Jeremija Stanojević: istoričar i kolekcionar fotografija (starog) Beograda
Article (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
U fokusu ovog rada je fond pukovnika Jeremije Stanojevića koji se čuva
u sklopu Zbirke za arhitekturu i urbanizam Muzeja grada Beograda. Fond se
dominantno sastoji iz fotografija beogradskih ulica koje je početkom 1930-ih
godina snimio Stanojević, ali i iz većeg broja fotografija i razglednica Beograda
drugih autora koje su nastale od sredine XIX veka do sredine 1930-ih godina. Kroz
analizu kompletnog fonda, sa posebnim akcentom na fotografije koje je načinio
Stanojević, ovaj rad iz perspektive vizuelne kulture i studija sakupljanja razmatra
njegovu delatnost kao izraz dva impulsa – istoriografskog i kolekcionarskog – sa
ciljem da predloži odgovore na pitanja o Stanojevićevim motivima za kompleksni
poduhvat koji je preduzeo, kao i da preciznije pozicionira njegovu aktivnost u
kontekstu istorije fotografije i vizuelne kulture međuratnog perioda.
The focus of this article is on the memorial fund of the Colonel Jeremija
Stanojević, which is a part of the Architecture and Urban Planning Collection
in the Belgrade City Museum. This memorial fund includes photographs of
Belgrade city streets made by Jeremija Stanojević during the 1930s, as well as many
photographs and postcards of Belgrade by other authors dating from mid-19th
century until mid-1930s. The paper analyses the complete fund from the perspective
of visual culture and collection studies with a particular emphasis on Stanojević’s
photographs, and offeres a consideration of his practice as cultural manifestation
of the historiographic and collecting impulses. The aim of the article is to propose
new insights into Stanojević’s motivation for such a complex photographic and
collecting undertaking, as well as to methodically position his practice within the
context of history of phogoraphy and visual culture of the interwar period.
Keywords:
Jeremija Stanojević / fotografija / kolekcionarstvo / sakupljanje / vizuelna istoriografija / Beograd / photography / collecting / visual historiography / BelgradeSource:
2022, 18, 167-183Publisher:
- Filozofski fakultet, Univerzitet u Beogradu
Funding / projects:
Institution/Community
Istorija umetnosti / History of ArtTY - JOUR AU - Ereš, Ana AU - Banković, Angelina PY - 2022 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/4016 AB - U fokusu ovog rada je fond pukovnika Jeremije Stanojevića koji se čuva u sklopu Zbirke za arhitekturu i urbanizam Muzeja grada Beograda. Fond se dominantno sastoji iz fotografija beogradskih ulica koje je početkom 1930-ih godina snimio Stanojević, ali i iz većeg broja fotografija i razglednica Beograda drugih autora koje su nastale od sredine XIX veka do sredine 1930-ih godina. Kroz analizu kompletnog fonda, sa posebnim akcentom na fotografije koje je načinio Stanojević, ovaj rad iz perspektive vizuelne kulture i studija sakupljanja razmatra njegovu delatnost kao izraz dva impulsa – istoriografskog i kolekcionarskog – sa ciljem da predloži odgovore na pitanja o Stanojevićevim motivima za kompleksni poduhvat koji je preduzeo, kao i da preciznije pozicionira njegovu aktivnost u kontekstu istorije fotografije i vizuelne kulture međuratnog perioda. AB - The focus of this article is on the memorial fund of the Colonel Jeremija Stanojević, which is a part of the Architecture and Urban Planning Collection in the Belgrade City Museum. This memorial fund includes photographs of Belgrade city streets made by Jeremija Stanojević during the 1930s, as well as many photographs and postcards of Belgrade by other authors dating from mid-19th century until mid-1930s. The paper analyses the complete fund from the perspective of visual culture and collection studies with a particular emphasis on Stanojević’s photographs, and offeres a consideration of his practice as cultural manifestation of the historiographic and collecting impulses. The aim of the article is to propose new insights into Stanojević’s motivation for such a complex photographic and collecting undertaking, as well as to methodically position his practice within the context of history of phogoraphy and visual culture of the interwar period. PB - Filozofski fakultet, Univerzitet u Beogradu T1 - Jeremija Stanojević: istoričar i kolekcionar fotografija (starog) Beograda EP - 183 IS - 18 SP - 167 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4016 ER -
@article{ author = "Ereš, Ana and Banković, Angelina", year = "2022", abstract = "U fokusu ovog rada je fond pukovnika Jeremije Stanojevića koji se čuva u sklopu Zbirke za arhitekturu i urbanizam Muzeja grada Beograda. Fond se dominantno sastoji iz fotografija beogradskih ulica koje je početkom 1930-ih godina snimio Stanojević, ali i iz većeg broja fotografija i razglednica Beograda drugih autora koje su nastale od sredine XIX veka do sredine 1930-ih godina. Kroz analizu kompletnog fonda, sa posebnim akcentom na fotografije koje je načinio Stanojević, ovaj rad iz perspektive vizuelne kulture i studija sakupljanja razmatra njegovu delatnost kao izraz dva impulsa – istoriografskog i kolekcionarskog – sa ciljem da predloži odgovore na pitanja o Stanojevićevim motivima za kompleksni poduhvat koji je preduzeo, kao i da preciznije pozicionira njegovu aktivnost u kontekstu istorije fotografije i vizuelne kulture međuratnog perioda., The focus of this article is on the memorial fund of the Colonel Jeremija Stanojević, which is a part of the Architecture and Urban Planning Collection in the Belgrade City Museum. This memorial fund includes photographs of Belgrade city streets made by Jeremija Stanojević during the 1930s, as well as many photographs and postcards of Belgrade by other authors dating from mid-19th century until mid-1930s. The paper analyses the complete fund from the perspective of visual culture and collection studies with a particular emphasis on Stanojević’s photographs, and offeres a consideration of his practice as cultural manifestation of the historiographic and collecting impulses. The aim of the article is to propose new insights into Stanojević’s motivation for such a complex photographic and collecting undertaking, as well as to methodically position his practice within the context of history of phogoraphy and visual culture of the interwar period.", publisher = "Filozofski fakultet, Univerzitet u Beogradu", title = "Jeremija Stanojević: istoričar i kolekcionar fotografija (starog) Beograda", pages = "183-167", number = "18", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4016" }
Ereš, A.,& Banković, A.. (2022). Jeremija Stanojević: istoričar i kolekcionar fotografija (starog) Beograda. Filozofski fakultet, Univerzitet u Beogradu.(18), 167-183. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4016
Ereš A, Banković A. Jeremija Stanojević: istoričar i kolekcionar fotografija (starog) Beograda. 2022;(18):167-183. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4016 .
Ereš, Ana, Banković, Angelina, "Jeremija Stanojević: istoričar i kolekcionar fotografija (starog) Beograda", no. 18 (2022):167-183, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4016 .