Ekspertsko mišljenje u nauci
Apstrakt
Monografija donosi značajnu teorijsku inovaciju kroz uvođenje i razradu pojma ekspertsko mišljenje. Taj pojam je razvijan kroz suočavanje sa problemom razvoja sposobnosti posle završetka procesa sazrevanja u adolescenciji, a u sklopu teorije razvoja L. S. Vigotskog. Iako, kod samog Vigotskog termin ekspertsko mišljenje ne postoji, teorija sadrži potencijal za osmišljavanje tog pojma i otvara široke mogućnosti za konceptualizaciju intelektualnog razvoja u zrelom dobu. Osnovno oruđe koje služi intelektualnom razvoju je sistem naučnih znanja, a to nije samo količina znanja nego je u svim domenima ljudskog znanja sadržan i specifičan obrazac mišljenja pa će svako onaj koji kroz dobro osmišljen sistem obrazovanja usvoji sistem znanja u nekoj oblasti samim tim usvojiti i obrazac mišljenja koji je ugrađen u ta znanja. U monografiji se ideja artificijelnog razvoja povezuje sa teorijama kognitivnog razvoja, teorijama sposobnosti i posebno savremenim koncepcijama darovitosti. Na taj način u mono...grafiji je slojevito predstavljen razvoj ekspertskog mišljenja i posebno rani razvoj ekspertskog mišljenja u nauci kao oblik ostvarivanja intelektualne darovitosti.
Ključne reči:
artificijelni razvoj / ekspertsko mišljenje u nauci / sistem naučnog znanja / darovitost / ekspertizaIzvor:
2019Izdavač:
- Beograd: Institut za psihologiju, Filozofski fakultet.
Finansiranje / projekti:
- Identifikacija, merenje i razvoj kognitivnih i emocionalnih kompetencija važnih društvu orijentisanom na evropske integracije (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-179018)
Napomena:
- M 42 Monografija nacionalnog značaja.
Institucija/grupa
Psihologija / PsychologyTY - BOOK AU - Krnjaić, Zora PY - 2019 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/4443 AB - Monografija donosi značajnu teorijsku inovaciju kroz uvođenje i razradu pojma ekspertsko mišljenje. Taj pojam je razvijan kroz suočavanje sa problemom razvoja sposobnosti posle završetka procesa sazrevanja u adolescenciji, a u sklopu teorije razvoja L. S. Vigotskog. Iako, kod samog Vigotskog termin ekspertsko mišljenje ne postoji, teorija sadrži potencijal za osmišljavanje tog pojma i otvara široke mogućnosti za konceptualizaciju intelektualnog razvoja u zrelom dobu. Osnovno oruđe koje služi intelektualnom razvoju je sistem naučnih znanja, a to nije samo količina znanja nego je u svim domenima ljudskog znanja sadržan i specifičan obrazac mišljenja pa će svako onaj koji kroz dobro osmišljen sistem obrazovanja usvoji sistem znanja u nekoj oblasti samim tim usvojiti i obrazac mišljenja koji je ugrađen u ta znanja. U monografiji se ideja artificijelnog razvoja povezuje sa teorijama kognitivnog razvoja, teorijama sposobnosti i posebno savremenim koncepcijama darovitosti. Na taj način u monografiji je slojevito predstavljen razvoj ekspertskog mišljenja i posebno rani razvoj ekspertskog mišljenja u nauci kao oblik ostvarivanja intelektualne darovitosti. PB - Beograd: Institut za psihologiju, Filozofski fakultet. T1 - Ekspertsko mišljenje u nauci UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4443 ER -
@book{ author = "Krnjaić, Zora", year = "2019", abstract = "Monografija donosi značajnu teorijsku inovaciju kroz uvođenje i razradu pojma ekspertsko mišljenje. Taj pojam je razvijan kroz suočavanje sa problemom razvoja sposobnosti posle završetka procesa sazrevanja u adolescenciji, a u sklopu teorije razvoja L. S. Vigotskog. Iako, kod samog Vigotskog termin ekspertsko mišljenje ne postoji, teorija sadrži potencijal za osmišljavanje tog pojma i otvara široke mogućnosti za konceptualizaciju intelektualnog razvoja u zrelom dobu. Osnovno oruđe koje služi intelektualnom razvoju je sistem naučnih znanja, a to nije samo količina znanja nego je u svim domenima ljudskog znanja sadržan i specifičan obrazac mišljenja pa će svako onaj koji kroz dobro osmišljen sistem obrazovanja usvoji sistem znanja u nekoj oblasti samim tim usvojiti i obrazac mišljenja koji je ugrađen u ta znanja. U monografiji se ideja artificijelnog razvoja povezuje sa teorijama kognitivnog razvoja, teorijama sposobnosti i posebno savremenim koncepcijama darovitosti. Na taj način u monografiji je slojevito predstavljen razvoj ekspertskog mišljenja i posebno rani razvoj ekspertskog mišljenja u nauci kao oblik ostvarivanja intelektualne darovitosti.", publisher = "Beograd: Institut za psihologiju, Filozofski fakultet.", title = "Ekspertsko mišljenje u nauci", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4443" }
Krnjaić, Z.. (2019). Ekspertsko mišljenje u nauci. Beograd: Institut za psihologiju, Filozofski fakultet... https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4443
Krnjaić Z. Ekspertsko mišljenje u nauci. 2019;. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4443 .
Krnjaić, Zora, "Ekspertsko mišljenje u nauci" (2019), https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4443 .