REFF - Faculty of Philosophy Repository
University of Belgrade - Faculty of Philosophy
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   REFF
  • Istorija umetnosti / History of Art
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Institut za istoriju umetnosti
  • View Item
  •   REFF
  • Istorija umetnosti / History of Art
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Institut za istoriju umetnosti
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The Church of Assumption of Blessed Virgin Mary in Belgrade: A Memorial to the Fallen French Soldiers on the Thessaloniki Front

Црква узнесења блажене дјевице Марије у Београду: споменик палим француским војницима на Солунском фронту

Thumbnail
2014
bitstream_9968.pdf (571.6Kb)
Authors
Putnik, Vladana
Article (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Пријатељство између француског и српског народа учвршћено је захваљујући заједничком борбом у Првом светском рату. Иницијатива да се подигне меморијална црква посвећења француским војницима погинулим на Солунском фронту покренута је 1938. године од стране Комитета на челу са адмиралом Франшеом д'Епереом. Спомен-цркве француским војним жртвама је делом била замишљена да овековечи значај француске помоћи српској војсци у Првом светском рату. Том приликом је изабран архитекта Бранислав Маринковић за израду нацрта такозване „Француске цркве“ на Котеж-Неимару. Маринковић је по завршетку студија архитектуре у Београду провео две године специјализације у Паризу, тадашњем центру образовања за југословенску интелектуалну елиту. На основу анализе француске сакралне и меморијалне архитектуре међуратног периода може се закључити да је Браниславу Маринковићу управо његово искуство у Француској донело посао на овом пројекту, јединственом у његовом стваралаштву, које карактеришту махом профани и ста...мбени објекти. Изградња спомен-цркве такође говори о снажном односу између Француске и Србије и током четврте деценије двадесетог века, када је француски културни и политички утицај у Краљевини Југославији ослабио. Црква Узнесења Блажене Дјевице Марије је пројектована тако да обилује поред хришћанске и ратном симболиком и иконографијом, као и формом која указује на тријумф и победу. Нажалост, већина елемената предиђених пројектом никада није изведена услед прекида радова на изградњи цркве са Другим светским ратом. Француска спомен-црква завршена је пола века касније, лишена оригиналне иконографије, али се и поред тога може свстати у објекте који су обележили значајан искорак у развоју сакралне архитектуре у Краљевини Југославији.

In 1938 there was an initiative to erect a sacral edifice in Belgrade as a memorial to the fallen French soldiers on the Eastern Front. Architect Branislav Marinković, who has spent his specialization in Paris from 1930 to 1932, was chosen to develop a project for this memorial church. Building a memorial church dedicated to the so-called "other", in this case foreign fallen soldiers, even though they were allies, is a specific example which speaks to strong relationship between French and Serbian people, even though the political situation in the late 1930s indicated the weakening of the French-Yugoslavian relations. The paper also considers the importance of this project for the development of sacral architecture in the Kingdom of Yugoslavia and possible references Branislav Marinković implemented from his Paris experience.
Keywords:
history of architecture / Catholic Church / Branislav Marinković / memory
Source:
Zbornik Matice srpske za likovne umetnosti, 2014, 42, 249-257
Publisher:
  • Matica srpska
Funding / projects:
  • The 20th century Serbian art: the national and Europe (RS-177013)

