REFF - Faculty of Philosophy Repository
University of Belgrade - Faculty of Philosophy
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   REFF
  • Istorija umetnosti / History of Art
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za istoriju umetnosti
  • View Item
  •   REFF
  • Istorija umetnosti / History of Art
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za istoriju umetnosti
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Performance of commemorating/Performing heritage, Roles of remembering and heritagization of WWII

Перформанс комеморације / Перформанси наслеђа Улоге сећања и херитизације Другог светског рата

Thumbnail
2017
full text (353.6Kb)
Authors
Đorđević, Marija
Article (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
A close look at commemorations with a focus on occurring performance shows the decisive role of physical presence and activity of the body for the success of these carefully planned events. . Commemorative sites can either be active sites of remembrance, or conditionally “passive” sites of heritage, depending on the presence or the absence of bodily action. Furthermore, the stated performativity defines commemorative events and their spaces as simultaneously tangible, i.e. monumental, and intangible, i.e. narration/practice, heritage. Based on the performance-based duality of commemorative events and their spaces, this paper aims to explore the necessity and limitations of their dual interpretation within contemporary heritage management practice. In order to do so, monumental sites of NOB (Peoples’ Liberation Struggle) are used as a case study, with an emphasis on the manner of their heritagization. By looking at the cases studies the following questions are to be addressed. If the in...itial performance still exists, can a site be considered as heritage? And if yes, should these sites be considered only as tangible or intangible heritage, or the two are bound to fuse? Furthermore, looking at the current changed narratives of these sites it is justified to ask who and why considers them as heritage?

Пажљив поглед на комеморације, са посебним фокусом на пратећи перфоманс, указује на пресудну улогу физичке присутности и активности тела када је у питању успех таквих пажљиво планираних манифестација. У зависности од присуства или одстуства активности тела, места комеморација могу бити активна места сећања или условно „пасивни” простори наслеђа. Такође, таква перформативност дефинише комеморације и простор на коме се оне одигравају као истовремено материјалне (споменици) и нематеријалне (нарација/пракса, наслеђе). Овај рад, заснивајући се на перформативној дуалности комеморација и простора на којима се оне одигравају, истражује непоходност и ограничења дуалних интерпретација ових догађаја у савременој пракси менаџмента наслеђа. Рад се заснива на студијама случаја везаним за споменике посвећене народно-ослободилачкој борби (НОБ), са посебним акцентом на начин њихове херитизације. На основу анализе поменутих студија случаја, поставља се неколико питања. Уколико иницијални перф...орманс и даље постоји, може ли споменик бити разумеван као наслеђе? Ако то јесте случај, да ли би се споменици у том случају дефинисали као материјално или као нематеријално наслеђе, или се та два концепта стапају? На крају, имајући у виду промењене наративе у вези са анализираним споменицима, поставља се питање ко и зашто њих данас дефинише као наслеђе?

Keywords:
commemoration / performance / heritagization / NOB / antifascism / комеморација / перформанс / херитизација / НОБ / антифашизам
Source:
Glasnik Etnografskog Instituta SANU, 2017, 65, 1, 147-162
Publisher:
  • Etnografski Institu SANU

