O razlozima i primerenosti uniformne organizacije rada škola u vreme pandemije COVID-19
2022
Preuzimanje 🢃
Konferencijski prilog (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
U radu se predstavlja jedna pedagoška interpretacija mera prosvetnih vlasti Republike Srbije tokom pandemije COVID-19. Na toj osnovi data je procena osnovnih razloga i primerenosti usvajanja univerzalnih mera, obavezujućih za sve škole na teritoriji Republike Srbije (kakva je u prvoj fazi pandemije bila prelazak na nastavu na dalјinu, a u narednoj skraćivanje trajanja časova na 30 minuta) bez obzira na njihove specifičnosti u pogledu zdravstvenih rizika i na potrebe i mogućnosti realizacije izmenjenog načina rada u pojedinim sredinama i školama. Ukazuje se na negativne posledice upravljanja kriznom situacijom centralizovanim i uniformnim odlukama o funkcionisanju škola kojima su produbljivane nejednakosti u pogledu mogućnosti za obrazovanje i ignorisane specifične potrebe i prava učenika iz osetljivih kategorija. Implikacije se vezuju za jačanje pedagoške perspektive usmerene na kvalitet pedagoškog procesa i poštovanje osnovnih, zakonom definisanih, principa vaspitanja i obrazovanja.
Ključne reči:
sistem vaspitanja i obrazovanja / decentralizacija / seoske škole / nastava na dalјinuIzvor:
Obrazovanje u vreme kovid krize i kako dalјe, 2022, 105-111Izdavač:
- Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za pedagogiju i andragogiju
- Pedagoško društvo Srbije
Finansiranje / projekti:
- Projekat "Čovek i društvo u vreme krize" finansiran od strane Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu
Institucija/grupa
Pedagogija / PedagogyTY - CONF AU - Tadić, Aleksandar S. PY - 2022 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/4322 AB - U radu se predstavlja jedna pedagoška interpretacija mera prosvetnih vlasti Republike Srbije tokom pandemije COVID-19. Na toj osnovi data je procena osnovnih razloga i primerenosti usvajanja univerzalnih mera, obavezujućih za sve škole na teritoriji Republike Srbije (kakva je u prvoj fazi pandemije bila prelazak na nastavu na dalјinu, a u narednoj skraćivanje trajanja časova na 30 minuta) bez obzira na njihove specifičnosti u pogledu zdravstvenih rizika i na potrebe i mogućnosti realizacije izmenjenog načina rada u pojedinim sredinama i školama. Ukazuje se na negativne posledice upravljanja kriznom situacijom centralizovanim i uniformnim odlukama o funkcionisanju škola kojima su produbljivane nejednakosti u pogledu mogućnosti za obrazovanje i ignorisane specifične potrebe i prava učenika iz osetljivih kategorija. Implikacije se vezuju za jačanje pedagoške perspektive usmerene na kvalitet pedagoškog procesa i poštovanje osnovnih, zakonom definisanih, principa vaspitanja i obrazovanja. PB - Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za pedagogiju i andragogiju PB - Pedagoško društvo Srbije C3 - Obrazovanje u vreme kovid krize i kako dalјe T1 - O razlozima i primerenosti uniformne organizacije rada škola u vreme pandemije COVID-19 EP - 111 SP - 105 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4322 ER -
@conference{ author = "Tadić, Aleksandar S.", year = "2022", abstract = "U radu se predstavlja jedna pedagoška interpretacija mera prosvetnih vlasti Republike Srbije tokom pandemije COVID-19. Na toj osnovi data je procena osnovnih razloga i primerenosti usvajanja univerzalnih mera, obavezujućih za sve škole na teritoriji Republike Srbije (kakva je u prvoj fazi pandemije bila prelazak na nastavu na dalјinu, a u narednoj skraćivanje trajanja časova na 30 minuta) bez obzira na njihove specifičnosti u pogledu zdravstvenih rizika i na potrebe i mogućnosti realizacije izmenjenog načina rada u pojedinim sredinama i školama. Ukazuje se na negativne posledice upravljanja kriznom situacijom centralizovanim i uniformnim odlukama o funkcionisanju škola kojima su produbljivane nejednakosti u pogledu mogućnosti za obrazovanje i ignorisane specifične potrebe i prava učenika iz osetljivih kategorija. Implikacije se vezuju za jačanje pedagoške perspektive usmerene na kvalitet pedagoškog procesa i poštovanje osnovnih, zakonom definisanih, principa vaspitanja i obrazovanja.", publisher = "Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za pedagogiju i andragogiju, Pedagoško društvo Srbije", journal = "Obrazovanje u vreme kovid krize i kako dalјe", title = "O razlozima i primerenosti uniformne organizacije rada škola u vreme pandemije COVID-19", pages = "111-105", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4322" }
Tadić, A. S.. (2022). O razlozima i primerenosti uniformne organizacije rada škola u vreme pandemije COVID-19. in Obrazovanje u vreme kovid krize i kako dalјe Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za pedagogiju i andragogiju., 105-111. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4322
Tadić AS. O razlozima i primerenosti uniformne organizacije rada škola u vreme pandemije COVID-19. in Obrazovanje u vreme kovid krize i kako dalјe. 2022;:105-111. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4322 .
Tadić, Aleksandar S., "O razlozima i primerenosti uniformne organizacije rada škola u vreme pandemije COVID-19" in Obrazovanje u vreme kovid krize i kako dalјe (2022):105-111, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4322 .