REFF - Репозиторијум Филозофског факултета
Универзитет у Београду - Филозофски факултет
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Српски (ћирилица) 
    • Енглески
    • Српски (ћирилица)
    • Српски (латиница)
  • Пријава
Преглед записа 
  •   REFF
  • Istorija umetnosti / History of Art
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za istoriju umetnosti
  • Преглед записа
  •   REFF
  • Istorija umetnosti / History of Art
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za istoriju umetnosti
  • Преглед записа
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kako, zašto i za koga? Savremeno sakupljanje, pandemija i digitalni depoi

How, why and for whom ? Contemporary collecting, pandemic and digital depots

Thumbnail
2021
bitstream_9973.pdf (135.6Kb)
Аутори
Đorđević, Marija
Остала ауторства
Kadijević, Aleksandar
Поглавље у монографији (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документу
Апстракт
Muzejske prakse savremenog sakupljanja aktivno se razvijaju još od druge polovine XX veka. Zahvaljujući radu COMCOL-a (Međunarodnog ICOM-ovog komiteta za sakupljanje) etički principi sakupljanja savremenog trenutka dospevaju u centar pažnje, jasno ukazujući na drastične lokalne razlike u sistemskom definisanju procesa valorizacije sadašnjice. Takvo stavljanje fokusa na savremeni trenutak nužno otvara pitanje društvene uloge baštinskih institucija i samim tim načina sakupljanja predmeta, što postaje izrazito vidljivo u trenutku suočavanja sa pandemijom i neizvesnošću 2020. godine. Najčešći vid pokušaja da se odgovori na potrebe publike bile su participativne metode. Postavlja se pitanje zašto se participativni projekti savremenog sakupljanja pojavljuju upravo u trenutku dominacije digitalne komunikacije. Da li je njihova masovnost posledica potrebe institucija da očuvaju svoj značaj u trenutku zatvorenosti fizičkih prostora ili se domen digitalnog percipira kao najmanje problematičan na...čin za participativnu sakupljačku delatnost? Da li pogrešno razumemo digitalne kolekcije kao bezgranične depoe koji omogućavaju muzealizaciju nebrojenih predmeta bez nužne valorizacije?

Contemporary collecting is continuously developed since the second half of 20th century. Ethical principles of such practices were finally fully emphasized with inauguration of COMCOL, aiming to disclose local differences in museological valorisation of the contemporary and to open the question of social relevance of heritage institutions. The moment of crisis brought by the pandemic and the turbulent year of 2020 made this issue even more urgent. Most common path of responding to the needs and demands of audiences was developing of participative projects. However, the question is why such projects appear in these numbers now when the absolute dominance of digital communication is clear? Is this a direct result of wanting to maintain institutional relevance when physical spaces are closed for the public? Or is digital realm still perceived as a less problematic space for participatory collecting? Are digital collections misunderstood for limitless depots that allow musealisatio...n to occur without the needed valorization?

Кључне речи:
savremeno sakupljanje / digitalno / muzeji / publika / pandemija / contemporary collecting / digital / museums / audience
Извор:
Kulturna baština i kriza: heritološki i arhitektonski aspekt, 2021, 133-148
Издавач:
  • Univerzitet u Belgrade- Filozofski fakultet
Финансирање / пројекти:
  • "Čovek i društvo u vreme krize" finansiran od strane Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu

