Интеркултурална компетенција у силабусима за немачки језик струке
Intercultural competence in German for specific purposes syllabi
Authors
Кржељ, Катарина К.
Contributors
Шаранац Стаменковић, ЈасминаСкробић, Љиљана
Илић, Мирјана
Каличанин, Милена
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Интеркултурна компетенција као једна од кључних компетенција
представља интегрални део великог броја оквира компетенција за 21. век. Као
генеричка и трансверзална компетенција она се може развијати и у формалном и
у неформалном контексту у свим етапама образовања. У посткомуникативној дидактици страних језика интеркултурна компетенција представља један од циљева
учења страних језика. Упркос томе, очите су разлике у начину на који се интеркултурна компетенција третира у силабусима за наставу немачког језика струке
на нефилолошким факултетима. Значај интегрисања интеркултурних садржаја у
високошколско образовањe на нефилолошким факултетима код нас није до сада
био предмет анализе, а заступљеност интеркултурног учења у курикулумима и
силабусима није истраживана. Циљ истраживања био је да се утврди да ли су у
силабусима дефинисани циљеви и исходи који омогућавају развијање интеркултурне компетенције. Сходно циљу извршена је анализа циљева и исхода учења,
као и анализа приступа ку...лтуролошким садржајима (фактографског, комуникативног, интеркултурног или транскултурног) на којима се заснивају одабрани
садржаји заступљени у силабусима за немачки језик струке на нефилолошким
факултетима. Подаци су добијени методом анализе садржаја 14 силабуса за немачки језик струке на нефилолошким факултетима. Резултати анализе указују на
недовољну заступњеност елемената интеркултурног учења, и на потребу иновирања силабуса за немачки језик струке на нефилолошким факултетима у Републици Србији.
In post-communicative foreign language developing intercultural
competence is considered to be one of the goals of foreign language learning.
However, there are clear differences in the way intercultural communication is addressed
in the syllabi for German for specific purposes (GSP) taught at non-philological
faculties. The purpose of this research has been to establish the goals which enable
developing intercultural competence have been incorporated in the syllabi. To that
aim, an analysis of learning goals has been carried out, as well as the analysis of the
different approaches to linguo-pragmatic content (factual, communicative, intercultural
and transcultural) governing the choice of the content covered by the syllabi.
The results have been obtained by the analysis of the content of 14 syllabi for teaching
GSP at non-philological faculties. They show that only 30% of the analyzed syllabi
contain elements of linguo-pragmatic content, only one syllabus specifies goals
i...ncorporated in this approach, while four contain goals characteristic of factual and
communicative approaches.
The obtained results point to the insufficient coverage of elements of intercultural
learning, as well as to the need to update the existing GSP syllabi at non-philological
faculties in the Republic of Serbia.
Keywords:
интеркултурна компетенција / силабуси / немачки језик струке на нефилолошким факултетимаSource:
Наука и савртемени Универзитет 9 - Нови правци исраживања у друштвеним и хуманистичким наукама, 2020, 591-605Publisher:
- Универзитет у Нишу Филозофски факултет
Institution/Community
Strani jezici / Foreign languagesTY - CONF AU - Кржељ, Катарина К. PY - 2020 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/4300 AB - Интеркултурна компетенција као једна од кључних компетенција представља интегрални део великог броја оквира компетенција за 21. век. Као генеричка и трансверзална компетенција она се може развијати и у формалном и у неформалном контексту у свим етапама образовања. У посткомуникативној дидактици страних језика интеркултурна компетенција представља један од циљева учења страних језика. Упркос томе, очите су разлике у начину на који се интеркултурна компетенција третира у силабусима за наставу немачког језика струке на нефилолошким факултетима. Значај интегрисања интеркултурних садржаја у високошколско образовањe на нефилолошким факултетима код нас није до сада био предмет анализе, а заступљеност интеркултурног учења у курикулумима и силабусима није истраживана. Циљ истраживања био је да се утврди да ли су у силабусима дефинисани циљеви и исходи који омогућавају развијање интеркултурне компетенције. Сходно циљу извршена је анализа циљева и исхода учења, као и анализа приступа културолошким садржајима (фактографског, комуникативног, интеркултурног или транскултурног) на којима се заснивају одабрани садржаји заступљени у силабусима за немачки језик струке на нефилолошким факултетима. Подаци су добијени методом анализе садржаја 14 силабуса за немачки језик струке на нефилолошким факултетима. Резултати анализе указују на недовољну заступњеност елемената интеркултурног учења, и на потребу иновирања силабуса за немачки језик струке на нефилолошким факултетима у Републици Србији. AB - In post-communicative foreign language developing intercultural competence is considered to be one of the goals of foreign language learning. However, there are clear differences in the way intercultural communication is addressed in the syllabi for German for specific purposes (GSP) taught at non-philological faculties. The purpose of this research