Ja, drugi i stid: doživljaj stida studenata u edukaciji za geštalt psihoterapeute
Чланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Internalizovani stid je doživljaj da sa celim našim bićem „nešto nije u redu”, da
nije vredno postojanja, ni pripadanja. Iako se stid najčešće doživljava kao usamljeni bol,
on je uvek relacion. Stid je neizbežan pratilac procesa učenja u edukaciji budućih psihoterapeuta
jer specifični načini iskustvenog učenja i zahtevi za kvalitetom čine pogodno
tle za generisanje stida među učesnicima tog procesa. Trajnija reparacija doživljaja selfa
može doći samo uz iskustvo autentične zainteresovanosti druge osobe za naš unutrašnji
svet i doživljaj prepoznavanja i prihvatanja. Cilj istraživanja je da doprinese razumevanju
uloge drugih u pojavljivanju i dinamici stida u kontekstu edukativno-iskustvene grupe.
U istraživanju je učestvovalo 15 studenata I, III i IV godine edukacije za geštalt terapeute.
Podaci su prikupljeni korišćenjem tehnike kritičnog događaja. Tematskom refleksivnom
analizom izdvojili smo dve kvalitativno različite teme: Ja-To i Stid i Ja-Ti i Stid. Dobijeni
nalazi su r...azmatrani iz dve perspektive – relacione paradigme stida i transformativnog
učenja odraslih.
Кључне речи:
stid / edukacija za geštalt terapeute / drugi / relacija / učenje odraslihИзвор:
Andragoške studije, 2022, 1, 105-126Издавач:
- Institut za pedagogiju i andragogiju, Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet
Институција/група
Psihologija / PsychologyTY - JOUR AU - Opačić, Snežana AU - Jovanović, Olja PY - 2022 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/4074 AB - Internalizovani stid je doživljaj da sa celim našim bićem „nešto nije u redu”, da nije vredno postojanja, ni pripadanja. Iako se stid najčešće doživljava kao usamljeni bol, on je uvek relacion. Stid je neizbežan pratilac procesa učenja u edukaciji budućih psihoterapeuta jer specifični načini iskustvenog učenja i zahtevi za kvalitetom čine pogodno tle za generisanje stida među učesnicima tog procesa. Trajnija reparacija doživljaja selfa može doći samo uz iskustvo autentične zainteresovanosti druge osobe za naš unutrašnji svet i doživljaj prepoznavanja i prihvatanja. Cilj istraživanja je da doprinese razumevanju uloge drugih u pojavljivanju i dinamici stida u kontekstu edukativno-iskustvene grupe. U istraživanju je učestvovalo 15 studenata I, III i IV godine edukacije za geštalt terapeute. Podaci su prikupljeni korišćenjem tehnike kritičnog događaja. Tematskom refleksivnom analizom izdvojili smo dve kvalitativno različite teme: Ja-To i Stid i Ja-Ti i Stid. Dobijeni nalazi su razmatrani iz dve perspektive – relacione paradigme stida i transformativnog učenja odraslih. PB - Institut za pedagogiju i andragogiju, Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet T2 - Andragoške studije T1 - Ja, drugi i stid: doživljaj stida studenata u edukaciji za geštalt psihoterapeute EP - 126 IS - 1 SP - 105 DO - 10.5937/AndStud2201105O ER -
@article{ author = "Opačić, Snežana and Jovanović, Olja", year = "2022", abstract = "Internalizovani stid je doživljaj da sa celim našim bićem „nešto nije u redu”, da nije vredno postojanja, ni pripadanja. Iako se stid najčešće doživljava kao usamljeni bol, on je uvek relacion. Stid je neizbežan pratilac procesa učenja u edukaciji budućih psihoterapeuta jer specifični načini iskustvenog učenja i zahtevi za kvalitetom čine pogodno tle za generisanje stida među učesnicima tog procesa. Trajnija reparacija doživljaja selfa može doći samo uz iskustvo autentične zainteresovanosti druge osobe za naš unutrašnji svet i doživljaj prepoznavanja i prihvatanja. Cilj istraživanja je da doprinese razumevanju uloge drugih u pojavljivanju i dinamici stida u kontekstu edukativno-iskustvene grupe. U istraživanju je učestvovalo 15 studenata I, III i IV godine edukacije za geštalt terapeute. Podaci su prikupljeni korišćenjem tehnike kritičnog događaja. Tematskom refleksivnom analizom izdvojili smo dve kvalitativno različite teme: Ja-To i Stid i Ja-Ti i Stid. Dobijeni nalazi su razmatrani iz dve perspektive – relacione paradigme stida i transformativnog učenja odraslih.", publisher = "Institut za pedagogiju i andragogiju, Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet", journal = "Andragoške studije", title = "Ja, drugi i stid: doživljaj stida studenata u edukaciji za geštalt psihoterapeute", pages = "126-105", number = "1", doi = "10.5937/AndStud2201105O" }
Opačić, S.,& Jovanović, O.. (2022). Ja, drugi i stid: doživljaj stida studenata u edukaciji za geštalt psihoterapeute. in Andragoške studije Institut za pedagogiju i andragogiju, Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet.(1), 105-126. https://doi.org/10.5937/AndStud2201105O
Opačić S, Jovanović O. Ja, drugi i stid: doživljaj stida studenata u edukaciji za geštalt psihoterapeute. in Andragoške studije. 2022;(1):105-126. doi:10.5937/AndStud2201105O .
Opačić, Snežana, Jovanović, Olja, "Ja, drugi i stid: doživljaj stida studenata u edukaciji za geštalt psihoterapeute" in Andragoške studije, no. 1 (2022):105-126, https://doi.org/10.5937/AndStud2201105O . .