"Oduhovljavanje" komercijalne televizije: religijske teme i motivi u "Velikom bratu" VIP 2013
Апстракт
Cilj rada je da opišemo i analiziramo javna ispoljavanja religioznosti u rijaliti šou programu “Veliki brat” (VIP, 2013), u koje su upisana određena značenja i strategije komunikacije među ukućanima i sa publikom. Učesnici VIP serijala “Veliki brat” 2013. godine su ispoljavali svoju religioznost, i raspravljali o pitanjima religije i duhovnosti, sa intenzitetom i učestalošću koja nije viđena tokom prethodnih sezona. Paradoks od koga polazimo u interpretativno “raspakivanje” ovog popularnog rijaliti programa je činjenica da se insistiranje na pitanjima duhovnosti, religije i vere odvija u kontekstu jednog hiperkomercijalnog programa, u kome učesnici, po sopstvenom priznanju, učestvuju iz finansijskih i drugih lukrativnih razloga. Nastojimo da osvetlimo veze između religioznosti, društvene i kulturne uslovljenosti modela ponašanja, komercijalizacije medija i vrednosti potrošačkog društva u kontekstu postsocijalističkih transformacija srbijanskog društva.
Кључне речи:
televizija / komercijalizacija / religija / duhovnost / "Veliki brat" / rijaliti programИзвор:
"Etnos", religija i identitet, zbornik radova sa konferencije u čast profesora Dušana Bandića, 2014, 237-264Издавач:
- Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Filozofski fakultet, Beograd
Институција/група
Etnologija i antropologija / Ethnology and AnthropologyTY - CONF AU - Erdei, Ildiko AU - Radulović B., Lidija PY - 2014 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/4257 AB - Cilj rada je da opišemo i analiziramo javna ispoljavanja religioznosti u rijaliti šou programu “Veliki brat” (VIP, 2013), u koje su upisana određena značenja i strategije komunikacije među ukućanima i sa publikom. Učesnici VIP serijala “Veliki brat” 2013. godine su ispoljavali svoju religioznost, i raspravljali o pitanjima religije i duhovnosti, sa intenzitetom i učestalošću koja nije viđena tokom prethodnih sezona. Paradoks od koga polazimo u interpretativno “raspakivanje” ovog popularnog rijaliti programa je činjenica da se insistiranje na pitanjima duhovnosti, religije i vere odvija u kontekstu jednog hiperkomercijalnog programa, u kome učesnici, po sopstvenom priznanju, učestvuju iz finansijskih i drugih lukrativnih razloga. Nastojimo da osvetlimo veze između religioznosti, društvene i kulturne uslovljenosti modela ponašanja, komercijalizacije medija i vrednosti potrošačkog društva u kontekstu postsocijalističkih transformacija srbijanskog društva. PB - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Filozofski fakultet, Beograd C3 - "Etnos", religija i identitet, zbornik radova sa konferencije u čast profesora Dušana Bandića T1 - "Oduhovljavanje" komercijalne televizije: religijske teme i motivi u "Velikom bratu" VIP 2013 EP - 264 SP - 237 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4257 ER -
@conference{ author = "Erdei, Ildiko and Radulović B., Lidija", year = "2014", abstract = "Cilj rada je da opišemo i analiziramo javna ispoljavanja religioznosti u rijaliti šou programu “Veliki brat” (VIP, 2013), u koje su upisana određena značenja i strategije komunikacije među ukućanima i sa publikom. Učesnici VIP serijala “Veliki brat” 2013. godine su ispoljavali svoju religioznost, i raspravljali o pitanjima religije i duhovnosti, sa intenzitetom i učestalošću koja nije viđena tokom prethodnih sezona. Paradoks od koga polazimo u interpretativno “raspakivanje” ovog popularnog rijaliti programa je činjenica da se insistiranje na pitanjima duhovnosti, religije i vere odvija u kontekstu jednog hiperkomercijalnog programa, u kome učesnici, po sopstvenom priznanju, učestvuju iz finansijskih i drugih lukrativnih razloga. Nastojimo da osvetlimo veze između religioznosti, društvene i kulturne uslovljenosti modela ponašanja, komercijalizacije medija i vrednosti potrošačkog društva u kontekstu postsocijalističkih transformacija srbijanskog društva.", publisher = "Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Filozofski fakultet, Beograd", journal = ""Etnos", religija i identitet, zbornik radova sa konferencije u čast profesora Dušana Bandića", title = ""Oduhovljavanje" komercijalne televizije: religijske teme i motivi u "Velikom bratu" VIP 2013", pages = "264-237", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4257" }
Erdei, I.,& Radulović B., L.. (2014). "Oduhovljavanje" komercijalne televizije: religijske teme i motivi u "Velikom bratu" VIP 2013. in "Etnos", religija i identitet, zbornik radova sa konferencije u čast profesora Dušana Bandića Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Filozofski fakultet, Beograd., 237-264. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4257
Erdei I, Radulović B. L. "Oduhovljavanje" komercijalne televizije: religijske teme i motivi u "Velikom bratu" VIP 2013. in "Etnos", religija i identitet, zbornik radova sa konferencije u čast profesora Dušana Bandića. 2014;:237-264. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4257 .
Erdei, Ildiko, Radulović B., Lidija, ""Oduhovljavanje" komercijalne televizije: religijske teme i motivi u "Velikom bratu" VIP 2013" in "Etnos", religija i identitet, zbornik radova sa konferencije u čast profesora Dušana Bandića (2014):237-264, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4257 .