Koncept engleskog jezika kao lingua franca i njegova percepcija u akademskoj zajednici u Srbiji
Concept of English language as a lingua franca and its perception in the academic comunity of Serbia
Doctoral thesis
Metadata
Show full item recordAbstract
Cilj ove doktorske disertacije je da ispita i utvrdi stavove akademskezajednice u Srbiji prema varijetetu engleskog jezika, engleskom kao lingua franca(ELF). ELF je varijetet engleskog jezika koji odstupa od standardne varijantebritanskog ili američkog engleskog jezika i koristi se i podučava uinternacionalnom kontekstu pri čemu su akteri promena sami govornici kojima onnije maternji jezik. Pripisuje mu se funkcija pomoćnog, neutralnog jezika kojim se umeđusobnoj komunikaciji služe govornici različitog porekla. Osim toga, posmatrase i kao nezavisni varijetet engleskog jezika koji ima svoje osobenosti na nivouleksike, gramatike i pragmatike u odnosu na standardne varijante engleskog jezika.Sociolingvistički aspekt ovog rada podrazumeva ispitivanje stavova akademskezajednice u Srbiji, studenata i nastavnika engleskog jezika sa filoloških i drugihfakulteta prema ELF-u, imajući u vidu da govornici ELF-a imaju značajan uticaj nanjegov razvoj. Glotodidaktički aspekt rada podrazumeva postavlj...anje osnove zadalja istraživanja u oblasti ELF-a u Srbiji, kao i za kreiranje pedagogija prilagođenihsredini i metodologija za učenje engleskog jezika. U širem smislu, istraživanje možeda podstakne akademsku debatu u kom pravcu treba kreirati jezičku obrazovnu...
The aim of this doctoral thesis is to analyze and determine the perceptionand attitudes of the academic community in Serbia towards a variety of the Englishlanguage, English as a lingua franca (ELF). ELF is a variety of English whichdeviates from the standard variant of British or American English and is used andtaught in an international context with non-native speakers as the main agents ofchange. It is supposed to assume the role of an auxiliary, neutral language used ininternational communication between the non-native speakers with differentnative languages. Moreover, ELF is considered to be a special variety of Englishwhich has its specificities on both a lexico-grammatical and pragmatic level. Thesociolinguistic aspect of the thesis refers to the analysis of the attitudes of theSerbian academic community towards ELF, as ELF speakers have substantialinfluence on its development. The glottodidactic aspect of the thesis assumesestablishing the basis not only for further research in... the field of ELF in Serbia, butalso for the creation of locally adjusted pedagogies and methodologies for learningEnglish. In a broad sense, the research can initiate further thinking and academicdebate on the future course of language education policies, whether they should becoordinated with the attitudes and needs of the local academic community or with...
Keywords:
engleski jezik kao lingua franca / English language as a lingua franca / lokalni varijetet / kodifikovani varijetet engleskogjezika / lokalno prilagođena pedagogija / veštine prilagođavanja / pregovaranjeznačenja / ELF u visokom obrazovanju u Srbiji / local variety / codified variety of English / locallyappropriate pedagogies / accommodation skills / negotiation of meaning / ELF inhigher education in SebiaSource:
Универзитет у Београду, 01-06-2015Publisher:
- Универзитет у Београду, Филолошки факултет
URI
https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/4100http://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=2224
https://fedorani.ni.ac.rs/fedora/get/o:10068/bdef:Content/download
http://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=47130383
http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/4313
Collections
Institution/Community
Strani jezici / Foreign languagesTY - THES AU - Ošmjanski, Vera PY - 2015-06-01 UR - https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/4100 UR - http://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=2224 UR - https://fedorani.ni.ac.rs/fedora/get/o:10068/bdef:Content/download UR - http://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=47130383 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/4313 AB - Cilj ove doktorske disertacije je da ispita i utvrdi stavove akademskezajednice u Srbiji prema varijetetu engleskog jezika, engleskom kao lingua franca(ELF). ELF je varijetet engleskog jezika koji odstupa od standardne varijantebritanskog ili američkog engleskog jezika i koristi se i podučava uinternacionalnom kontekstu pri čemu su akteri promena sami govornici kojima onnije maternji jezik. Pripisuje mu se funkcija pomoćnog, neutralnog jezika kojim se umeđusobnoj komunikaciji služe govornici različitog porekla. Osim toga, posmatrase i kao nezavisni varijetet engleskog jezika koji ima svoje osobenosti na nivouleksike, gramatike i pragmatike u odnosu na standardne varijante engleskog jezika.Sociolingvistički aspekt ovog rada podrazumeva ispitivanje stavova akademskezajednice u Srbiji, studenata i nastavnika engleskog jezika sa filoloških i drugihfakulteta prema ELF-u, imajući u vidu da govornici ELF-a imaju značajan uticaj nanjegov razvoj. Glotodidaktički aspekt rada podrazumeva postavljanje osnove zadalja istraživanja u oblasti ELF-a u Srbiji, kao i za kreiranje pedagogija prilagođenihsredini i metodologija za učenje engleskog jezika. U širem smislu, istraživanje možeda podstakne akademsku debatu u kom pravcu treba kreirati jezičku obrazovnu... AB - The aim of this doctoral thesis is to analyze and determine the perceptionand attitudes of the academic community in Serbia towards a variety of the Englishlanguage, English as a lingua franca (ELF). ELF is a variety of English whichdeviates from the standard variant of British or American English and is used andtaught in an international context with non-native speakers as the main agents ofchange. It is supposed to assume the role of an auxiliary, neutral language used ininternational communication between the non-native speakers with differentnative languages. Moreover, ELF is considered to be a special variety of Englishwhich has its specificities on both a lexico-grammatical and pragmatic level. Thesociolinguistic aspect of the thesis refers to the analysis of the attitudes of theSerbian academic community towards ELF, as ELF speakers have substantialinfluence on its development. The glottodidactic aspect of the thesis assumesestablishing the basis not only for further research in the field of ELF in Serbia, butalso for the creation of locally adjusted pedagogies and methodologies for learningEnglish. In a broad sense, the research can initiate further thinking and academicdebate on the future course of language education policies, whether they should becoordinated with the attitudes and needs of the local academic community or with... PB - Универзитет у Београду, Филолошки факултет T2 - Универзитет у Београду T1 - Koncept engleskog jezika kao lingua franca i njegova percepcija u akademskoj zajednici u Srbiji T1 - Concept of English language as a lingua franca and its perception in the academic comunity of Serbia UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_4100 ER -
@phdthesis{ author = "Ošmjanski, Vera", year = "2015-06-01", abstract = "Cilj ove doktorske disertacije je da ispita i utvrdi stavove akademskezajednice u Srbiji prema varijetetu engleskog jezika, engleskom kao lingua franca(ELF). ELF je varijetet engleskog jezika koji odstupa od standardne varijantebritanskog ili američkog engleskog jezika i koristi se i podučava uinternacionalnom kontekstu pri čemu su akteri promena sami govornici kojima onnije maternji jezik. Pripisuje mu se funkcija pomoćnog, neutralnog jezika kojim se umeđusobnoj komunikaciji služe govornici različitog porekla. Osim toga, posmatrase i kao nezavisni varijetet engleskog jezika koji ima svoje osobenosti na nivouleksike, gramatike i pragmatike u odnosu na standardne varijante engleskog jezika.Sociolingvistički aspekt ovog rada podrazumeva ispitivanje stavova akademskezajednice u Srbiji, studenata i nastavnika engleskog jezika sa filoloških i drugihfakulteta prema ELF-u, imajući u vidu da govornici ELF-a imaju značajan uticaj nanjegov razvoj. Glotodidaktički aspekt rada podrazumeva postavljanje osnove zadalja istraživanja u oblasti ELF-a u Srbiji, kao i za kreiranje pedagogija prilagođenihsredini i metodologija za učenje engleskog jezika. U širem smislu, istraživanje možeda podstakne akademsku debatu u kom pravcu treba kreirati jezičku obrazovnu..., The aim of this doctoral thesis is to analyze and determine the perceptionand attitudes of the academic community in Serbia towards a variety of the Englishlanguage, English as a lingua franca (ELF). ELF is a variety of English whichdeviates from the standard variant of British or American English and is used andtaught in an international context with non-native speakers as the main agents ofchange. It is supposed to assume the role of an auxiliary, neutral language used ininternational communication between the non-native speakers with differentnative languages. Moreover, ELF is considered to be a special variety of Englishwhich has its specificities on both a lexico-grammatical and pragmatic level. Thesociolinguistic aspect of the thesis refers to the analysis of the attitudes of theSerbian academic community towards ELF, as ELF speakers have substantialinfluence on its development. The glottodidactic aspect of the thesis assumesestablishing the basis not only for further research in the field of ELF in Serbia, butalso for the creation of locally adjusted pedagogies and methodologies for learningEnglish. In a broad sense, the research can initiate further thinking and academicdebate on the future course of language education policies, whether they should becoordinated with the attitudes and needs of the local academic community or with...", publisher = "Универзитет у Београду, Филолошки факултет", journal = "Универзитет у Београду", title = "Koncept engleskog jezika kao lingua franca i njegova percepcija u akademskoj zajednici u Srbiji, Concept of English language as a lingua franca and its perception in the academic comunity of Serbia", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_4100" }
Ošmjanski, V.. (2015-06-01). Koncept engleskog jezika kao lingua franca i njegova percepcija u akademskoj zajednici u Srbiji. in Универзитет у Београду Универзитет у Београду, Филолошки факултет.. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_4100
Ošmjanski V. Koncept engleskog jezika kao lingua franca i njegova percepcija u akademskoj zajednici u Srbiji. in Универзитет у Београду. 2015;. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_4100 .
Ošmjanski, Vera, "Koncept engleskog jezika kao lingua franca i njegova percepcija u akademskoj zajednici u Srbiji" in Универзитет у Београду (2015-06-01), https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_4100 .