ISBN: 978-86-6427-170-7

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4145
URI
http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/4145
Колекције
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za istoriju umetnosti
Институција/група
Istorija umetnosti / History of Art
TY  - CHAP
AU  - Đorđević, Marija
PY  - 2021
UR  - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/4145
AB  - Muzejske prakse savremenog sakupljanja aktivno se razvijaju još od druge polovine XX veka. Zahvaljujući radu COMCOL-a (Međunarodnog ICOM-ovog komiteta za sakupljanje) etički principi sakupljanja savremenog trenutka dospevaju u centar pažnje, jasno ukazujući na drastične lokalne razlike u sistemskom definisanju procesa valorizacije sadašnjice. Takvo stavljanje fokusa na savremeni trenutak nužno otvara pitanje društvene uloge baštinskih institucija i samim tim načina sakupljanja predmeta, što postaje izrazito vidljivo u trenutku suočavanja sa pandemijom i neizvesnošću 2020. godine. Najčešći vid pokušaja da se odgovori na potrebe publike bile su participativne metode. Postavlja se pitanje zašto se participativni projekti savremenog sakupljanja pojavljuju upravo u trenutku dominacije digitalne komunikacije. Da li je njihova masovnost posledica potrebe institucija da očuvaju svoj značaj u trenutku zatvorenosti fizičkih prostora ili se domen digitalnog percipira kao najmanje problematičan način za participativnu sakupljačku delatnost? Da li pogrešno razumemo digitalne kolekcije kao bezgranične depoe koji omogućavaju muzealizaciju nebrojenih predmeta bez nužne valorizacije?
AB  - Contemporary collecting is continuously developed since the second half
of 20th century. Ethical principles of such practices were finally fully emphasized
with inauguration of COMCOL, aiming to disclose local differences in museological valorisation of the contemporary and to open the question of social relevance of
heritage institutions. The moment of crisis brought by the pandemic and the turbulent year of 2020 made this issue even more urgent. Most common path of responding to the needs and demands of audiences was developing of participative projects.
However, the question is why such projects appear in these numbers now when
the absolute dominance of digital communication is clear? Is this a direct result of
wanting to maintain institutional relevance when physical spaces are closed for the
public? Or is digital realm still perceived as a less problematic space for participatory collecting? Are digital collections misunderstood for limitless depots that allow
musealisation to occur without the needed valorization?
PB  - Univerzitet u Belgrade- Filozofski fakultet
T2  - Kulturna baština i kriza: heritološki i arhitektonski aspekt
T1  - Kako, zašto i za koga? Savremeno sakupljanje, pandemija i digitalni depoi
T1  - How, why and for whom ? Contemporary collecting, pandemic and digital depots
EP  - 148
SP  - 133
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4145
ER  - 
@inbook{
author = "Đorđević, Marija",
year = "2021",
abstract = "Muzejske prakse savremenog sakupljanja aktivno se razvijaju još od druge polovine XX veka. Zahvaljujući radu COMCOL-a (Međunarodnog ICOM-ovog komiteta za sakupljanje) etički principi sakupljanja savremenog trenutka dospevaju u centar pažnje, jasno ukazujući na drastične lokalne razlike u sistemskom definisanju procesa valorizacije sadašnjice. Takvo stavljanje fokusa na savremeni trenutak nužno otvara pitanje društvene uloge baštinskih institucija i samim tim načina sakupljanja predmeta, što postaje izrazito vidljivo u trenutku suočavanja sa pandemijom i neizvesnošću 2020. godine. Najčešći vid pokušaja da se odgovori na potrebe publike bile su participativne metode. Postavlja se pitanje zašto se participativni projekti savremenog sakupljanja pojavljuju upravo u trenutku dominacije digitalne komunikacije. Da li je njihova masovnost posledica potrebe institucija da očuvaju svoj značaj u trenutku zatvorenosti fizičkih prostora ili se domen digitalnog percipira kao najmanje problematičan način za participativnu sakupljačku delatnost? Da li pogrešno razumemo digitalne kolekcije kao bezgranične depoe koji omogućavaju muzealizaciju nebrojenih predmeta bez nužne valorizacije?, Contemporary collecting is continuously developed since the second half
of 20th century. Ethical principles of such practices were finally fully emphasized
with inauguration of COMCOL, aiming to disclose local differences in museological valorisation of the contemporary and to open the question of social relevance of
heritage institutions. The moment of crisis brought by the pandemic and the turbulent year of 2020 made this issue even more urgent. Most common path of responding to the needs and demands of audiences was developing of participative projects.
However, the question is why such projects appear in these numbers now when
the absolute dominance of digital communication is clear? Is this a direct result of
wanting to maintain institutional relevance when physical spaces are closed for the
public? Or is digital realm still perceived as a less problematic space for participatory collecting? Are digital collections misunderstood for limitless depots that allow
musealisation to occur without the needed valorization?",
publisher = "Univerzitet u Belgrade- Filozofski fakultet",
journal = "Kulturna baština i kriza: heritološki i arhitektonski aspekt",
booktitle = "Kako, zašto i za koga? Savremeno sakupljanje, pandemija i digitalni depoi, How, why and for whom ? Contemporary collecting, pandemic and digital depots",
pages = "148-133",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4145"
}
Đorđević, M.. (2021). Kako, zašto i za koga? Savremeno sakupljanje, pandemija i digitalni depoi. in Kulturna baština i kriza: heritološki i arhitektonski aspekt
Univerzitet u Belgrade- Filozofski fakultet., 133-148.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4145
Đorđević M. Kako, zašto i za koga? Savremeno sakupljanje, pandemija i digitalni depoi. in Kulturna baština i kriza: heritološki i arhitektonski aspekt. 2021;:133-148.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4145 .
Đorđević, Marija, "Kako, zašto i za koga? Savremeno sakupljanje, pandemija i digitalni depoi" in Kulturna baština i kriza: heritološki i arhitektonski aspekt (2021):133-148,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4145 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О репозиторијуму REFF | Пошаљите запажања

OpenAIRERCUB
 

 

Комплетан репозиторијумИнституције/групеАуториНасловиТемеОва институцијаАуториНасловиТеме

Статистика

Преглед статистика

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О репозиторијуму REFF | Пошаљите запажања

OpenAIRERCUB