DOI: 10.2298/GEI1701147D

Cobiss ID: 278404108

ISSN: 2683-3867

[ Google Scholar ]
URI
http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/4073
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za istoriju umetnosti
Institution/Community
Istorija umetnosti / History of Art
TY  - JOUR
AU  - Đorđević, Marija
PY  - 2017
UR  - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/4073
AB  - A close look at commemorations with a focus on occurring performance shows the decisive role of physical presence and activity of the body for the success of these carefully planned events. . Commemorative sites can either be active sites of remembrance, or conditionally “passive” sites of heritage, depending on the presence or the absence of bodily action. Furthermore, the stated performativity defines commemorative events and their spaces as simultaneously tangible, i.e. monumental, and intangible, i.e. narration/practice, heritage. Based on the performance-based duality of commemorative events and their spaces, this paper aims to explore the necessity and limitations of their dual interpretation within contemporary heritage management practice. In order to do so, monumental sites of NOB (Peoples’ Liberation Struggle) are used as a case study, with an emphasis on the manner of their heritagization. By looking at the cases studies the following questions are to be addressed. If the initial performance still exists, can a site be considered as heritage? And if yes, should these sites be considered only as tangible or intangible heritage, or the two are bound to fuse? Furthermore, looking at the current changed narratives of these sites it is justified to ask who and why considers them as heritage?
AB  - Пажљив поглед на комеморације, са посебним фокусом на пратећи перфоманс, указује
на пресудну улогу физичке присутности и активности тела када је у питању успех
таквих пажљиво планираних манифестација. У зависности од присуства или одстуства
активности тела, места комеморација могу бити активна места сећања или условно
„пасивни” простори наслеђа. Такође, таква перформативност дефинише комеморације
и простор на коме се оне одигравају као истовремено материјалне (споменици) и
нематеријалне (нарација/пракса, наслеђе). Овај рад, заснивајући се на перформативној
дуалности комеморација и простора на којима се оне одигравају, истражује
непоходност и ограничења дуалних интерпретација ових догађаја у савременој пракси
менаџмента наслеђа. Рад се заснива на студијама случаја везаним за споменике
посвећене народно-ослободилачкој борби (НОБ), са посебним акцентом на начин њихове херитизације. На основу анализе поменутих студија случаја, поставља се
неколико питања. Уколико иницијални перформанс и даље постоји, може ли споменик
бити разумеван као наслеђе? Ако то јесте случај, да ли би се споменици у том случају
дефинисали као материјално или као нематеријално наслеђе, или се та два концепта
стапају? На крају, имајући у виду промењене наративе у вези са анализираним
споменицима, поставља се питање ко и зашто њих данас дефинише као наслеђе?
PB  - Etnografski Institu SANU
T2  - Glasnik Etnografskog Instituta SANU
T1  - Performance of commemorating/Performing heritage, Roles of remembering and heritagization of WWII
T1  - Перформанс комеморације / Перформанси наслеђа Улоге сећања и херитизације Другог светског рата
EP  - 162
IS  - 1
SP  - 147
VL  - 65
DO  - 10.2298/GEI1701147D
ER  - 
@article{
author = "Đorđević, Marija",
year = "2017",
abstract = "A close look at commemorations with a focus on occurring performance shows the decisive role of physical presence and activity of the body for the success of these carefully planned events. . Commemorative sites can either be active sites of remembrance, or conditionally “passive” sites of heritage, depending on the presence or the absence of bodily action. Furthermore, the stated performativity defines commemorative events and their spaces as simultaneously tangible, i.e. monumental, and intangible, i.e. narration/practice, heritage. Based on the performance-based duality of commemorative events and their spaces, this paper aims to explore the necessity and limitations of their dual interpretation within contemporary heritage management practice. In order to do so, monumental sites of NOB (Peoples’ Liberation Struggle) are used as a case study, with an emphasis on the manner of their heritagization. By looking at the cases studies the following questions are to be addressed. If the initial performance still exists, can a site be considered as heritage? And if yes, should these sites be considered only as tangible or intangible heritage, or the two are bound to fuse? Furthermore, looking at the current changed narratives of these sites it is justified to ask who and why considers them as heritage?, Пажљив поглед на комеморације, са посебним фокусом на пратећи перфоманс, указује
на пресудну улогу физичке присутности и активности тела када је у питању успех
таквих пажљиво планираних манифестација. У зависности од присуства или одстуства
активности тела, места комеморација могу бити активна места сећања или условно
„пасивни” простори наслеђа. Такође, таква перформативност дефинише комеморације
и простор на коме се оне одигравају као истовремено материјалне (споменици) и
нематеријалне (нарација/пракса, наслеђе). Овај рад, заснивајући се на перформативној
дуалности комеморација и простора на којима се оне одигравају, истражује
непоходност и ограничења дуалних интерпретација ових догађаја у савременој пракси
менаџмента наслеђа. Рад се заснива на студијама случаја везаним за споменике
посвећене народно-ослободилачкој борби (НОБ), са посебним акцентом на начин њихове херитизације. На основу анализе поменутих студија случаја, поставља се
неколико питања. Уколико иницијални перформанс и даље постоји, може ли споменик
бити разумеван као наслеђе? Ако то јесте случај, да ли би се споменици у том случају
дефинисали као материјално или као нематеријално наслеђе, или се та два концепта
стапају? На крају, имајући у виду промењене наративе у вези са анализираним
споменицима, поставља се питање ко и зашто њих данас дефинише као наслеђе?",
publisher = "Etnografski Institu SANU",
journal = "Glasnik Etnografskog Instituta SANU",
title = "Performance of commemorating/Performing heritage, Roles of remembering and heritagization of WWII, Перформанс комеморације / Перформанси наслеђа Улоге сећања и херитизације Другог светског рата",
pages = "162-147",
number = "1",
volume = "65",
doi = "10.2298/GEI1701147D"
}
Đorđević, M.. (2017). Performance of commemorating/Performing heritage, Roles of remembering and heritagization of WWII. in Glasnik Etnografskog Instituta SANU
Etnografski Institu SANU., 65(1), 147-162.
https://doi.org/10.2298/GEI1701147D
Đorđević M. Performance of commemorating/Performing heritage, Roles of remembering and heritagization of WWII. in Glasnik Etnografskog Instituta SANU. 2017;65(1):147-162.
doi:10.2298/GEI1701147D .
Đorđević, Marija, "Performance of commemorating/Performing heritage, Roles of remembering and heritagization of WWII" in Glasnik Etnografskog Instituta SANU, 65, no. 1 (2017):147-162,
https://doi.org/10.2298/GEI1701147D . .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About REFF | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutions/communitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About REFF | Send Feedback

OpenAIRERCUB