taken from the every-day life is observed, strating from colagues, ready-made objects to installations on one hand, but also to the creation of art works which imitate widely produced objects such as Brillo boxes by Andy Warhol. The second level of the analyses that follows relation between art and reality refers to the criticism of ruling value systems through art that uses objects, representatives of consumerist society as its constitutive element. Through this analysis, conclusions that with the use of every-day life objects, awareness of the previous notions in art history and museology and with the clear exposing policy, artists criticize contemporary value systems simultaneously coquetting with their elements. PB - Esteticko društvo Srbije C3 - Estetsko i stvarno: zbornik radova T1 - Umetnost od/protiv stvarnosti T1 - Art made of / contra reality EP - 269 SP - 251 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4013 ER -
@conference{ author = "Jokanović, Milena B.", year = "2019", abstract = "Рад се темељи на истраживању појаве институционалне, а затим интерпретативне теорије уметности, онако како их дефинишу Џорџ Дики и Артур Данто. Питање односа између уметности и ствар- ности преиспитује се на два нивоа. Као прво, преиспитује се питање креирања уметничких дела од робе и предмета преузетих из свакод- невног живота, почевши од колажа, преко редимејд објеката, све до инсталација, са једне стране, али и креирања дела која опонашају сва- кодневне предмете широке потрошње са друге стране, попут Брило кутија Ендија Ворхола. Други ниво анализе односа између уметнос- ти и стварности односи се на критику стварности, односно критику владајућих система вредности кроз уметност која користи предмете, репрезенте конзумерског друштва као свој саставни елемент. Изводе се закључци да кроз употребу предмета широке потрошње, свест о претходним појавама у историји уметности и музеологији, те јасну излагачку политику, уметници критикују савремене системе вредноси кокетирајући са њиховим елементима., The paper is based on the research of the notion of institutional and interpretative art theory, defined by George Dickey and Arthur Danto. The issue of the relation between art and reality is examined on the two levels. At first, the creation of art works made of objects taken from the every-day life is observed, strating from colagues, ready-made objects to installations on one hand, but also to the creation of art works which imitate widely produced objects such as Brillo boxes by Andy Warhol. The second level of the analyses that follows relation between art and reality refers to the criticism of ruling value systems through art that uses objects, representatives of consumerist society as its constitutive element. Through this analysis, conclusions that with the use of every-day life objects, awareness of the previous notions in art history and museology and with the clear exposing policy, artists criticize contemporary value systems simultaneously coquetting with their elements.", publisher = "Esteticko društvo Srbije", journal = "Estetsko i stvarno: zbornik radova", title = "Umetnost od/protiv stvarnosti, Art made of / contra reality", pages = "269-251", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4013" }
Jokanović, M. B.. (2019). Umetnost od/protiv stvarnosti. in Estetsko i stvarno: zbornik radova Esteticko društvo Srbije., 251-269. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4013
Jokanović MB. Umetnost od/protiv stvarnosti. in Estetsko i stvarno: zbornik radova. 2019;:251-269. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4013 .
Jokanović, Milena B., "Umetnost od/protiv stvarnosti" in Estetsko i stvarno: zbornik radova (2019):251-269, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4013 .