ISSN: 0352-6844

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4136
URI
http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/4136
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Institut za istoriju umetnosti
Institution/Community
Istorija umetnosti / History of Art
TY  - JOUR
AU  - Putnik, Vladana
PY  - 2014
UR  - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/4136
AB  - Пријатељство између француског и српског народа учвршћено је захваљујући заједничком борбом у Првом светском рату. Иницијатива да се подигне меморијална црква посвећења француским војницима погинулим на Солунском фронту покренута је 1938. године од стране Комитета на челу са адмиралом Франшеом д'Епереом. Спомен-цркве француским војним жртвама је делом била замишљена да овековечи значај француске помоћи српској војсци  у Првом светском рату. Том приликом је изабран архитекта Бранислав Маринковић за израду нацрта такозване „Француске цркве“ на Котеж-Неимару. Маринковић је по завршетку студија архитектуре у Београду провео две године специјализације у Паризу, тадашњем центру образовања за југословенску интелектуалну елиту. На основу анализе француске сакралне и меморијалне архитектуре међуратног периода може се закључити да је Браниславу Маринковићу управо његово искуство у Француској донело посао на овом пројекту, јединственом у његовом стваралаштву, које карактеришту махом профани и стамбени објекти. Изградња спомен-цркве такође говори о снажном односу између Француске и Србије и током четврте деценије двадесетог века, када је француски културни и политички утицај у Краљевини Југославији ослабио. Црква Узнесења Блажене Дјевице Марије је пројектована тако да обилује поред хришћанске и ратном симболиком и иконографијом, као и формом која указује на тријумф и победу. Нажалост, већина елемената предиђених пројектом никада није изведена услед прекида радова на изградњи цркве са Другим светским ратом. Француска спомен-црква завршена је пола века касније, лишена оригиналне иконографије, али се и поред тога може свстати у објекте који су обележили значајан искорак у развоју сакралне архитектуре у Краљевини Југославији.
AB  - In 1938 there was an initiative to erect a sacral edifice in Belgrade as a memorial to the fallen French soldiers on the Eastern Front. Architect Branislav Marinković, who has spent his specialization in Paris from 1930 to 1932, was chosen to develop a project for this memorial church. Building a memorial church dedicated to the so-called "other", in this case foreign fallen soldiers, even though they were allies, is a specific example which speaks to strong relationship between French and Serbian people, even though the political situation in the late 1930s indicated the weakening of the French-Yugoslavian relations. The paper also considers the importance of this project for the development of sacral architecture in the Kingdom of Yugoslavia and possible references Branislav Marinković implemented from his Paris experience.
PB  - Matica srpska
T2  - Zbornik Matice srpske za likovne umetnosti
T1  - The Church of Assumption of Blessed Virgin Mary in Belgrade: A Memorial to the Fallen French Soldiers on the Thessaloniki Front
T1  - Црква узнесења блажене дјевице Марије у Београду: споменик палим француским војницима на Солунском  фронту
EP  - 257
IS  - 42
SP  - 249
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4136
ER  - 
@article{
author = "Putnik, Vladana",
year = "2014",
abstract = "Пријатељство између француског и српског народа учвршћено је захваљујући заједничком борбом у Првом светском рату. Иницијатива да се подигне меморијална црква посвећења француским војницима погинулим на Солунском фронту покренута је 1938. године од стране Комитета на челу са адмиралом Франшеом д'Епереом. Спомен-цркве француским војним жртвама је делом била замишљена да овековечи значај француске помоћи српској војсци  у Првом светском рату. Том приликом је изабран архитекта Бранислав Маринковић за израду нацрта такозване „Француске цркве“ на Котеж-Неимару. Маринковић је по завршетку студија архитектуре у Београду провео две године специјализације у Паризу, тадашњем центру образовања за југословенску интелектуалну елиту. На основу анализе француске сакралне и меморијалне архитектуре међуратног периода може се закључити да је Браниславу Маринковићу управо његово искуство у Француској донело посао на овом пројекту, јединственом у његовом стваралаштву, које карактеришту махом профани и стамбени објекти. Изградња спомен-цркве такође говори о снажном односу између Француске и Србије и током четврте деценије двадесетог века, када је француски културни и политички утицај у Краљевини Југославији ослабио. Црква Узнесења Блажене Дјевице Марије је пројектована тако да обилује поред хришћанске и ратном симболиком и иконографијом, као и формом која указује на тријумф и победу. Нажалост, већина елемената предиђених пројектом никада није изведена услед прекида радова на изградњи цркве са Другим светским ратом. Француска спомен-црква завршена је пола века касније, лишена оригиналне иконографије, али се и поред тога може свстати у објекте који су обележили значајан искорак у развоју сакралне архитектуре у Краљевини Југославији., In 1938 there was an initiative to erect a sacral edifice in Belgrade as a memorial to the fallen French soldiers on the Eastern Front. Architect Branislav Marinković, who has spent his specialization in Paris from 1930 to 1932, was chosen to develop a project for this memorial church. Building a memorial church dedicated to the so-called "other", in this case foreign fallen soldiers, even though they were allies, is a specific example which speaks to strong relationship between French and Serbian people, even though the political situation in the late 1930s indicated the weakening of the French-Yugoslavian relations. The paper also considers the importance of this project for the development of sacral architecture in the Kingdom of Yugoslavia and possible references Branislav Marinković implemented from his Paris experience.",
publisher = "Matica srpska",
journal = "Zbornik Matice srpske za likovne umetnosti",
title = "The Church of Assumption of Blessed Virgin Mary in Belgrade: A Memorial to the Fallen French Soldiers on the Thessaloniki Front, Црква узнесења блажене дјевице Марије у Београду: споменик палим француским војницима на Солунском  фронту",
pages = "257-249",
number = "42",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4136"
}
Putnik, V.. (2014). The Church of Assumption of Blessed Virgin Mary in Belgrade: A Memorial to the Fallen French Soldiers on the Thessaloniki Front. in Zbornik Matice srpske za likovne umetnosti
Matica srpska.(42), 249-257.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4136
Putnik V. The Church of Assumption of Blessed Virgin Mary in Belgrade: A Memorial to the Fallen French Soldiers on the Thessaloniki Front. in Zbornik Matice srpske za likovne umetnosti. 2014;(42):249-257.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4136 .
Putnik, Vladana, "The Church of Assumption of Blessed Virgin Mary in Belgrade: A Memorial to the Fallen French Soldiers on the Thessaloniki Front" in Zbornik Matice srpske za likovne umetnosti, no. 42 (2014):249-257,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4136 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About REFF | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutions/communitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About REFF | Send Feedback

OpenAIRERCUB