has been to establish the goals which enable developing intercultural competence have been incorporated in the syllabi. To that aim, an analysis of learning goals has been carried out, as well as the analysis of the different approaches to linguo-pragmatic content (factual, communicative, intercultural and transcultural) governing the choice of the content covered by the syllabi. The results have been obtained by the analysis of the content of 14 syllabi for teaching GSP at non-philological faculties. They show that only 30% of the analyzed syllabi contain elements of linguo-pragmatic content, only one syllabus specifies goals incorporated in this approach, while four contain goals characteristic of factual and communicative approaches. The obtained results point to the insufficient coverage of elements of intercultural learning, as well as to the need to update the existing GSP syllabi at non-philological faculties in the Republic of Serbia. PB - Универзитет у Нишу Филозофски факултет C3 - Наука и савртемени Универзитет 9 - Нови правци исраживања у друштвеним и хуманистичким наукама T1 - Интеркултурална компетенција у силабусима за немачки језик струке T1 - Intercultural competence in German for specific purposes syllabi EP - 605 SP - 591 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4300 ER -
@conference{ author = "Кржељ, Катарина К.", year = "2020", abstract = "Интеркултурна компетенција као једна од кључних компетенција представља интегрални део великог броја оквира компетенција за 21. век. Као генеричка и трансверзална компетенција она се може развијати и у формалном и у неформалном контексту у свим етапама образовања. У посткомуникативној дидактици страних језика интеркултурна компетенција представља један од циљева учења страних језика. Упркос томе, очите су разлике у начину на који се интеркултурна компетенција третира у силабусима за наставу немачког језика струке на нефилолошким факултетима. Значај интегрисања интеркултурних садржаја у високошколско образовањe на нефилолошким факултетима код нас није до сада био предмет анализе, а заступљеност интеркултурног учења у курикулумима и силабусима није истраживана. Циљ истраживања био је да се утврди да ли су у силабусима дефинисани циљеви и исходи који омогућавају развијање интеркултурне компетенције. Сходно циљу извршена је анализа циљева и исхода учења, као и анализа приступа културолошким садржајима (фактографског, комуникативног, интеркултурног или транскултурног) на којима се заснивају одабрани садржаји заступљени у силабусима за немачки језик струке на нефилолошким факултетима. Подаци су добијени методом анализе садржаја 14 силабуса за немачки језик струке на нефилолошким факултетима. Резултати анализе указују на недовољну заступњеност елемената интеркултурног учења, и на потребу иновирања силабуса за немачки језик струке на нефилолошким факултетима у Републици Србији., In post-communicative foreign language developing intercultural competence is considered to be one of the goals of foreign language learning. However, there are clear differences in the way intercultural communication is addressed in the syllabi for German for specific purposes (GSP) taught at non-philological faculties. The purpose of this research has been to establish the goals which enable developing intercultural competence have been incorporated in the syllabi. To that aim, an analysis of learning goals has been carried out, as well as the analysis of the different approaches to linguo-pragmatic content (factual, communicative, intercultural and transcultural) governing the choice of the content covered by the syllabi. The results have been obtained by the analysis of the content of 14 syllabi for teaching GSP at non-philological faculties. They show that only 30% of the analyzed syllabi contain elements of linguo-pragmatic content, only one syllabus specifies goals incorporated in this approach, while four contain goals characteristic of factual and communicative approaches. The obtained results point to the insufficient coverage of elements of intercultural learning, as well as to the need to update the existing GSP syllabi at non-philological faculties in the Republic of Serbia.", publisher = "Универзитет у Нишу Филозофски факултет", journal = "Наука и савртемени Универзитет 9 - Нови правци исраживања у друштвеним и хуманистичким наукама", title = "Интеркултурална компетенција у силабусима за немачки језик струке, Intercultural competence in German for specific purposes syllabi", pages = "605-591", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4300" }
Кржељ, К. К.. (2020). Интеркултурална компетенција у силабусима за немачки језик струке. in Наука и савртемени Универзитет 9 - Нови правци исраживања у друштвеним и хуманистичким наукама Универзитет у Нишу Филозофски факултет., 591-605. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4300
Кржељ КК. Интеркултурална компетенција у силабусима за немачки језик струке. in Наука и савртемени Универзитет 9 - Нови правци исраживања у друштвеним и хуманистичким наукама. 2020;:591-605. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4300 .
Кржељ, Катарина К., "Интеркултурална компетенција у силабусима за немачки језик струке" in Наука и савртемени Универзитет 9 - Нови правци исраживања у друштвеним и хуманистичким наукама (2020):591-605, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4300 .