Приказ основних података о документу

dc.contributorKovačić, Marko
dc.contributorHorvat, Martina
dc.creatorGundogan, Dragana
dc.creatorRadulović, Mladen
dc.creatorStančić, Milan
dc.date.accessioned2022-11-21T11:23:03Z
dc.date.accessioned2023-01-16T14:00:31Z
dc.date.available2022-11-21T11:23:03Z
dc.date.available2023-01-16T14:00:31Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.isbn978-953-6218-73-8
dc.identifier.isbn978-953-7960-04-9 (GONG)
dc.identifier.urihttp://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/861
dc.identifier.urihttp://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/4200
dc.description.abstractPredmet Građansko vaspitanje (dalje u tekstu: GV) u škole u Srbiji je uveden 2001.godine i moglo bi se tvrditi da su njegovom uvođenju u osnovne i srednje škole doprineli,kako unutrašnji, tako i spoljni činioci. Kada su u pitanju spoljni faktori kojisu mogli da podstaknu stvaranje ovakvog predmeta, nužno je reći da su Ujedinjenenacije period između 1995. godine i 2004. proglasile Dekadom obrazovanja za ljudskaprava, te da je širom planete, a naročito u Evropi, postojao trend razvijanja predmetakoji je trebalo da podstaknu „sticanje znanja, veština i stavova koji podržavajuvrednosti slobode, mira, tolerancije i ravnopravnosti“(Đurišić Bojanić, 2003: 29).Ipak, čini se da GV u Srbiji nije proizvod pukog prihvatanja evropskih trendova, većda je u isto vreme trebalo da odgovori na neke autentične potrebe društva Srbije.Najpre, u kontekstu promene vlasti 2000. godine, građansko vaspitanje se mogločiniti prijemčivim budući da je „savremeni koncept građanskog obrazovanja (…)motivisan idejom odbrane od obnove nedemokratskog oblika vlasti” (Avramović,2002: 30). Osim ovog, šire društvenog razloga za uvođenje građanskog vaspitanja uškole, ono je moglo da odgovori i na neke probleme unutar samog obrazovnog sistema.Naime, odmah nakon promene vlasti 2000. godine se počelo govoriti o reformiobrazovnog sistema, čije nedostatke su pokazala brojna tada sprovedena istraživanja,kao što su: Sveobuhvatna analiza osnovnog obrazovanja u SRJ (2001), Studija OECDa(2001), Izveštaj Svetske banke (2001), Stanje, problemi i potrebe naših škola (2001),Instituta za pedagoška istraživanja (Đurišić Bojanić, 2003: 31). Kao značajan deoove reforme viđeno je i uvođenje izbornih predmeta, kako zbog stručne argumentacijeo značaju izbornih predmeta, tako i zbog istraživačkih nalaza o zainteresovanosti učenika za ovakve predmete (Joksimović, 2003: vii). Konačno, kao bitan faktor zauvođenje GV se može spomenuti i snažno zalaganje za uvođenje verske nastave, teželja za formiranjem alternativnog predmeta verskoj nastavi kod jednog dela stručnei šire javnosti (Joksimović, 2003).sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherInstitut za društvena istraživanja u Zagrebusr
dc.publisherHrvatska : GONGsr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Integrated and Interdisciplinary Research (IIR or III)/47008/RS//sr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179034/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.sourceOd podanika do građana : Razvoj građanske kompetencije mladihsr
dc.subjectgrađansko vaspitanjesr
dc.subjectsrednje školesr
dc.subjectnastavniksr
dc.subjectučeniksr
dc.titleGrađansko vaspitanje u Srbiji - perspektive nastavnika i učenika srednjih školasr
dc.typebookPartsr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage221
dc.citation.spage201
dc.identifier.fulltexthttp://reff.f.bg.ac.rs/bitstream/id/10144/bitstream_2687.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4200
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу