Приказ основних података о документу

Presentation and self-presentation of Jews in early modern European history

dc.creatorБрајовић, Саша
dc.date.accessioned2023-05-10T13:12:40Z
dc.date.available2023-05-10T13:12:40Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1820-1768
dc.identifier.urihttp://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/4429
dc.description.abstractРенесансна визуелна култура, сакрална и профана, обликовала је лик Јеврејина као гротескног, исквареног и оног који квари. Међутим, развој и трајање тог стереотипа нису били линеарни, већ су се мењали унутар променљивог контекста хиршћанско-јеврејских односа. Иако је имажерија Adversus Judaeos неспорна, потребно је изучити њен механизам и скренути пажњу на постојање променљиве динамике представљања Јевреја. Визуализација Синагоге и старозаветних хероја указује на амбивалентност приказивања јеврејских топоса у раном модерном добу. Посебна пажња скреће се на поље јеврејске визуелне културе. Јеврејска уметност је самосвојна, али је, истовремено, и изданак хришћанско-јеврејског дијалога и међусобне размене. Она је производ јеврејског духа, али и интегрални сегмент европске културе раног модерног доба.sr
dc.description.abstractRenaissance visual culture, sacred and profane, has shaped the character of the Jew as a grotesque and corrupt. However, the development and duration of this stereotype was not linear, but has changed within the changing context of Christian-Jewish relations. Although the imagery Adversus Judaeos is indisputable, it is necessary to study its mechanism and turn the attention to the existence of a variable dynamic of representations of Judaism. Visualization of the Synagogue and the Old Testament heroes points to the ambivalence of representation of Judaism in the early modern period. Special attention is diverted to the ield of Jewish visual culture. Jewish art is unique, but, at the same time, is the ofspring of Christian-Jewish dialogue and mutual exchange. It is the product of the Jewish spirit but also an integral segment of the European culture of the early modern era.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherКрагујевац : Филолошко-уметнички факултетsr
dc.rightsopenAccesssr
dc.sourceНаслеђе : часопис за књижевност, уметност и културуsr
dc.subjectренесансна визуелна култураsr
dc.subjectиконографија антисемитизмаsr
dc.subjectJudenbildsr
dc.subjectвизуализација страозаветних херојаsr
dc.subjectпроменљивост стереотипаsr
dc.subjectјеврејска уметност и самопрезентацијаsr
dc.subjectRenaissance visual culturesr
dc.subjecticonography of anti-Semitismsr
dc.subjectchanging stereotypes of sacred and profane artsr
dc.subjectvisualization of the Old Testament heroessr
dc.subjectJewish art and self-presentationsr
dc.titleПрезентација и самопрезентација Јевреја у раној модерној европској историјиsr
dc.titlePresentation and self-presentation of Jews in early modern European historysr
dc.typearticlesr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage100
dc.citation.issue25
dc.citation.spage91
dc.citation.volume10
dc.identifier.fulltexthttp://reff.f.bg.ac.rs/bitstream/id/10824/bitstream_10824.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4429
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу