Samoregulacija i razvoj darovitih: tačnost samoprocene ostvarenog rezultata na testu inteligencije
Апстракт
Samoregulacija razvoja darovitih obuhvata niz procesa i aspekata kao što su, na primer:
identifikovanje interesovanja darovitih, procena sopstvenih sposobnosti, samoevaluacija tokom procesa učenja, uočavanje slabosti i teškoća pri učenju, planiranje (postupaka) rešavanja problema, procena efekata učenja i postignuća. U ovom radu posebno se razmatra procena sopstvenih sposobnosti darovitih, za nauku zainteresovanih srednjoškolaca, operacionalizovana kroz njihovu samoprocenu u pogledu tačnosti rešavanja testa inteligencije.Tačnost samoprocene sposobnosti može se tretirati kao jedan vid meta-evaluacije koja je od naročitog značaja za
razvoj kritičkog odnosa individue, za njeno osvešćeno, refleksivno i odgovorno donošenje odluka važnih za dalje obrazovanje, upravljanje karijerom i ostvarivanje subjektivne psihološke dobrobiti. Samoprocena sposobnosti može biti veoma značajna za stvaranje rezilijentnosti na individualnom i društvenom planu u uslovima velike globalne krize.
Кључне речи:
darovitost / samoregulacija / tačnost samoproceneИзвор:
27. Okrugli sto, Međunarodni naučni skup Samoregulacija i razvoj potencijala darovitih, Tematski zbornik, 2022, 165-169Издавач:
- Vršac: Visoka škola strukovnih studija za vaspitač “Mihailo Palov”
Финансирање / пројекти:
- 451-03-9/2021-14/ 200163
Напомена:
- M 33
Институција/група
Psihologija / PsychologyTY - CONF AU - Krnjaić, Zora PY - 2022 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/4344 AB - Samoregulacija razvoja darovitih obuhvata niz procesa i aspekata kao što su, na primer: identifikovanje interesovanja darovitih, procena sopstvenih sposobnosti, samoevaluacija tokom procesa učenja, uočavanje slabosti i teškoća pri učenju, planiranje (postupaka) rešavanja problema, procena efekata učenja i postignuća. U ovom radu posebno se razmatra procena sopstvenih sposobnosti darovitih, za nauku zainteresovanih srednjoškolaca, operacionalizovana kroz njihovu samoprocenu u pogledu tačnosti rešavanja testa inteligencije.Tačnost samoprocene sposobnosti može se tretirati kao jedan vid meta-evaluacije koja je od naročitog značaja za razvoj kritičkog odnosa individue, za njeno osvešćeno, refleksivno i odgovorno donošenje odluka važnih za dalje obrazovanje, upravljanje karijerom i ostvarivanje subjektivne psihološke dobrobiti. Samoprocena sposobnosti može biti veoma značajna za stvaranje rezilijentnosti na individualnom i društvenom planu u uslovima velike globalne krize. PB - Vršac: Visoka škola strukovnih studija za vaspitač “Mihailo Palov” C3 - 27. Okrugli sto, Međunarodni naučni skup Samoregulacija i razvoj potencijala darovitih, Tematski zbornik T1 - Samoregulacija i razvoj darovitih: tačnost samoprocene ostvarenog rezultata na testu inteligencije EP - 169 SP - 165 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4344 ER -
@conference{ author = "Krnjaić, Zora", year = "2022", abstract = "Samoregulacija razvoja darovitih obuhvata niz procesa i aspekata kao što su, na primer: identifikovanje interesovanja darovitih, procena sopstvenih sposobnosti, samoevaluacija tokom procesa učenja, uočavanje slabosti i teškoća pri učenju, planiranje (postupaka) rešavanja problema, procena efekata učenja i postignuća. U ovom radu posebno se razmatra procena sopstvenih sposobnosti darovitih, za nauku zainteresovanih srednjoškolaca, operacionalizovana kroz njihovu samoprocenu u pogledu tačnosti rešavanja testa inteligencije.Tačnost samoprocene sposobnosti može se tretirati kao jedan vid meta-evaluacije koja je od naročitog značaja za razvoj kritičkog odnosa individue, za njeno osvešćeno, refleksivno i odgovorno donošenje odluka važnih za dalje obrazovanje, upravljanje karijerom i ostvarivanje subjektivne psihološke dobrobiti. Samoprocena sposobnosti može biti veoma značajna za stvaranje rezilijentnosti na individualnom i društvenom planu u uslovima velike globalne krize.", publisher = "Vršac: Visoka škola strukovnih studija za vaspitač “Mihailo Palov”", journal = "27. Okrugli sto, Međunarodni naučni skup Samoregulacija i razvoj potencijala darovitih, Tematski zbornik", title = "Samoregulacija i razvoj darovitih: tačnost samoprocene ostvarenog rezultata na testu inteligencije", pages = "169-165", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4344" }
Krnjaić, Z.. (2022). Samoregulacija i razvoj darovitih: tačnost samoprocene ostvarenog rezultata na testu inteligencije. in 27. Okrugli sto, Međunarodni naučni skup Samoregulacija i razvoj potencijala darovitih, Tematski zbornik Vršac: Visoka škola strukovnih studija za vaspitač “Mihailo Palov”., 165-169. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4344
Krnjaić Z. Samoregulacija i razvoj darovitih: tačnost samoprocene ostvarenog rezultata na testu inteligencije. in 27. Okrugli sto, Međunarodni naučni skup Samoregulacija i razvoj potencijala darovitih, Tematski zbornik. 2022;:165-169. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4344 .
Krnjaić, Zora, "Samoregulacija i razvoj darovitih: tačnost samoprocene ostvarenog rezultata na testu inteligencije" in 27. Okrugli sto, Međunarodni naučni skup Samoregulacija i razvoj potencijala darovitih, Tematski zbornik (2022):165-169, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4344 .