Odnos studenata humanističkih nauka prema stranim jezicima
Humanities students' attitudes towards foreign languages
Abstract
Nastava stranih jezika na univerzitetskom nivou integralni je deo naučnog obrazovanja svakog pripadnika akademske zajednice. Ovladavanje odgovarajućim jezičkim i komunikativnim kompetencijama pretpostavka je uspešnog učešća svakog stručnjaka u dinamici te zajednice i protoku informacija unutar nje. Učenje većeg broja stranih jezika, višestruko korisno u svim sferama života modernog čoveka, u skladu je sa plurilingvističkom i plurikulturalnom orijentacijom Zajedničkog evropskog okvira za žive jezike. Ovaj rad predstavlja pokušaj da se utvrdi obim učenja stranih jezika, nivo kompetencija i stavovi prema učenju i usavršavanju stranih jezika kod jednog dela studentske populacije - studenata humanističkih nauka, koji je tradicionalno opredeljen za pomenute ideje plurilingvizma i plurikulturalnosti.
Foreign language teaching at university level is an integral part of scientific education of any member of academic community. Acquiring adequate linguistic and communicative competencies is a prerogative for any individual wishing to participate in the dynamics of expert community and the information flow within it. Learning a number of languages, undoubtedly useful in all spheres of modern life, is in accordance with plurilinguistic and pluricultural orientations of the Common European Framework for Modern Languages. The paper attempts to establish the range of foreign language learning, the levels of competencies and attitudes towards foreign language learning of a portion of the population of students of humanities generally and traditionally oriented towards plurilingualism and pluriculturality.
Keywords:
visokoškolsko obrazovanje / usavršavanje jezika / stavovi studenata / samoevaluacija / nivoi kompetencije / nastava stranih jezika / students' attitudes / self evaluation / high education / foreign language teaching / competence levels / advanced language trainingSource:
Nastava i vaspitanje, 2004, 53, 4-5, 448-464Publisher:
- Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd
Institution/Community
Strani jezici / Foreign languagesTY - JOUR AU - Đorović, Danijela PY - 2004 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/443 AB - Nastava stranih jezika na univerzitetskom nivou integralni je deo naučnog obrazovanja svakog pripadnika akademske zajednice. Ovladavanje odgovarajućim jezičkim i komunikativnim kompetencijama pretpostavka je uspešnog učešća svakog stručnjaka u dinamici te zajednice i protoku informacija unutar nje. Učenje većeg broja stranih jezika, višestruko korisno u svim sferama života modernog čoveka, u skladu je sa plurilingvističkom i plurikulturalnom orijentacijom Zajedničkog evropskog okvira za žive jezike. Ovaj rad predstavlja pokušaj da se utvrdi obim učenja stranih jezika, nivo kompetencija i stavovi prema učenju i usavršavanju stranih jezika kod jednog dela studentske populacije - studenata humanističkih nauka, koji je tradicionalno opredeljen za pomenute ideje plurilingvizma i plurikulturalnosti. AB - Foreign language teaching at university level is an integral part of scientific education of any member of academic community. Acquiring adequate linguistic and communicative competencies is a prerogative for any individual wishing to participate in the dynamics of expert community and the information flow within it. Learning a number of languages, undoubtedly useful in all spheres of modern life, is in accordance with plurilinguistic and pluricultural orientations of the Common European Framework for Modern Languages. The paper attempts to establish the range of foreign language learning, the levels of competencies and attitudes towards foreign language learning of a portion of the population of students of humanities generally and traditionally oriented towards plurilingualism and pluriculturality. PB - Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd T2 - Nastava i vaspitanje T1 - Odnos studenata humanističkih nauka prema stranim jezicima T1 - Humanities students' attitudes towards foreign languages EP - 464 IS - 4-5 SP - 448 VL - 53 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_443 ER -
@article{ author = "Đorović, Danijela", year = "2004", abstract = "Nastava stranih jezika na univerzitetskom nivou integralni je deo naučnog obrazovanja svakog pripadnika akademske zajednice. Ovladavanje odgovarajućim jezičkim i komunikativnim kompetencijama pretpostavka je uspešnog učešća svakog stručnjaka u dinamici te zajednice i protoku informacija unutar nje. Učenje većeg broja stranih jezika, višestruko korisno u svim sferama života modernog čoveka, u skladu je sa plurilingvističkom i plurikulturalnom orijentacijom Zajedničkog evropskog okvira za žive jezike. Ovaj rad predstavlja pokušaj da se utvrdi obim učenja stranih jezika, nivo kompetencija i stavovi prema učenju i usavršavanju stranih jezika kod jednog dela studentske populacije - studenata humanističkih nauka, koji je tradicionalno opredeljen za pomenute ideje plurilingvizma i plurikulturalnosti., Foreign language teaching at university level is an integral part of scientific education of any member of academic community. Acquiring adequate linguistic and communicative competencies is a prerogative for any individual wishing to participate in the dynamics of expert community and the information flow within it. Learning a number of languages, undoubtedly useful in all spheres of modern life, is in accordance with plurilinguistic and pluricultural orientations of the Common European Framework for Modern Languages. The paper attempts to establish the range of foreign language learning, the levels of competencies and attitudes towards foreign language learning of a portion of the population of students of humanities generally and traditionally oriented towards plurilingualism and pluriculturality.", publisher = "Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd", journal = "Nastava i vaspitanje", title = "Odnos studenata humanističkih nauka prema stranim jezicima, Humanities students' attitudes towards foreign languages", pages = "464-448", number = "4-5", volume = "53", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_443" }
Đorović, D.. (2004). Odnos studenata humanističkih nauka prema stranim jezicima. in Nastava i vaspitanje Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd., 53(4-5), 448-464. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_443
Đorović D. Odnos studenata humanističkih nauka prema stranim jezicima. in Nastava i vaspitanje. 2004;53(4-5):448-464. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_443 .
Đorović, Danijela, "Odnos studenata humanističkih nauka prema stranim jezicima" in Nastava i vaspitanje, 53, no. 4-5 (2004):448-464, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_443 .