Приказ основних података о документу

Art made of / contra reality

dc.contributorDraškićc Vicanovic, Iva
dc.contributorGrubor, Nebojša
dc.contributorPopovic, Una
dc.contributorCalovic, Dragan
dc.contributorNovakovic, Marko
dc.contributorMiladinov, Milos
dc.creatorJokanović, Milena B.
dc.date.accessioned2022-12-15T13:30:08Z
dc.date.available2022-12-15T13:30:08Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.isbn978-86-920749-6-7
dc.identifier.urihttp://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/4013
dc.description.abstractРад се темељи на истраживању појаве институционалне, а затим интерпретативне теорије уметности, онако како их дефинишу Џорџ Дики и Артур Данто. Питање односа између уметности и ствар- ности преиспитује се на два нивоа. Као прво, преиспитује се питање креирања уметничких дела од робе и предмета преузетих из свакод- невног живота, почевши од колажа, преко редимејд објеката, све до инсталација, са једне стране, али и креирања дела која опонашају сва- кодневне предмете широке потрошње са друге стране, попут Брило кутија Ендија Ворхола. Други ниво анализе односа између уметнос- ти и стварности односи се на критику стварности, односно критику владајућих система вредности кроз уметност која користи предмете, репрезенте конзумерског друштва као свој саставни елемент. Изводе се закључци да кроз употребу предмета широке потрошње, свест о претходним појавама у историји уметности и музеологији, те јасну излагачку политику, уметници критикују савремене системе вредноси кокетирајући са њиховим елементима.sr
dc.description.abstractThe paper is based on the research of the notion of institutional and interpretative art theory, defined by George Dickey and Arthur Danto. The issue of the relation between art and reality is examined on the two levels. At first, the creation of art works made of objects taken from the every-day life is observed, strating from colagues, ready-made objects to installations on one hand, but also to the creation of art works which imitate widely produced objects such as Brillo boxes by Andy Warhol. The second level of the analyses that follows relation between art and reality refers to the criticism of ruling value systems through art that uses objects, representatives of consumerist society as its constitutive element. Through this analysis, conclusions that with the use of every-day life objects, awareness of the previous notions in art history and museology and with the clear exposing policy, artists criticize contemporary value systems simultaneously coquetting with their elements.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherEsteticko društvo Srbijesr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Integrated and Interdisciplinary Research (IIR or III)/47019/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.sourceEstetsko i stvarno: zbornik radovasr
dc.subjectинтерпретативна теорија уметностиsr
dc.subjectпредметsr
dc.subjectробаsr
dc.subjectуметностsr
dc.subjectстварностsr
dc.subjectкритика система вредностиsr
dc.subjectinterpretative art theorysr
dc.subjectcommoditysr
dc.subjectobjectsr
dc.subjectrealitysr
dc.subjectartsr
dc.subjectvalue systems criticismsr
dc.titleUmetnost od/protiv stvarnostisr
dc.titleArt made of / contra realitysr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseBYsr
dc.citation.epage269
dc.citation.spage251
dc.identifier.fulltexthttp://reff.f.bg.ac.rs/bitstream/id/9402/bitstream_9402.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4013
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу