REFF - Faculty of Philosophy Repository
University of Belgrade - Faculty of Philosophy
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   REFF
  • Istorija umetnosti / History of Art
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za istoriju umetnosti
  • View Item
  •   REFF
  • Istorija umetnosti / History of Art
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za istoriju umetnosti
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Сава Шумановић и нови конструктивни метод у сликарству почетком 1920-их година

Sava Šumanović and the New Constructive Method in the Painting of the early 1920s

Authorized Users Only
2022
Authors
Ereš, Ana
Contributors
Kvas, Milana (ur.)
Book part (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Место Саве Шумановића у домаћој, српској и југословенској историји уметности, темељно је истражено и чврсто утврђено као изузетно значајно на више планова: како због перманентних, комплексних формалних и семантичких иновација које карактеришу опус овог уметника, тако и због афирмације коју је Шумановићево дело имало у француској уметничкој јавности током 1920-их година, али и на основу специфичне, високе сликарске ерудиције која проговара из његовог уметничког и теоријског рада, што га пласира међу најистакнутије протагонисте модерне уметности код нас. Шумановићево сликарство је од појављивања у југословенској јавности било веома запажено у ликовној критици и уметничкој теорији као репрезентативни пример модерних уметничких стремљења
Keywords:
Sava Šumanović / konstruktivno slikarstvo
Source:
Сава Шумановић и европски реализми између два светска рата, 2022, 91-112
Publisher:
  • Spomen-zbirka Pavlja Beljanskog, Novi Sad
Funding / projects:
  • Ministry of Education, Science and Technological Development, Republic of Serbia, Grant no. 200163 (University of Belgrade, Faculty of Philosophy) (RS-200163)

ISBN: 978-86-81794-04-3

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4043
URI
http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/4043
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za istoriju umetnosti
Institution/Community
Istorija umetnosti / History of Art
TY  - CHAP
AU  - Ereš, Ana
PY  - 2022
UR  - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/4043
AB  - Место Саве Шумановића у домаћој, српској и
југословенској историји уметности, темељно је истражено и чврсто утврђено као изузетно значајно на
више планова: како због перманентних, комплексних
формалних и семантичких иновација које карактеришу опус овог уметника, тако и због афирмације коју
је Шумановићево дело имало у француској уметничкој јавности током 1920-их година, али и на основу
специфичне, високе сликарске ерудиције која проговара из његовог уметничког и теоријског рада, што га
пласира међу најистакнутије протагонисте модерне
уметности код нас. Шумановићево сликарство је од
појављивања у југословенској јавности било веома
запажено у ликовној критици и уметничкој теорији
као репрезентативни пример модерних уметничких
стремљења
PB  - Spomen-zbirka Pavlja Beljanskog, Novi Sad
T2  - Сава Шумановић и европски реализми између два светска рата
T1  - Сава Шумановић и нови конструктивни метод у сликарству почетком 1920-их година
T1  - Sava Šumanović and the New Constructive Method in the Painting of the early 1920s
T1  - Sava Šumanović et la nouvelle méthode constructive dans la peinture au début des années 1920
EP  - 112
SP  - 91
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4043
ER  - 
@inbook{
author = "Ereš, Ana",
year = "2022",
abstract = "Место Саве Шумановића у домаћој, српској и
југословенској историји уметности, темељно је истражено и чврсто утврђено као изузетно значајно на
више планова: како због перманентних, комплексних
формалних и семантичких иновација које карактеришу опус овог уметника, тако и због афирмације коју
је Шумановићево дело имало у француској уметничкој јавности током 1920-их година, али и на основу
специфичне, високе сликарске ерудиције која проговара из његовог уметничког и теоријског рада, што га
пласира међу најистакнутије протагонисте модерне
уметности код нас. Шумановићево сликарство је од
појављивања у југословенској јавности било веома
запажено у ликовној критици и уметничкој теорији
као репрезентативни пример модерних уметничких
стремљења",
publisher = "Spomen-zbirka Pavlja Beljanskog, Novi Sad",
journal = "Сава Шумановић и европски реализми између два светска рата",
booktitle = "Сава Шумановић и нови конструктивни метод у сликарству почетком 1920-их година, Sava Šumanović and the New Constructive Method in the Painting of the early 1920s, Sava Šumanović et la nouvelle méthode constructive dans la peinture au début des années 1920",
pages = "112-91",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4043"
}
Ereš, A.. (2022). Сава Шумановић и нови конструктивни метод у сликарству почетком 1920-их година. in Сава Шумановић и европски реализми између два светска рата
Spomen-zbirka Pavlja Beljanskog, Novi Sad., 91-112.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4043
Ereš A. Сава Шумановић и нови конструктивни метод у сликарству почетком 1920-их година. in Сава Шумановић и европски реализми између два светска рата. 2022;:91-112.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4043 .
Ereš, Ana, "Сава Шумановић и нови конструктивни метод у сликарству почетком 1920-их година" in Сава Шумановић и европски реализми између два светска рата (2022):91-112,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4043 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About REFF | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutions/communitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About REFF | Send Feedback

OpenAIRERCUB