Приказ основних података о документу

dc.contributorDžinović, Vladimir
dc.contributorNikitović, Tijana
dc.creatorVidić, Jelena
dc.creatorStanković, Biljana
dc.creatorDžamonja Ignjatović, Tamara
dc.date.accessioned2021-05-13T09:59:54Z
dc.date.accessioned2023-01-13T12:44:26Z
dc.date.available2021-05-13T09:59:54Z
dc.date.available2023-01-13T12:44:26Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.isbn978-86-7447-154-8
dc.identifier.urihttp://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/438
dc.identifier.urihttp://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/4162
dc.description.abstractFenomen transrodnosti, određen kao različitost između pripisanog polai rodnog identiteta osobe, zadobija sve veću pažnju naučne i opšte javnosti. U prethodnojdeceniji dolazi do značajnog zaokreta u pristupu, gde tradicionalni psihopatologizujućimedicinski pristup zamenjuje shvatanje rodne različitosti kao nepatološkog fenomena (ICD-11), a kategorijalno shvatanje roda zamenjuje posmatranje roda kao spektra (APA, 2015).Uporedo s promenom pristupa raste i spremnost naučne zajednice da čuje iskustva samihtransrodnih osoba, umesto da ih posmatra kao predmet istraživanja fokusiranih na medicinskeintervencije i psihopatološke fenomene. Pored toga, podaci koji ukazuju na veću prevalencurazličitih tegoba iz domena mentalnog zdravlja kod trasnrodnih osoba u poređenju sacisrodnim osobama sve više se razumeju kao posledica različitih oblika stigmatizacije (Robleset al., 2016), dok se rodno afirmativno okruženje smatra protektivnim faktorom za mentalnozdravlje (Olson et al., 2016). U ovom radu će biti analizirana iskustva odraslih transrodnih osobau Srbiji koja se odnose na period njihovog detinjstva i osnovne škole, uključujući iskustvaodbacivanja i različitih oblika nasilja, kako od strane vršnjaka, tako i od strane odraslih osoba.Ovaj rani razvojni period je važan jer predstavlja početak razvoja transrodnog identiteta, aujedno ukazuje i na problematične obrasce odnošenja drugih ljudi prema ovim ranimispoljavanjima rodne različitosti, kako unutar porodičnog, tako i unutar školskog konteksta.Ovi problematični obrasci i reakcije okruženja transrodne osobe često prate i kasnije tokomživota i značajno oblikuju njihovo samodoživljavanje.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherBeograd : Institut za pedagoška istraživanjasr
dc.publisherBeograd : Institut za psihologijusr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/inst-2020/200018/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.sourceKvalitativna istraživanja kroz discipline i kontekste: osmišljavanje sličnosti i razlikasr
dc.subjecttransrodnostsr
dc.subjectstigmatizacijasr
dc.subjectinterpretativna fenomenološka analizasr
dc.titleIdentitet i iskustava transrodnih osoba u srbiji u periodu detinjstva – interpretativna fenomenološka analizasr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseBYsr
dc.citation.epage131
dc.citation.rankM63
dc.citation.spage128
dc.description.otherXXVI Nаučnа konferencijа „Pedаgoškа istrаživаnjа i školskа prаksа“sr
dc.identifier.fulltexthttp://reff.f.bg.ac.rs/bitstream/id/10058/Identitrt_i_iskustva_2021.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4162
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу