REFF - Faculty of Philosophy Repository
University of Belgrade - Faculty of Philosophy
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   REFF
  • Andragogija / Andragogy
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za andragogiju
  • View Item
  •   REFF
  • Andragogija / Andragogy
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za andragogiju
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kako obrazovati naučni podmladak? Model doktorskih škola

Thumbnail
2023
full text (451.4Kb)
Authors
Miljković, Jovan R.
Grozdić, Vukašin B.
Ljujić, Bojan G.
Contributors
Šaljić, Zorica
Dubljanin, Saša
Pejatović, Aleksandra
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Pitanje kvaliteta obrazovanja se postavlja na svim nivoima obrazovanja, naročito na najvišim, pošto je u njih uloženo najviše resursa, a očekivanja od stručnjaka, naročito doktora nauka, su najveća. Tendencije su, kako evropske, tako i srpske obrazovne politike, povećanje broja doktora nauka, pa ne iznenađuje što su naučna stremljenja usmerena upravo na doktorske studije. U radu, sledeći kvalitativnu istraživačku paradigmu, a u okviru nje deskriptivnu i komparativnu metodu, putem analize sadržaja, pokušano je da se dobije odgovor na dva istraživačka pitanja: kakvi su uslovi obezbeđeni dokumentima politike za uspostavljanje doktorskih škola na univerzitetima u Srbiji, kao i kakva su iskustva u primeni ovog modela na univerzitetima u Evropi? Rezultati istraživanja ukazuju na to da su doktorske škole, kao model primenljive na prilike u Srbiji, a da nose potencijal obezbeđivanja ekonomičnijeg, efektivnijeg i kvalitetnijeg sticanja opštih istraživačkih kompetencija.
Keywords:
kvalitet obrazovanja / visoko obrazovanje / doktorske studije / doktorske škole
Source:
U potrazi za kvalitetnim obrazovanjem i vaspitanjem: izazovi i moguća rešenja, 2023, 123-127
Publisher:
  • Univerzitet u Beogradu – Filozofski fakultet Institut za pedagogiju i andragogiju
  • Pedagoško društvo Srbije
Funding / projects:
  • Ministry of Education, Science and Technological Development, Republic of Serbia, Grant no. 200163 (University of Belgrade, Faculty of Philosophy) (RS-200163)

Cobiss ID: 116449033

ISBN: 978-86-80712-49-9

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4577
URI
http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/4577
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za andragogiju
Institution/Community
Andragogija / Andragogy
TY  - CONF
AU  - Miljković, Jovan R.
AU  - Grozdić, Vukašin B.
AU  - Ljujić, Bojan G.
PY  - 2023
UR  - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/4577
AB  - Pitanje kvaliteta obrazovanja se postavlja na svim nivoima obrazovanja, naročito na najvišim, pošto je u njih
uloženo najviše resursa, a očekivanja od stručnjaka, naročito doktora nauka, su najveća. Tendencije su, kako
evropske, tako i srpske obrazovne politike, povećanje broja doktora nauka, pa ne iznenađuje što su naučna
stremljenja usmerena upravo na doktorske studije. U radu, sledeći kvalitativnu istraživačku paradigmu, a u
okviru nje deskriptivnu i komparativnu metodu, putem analize sadržaja, pokušano je da se dobije odgovor na
dva istraživačka pitanja: kakvi su uslovi obezbeđeni dokumentima politike za uspostavljanje doktorskih škola na
univerzitetima u Srbiji, kao i kakva su iskustva u primeni ovog modela na univerzitetima u Evropi? Rezultati
istraživanja ukazuju na to da su doktorske škole, kao model primenljive na prilike u Srbiji, a da nose potencijal
obezbeđivanja ekonomičnijeg, efektivnijeg i kvalitetnijeg sticanja opštih istraživačkih kompetencija.
PB  - Univerzitet u Beogradu – Filozofski fakultet Institut za pedagogiju i andragogiju
PB  - Pedagoško društvo Srbije
C3  - U potrazi za kvalitetnim obrazovanjem i vaspitanjem: izazovi i moguća rešenja
T1  - Kako obrazovati naučni podmladak? Model doktorskih škola
EP  - 127
SP  - 123
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4577
ER  - 
@conference{
author = "Miljković, Jovan R. and Grozdić, Vukašin B. and Ljujić, Bojan G.",
year = "2023",
abstract = "Pitanje kvaliteta obrazovanja se postavlja na svim nivoima obrazovanja, naročito na najvišim, pošto je u njih
uloženo najviše resursa, a očekivanja od stručnjaka, naročito doktora nauka, su najveća. Tendencije su, kako
evropske, tako i srpske obrazovne politike, povećanje broja doktora nauka, pa ne iznenađuje što su naučna
stremljenja usmerena upravo na doktorske studije. U radu, sledeći kvalitativnu istraživačku paradigmu, a u
okviru nje deskriptivnu i komparativnu metodu, putem analize sadržaja, pokušano je da se dobije odgovor na
dva istraživačka pitanja: kakvi su uslovi obezbeđeni dokumentima politike za uspostavljanje doktorskih škola na
univerzitetima u Srbiji, kao i kakva su iskustva u primeni ovog modela na univerzitetima u Evropi? Rezultati
istraživanja ukazuju na to da su doktorske škole, kao model primenljive na prilike u Srbiji, a da nose potencijal
obezbeđivanja ekonomičnijeg, efektivnijeg i kvalitetnijeg sticanja opštih istraživačkih kompetencija.",
publisher = "Univerzitet u Beogradu – Filozofski fakultet Institut za pedagogiju i andragogiju, Pedagoško društvo Srbije",
journal = "U potrazi za kvalitetnim obrazovanjem i vaspitanjem: izazovi i moguća rešenja",
title = "Kako obrazovati naučni podmladak? Model doktorskih škola",
pages = "127-123",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4577"
}
Miljković, J. R., Grozdić, V. B.,& Ljujić, B. G.. (2023). Kako obrazovati naučni podmladak? Model doktorskih škola. in U potrazi za kvalitetnim obrazovanjem i vaspitanjem: izazovi i moguća rešenja
Univerzitet u Beogradu – Filozofski fakultet Institut za pedagogiju i andragogiju., 123-127.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4577
Miljković JR, Grozdić VB, Ljujić BG. Kako obrazovati naučni podmladak? Model doktorskih škola. in U potrazi za kvalitetnim obrazovanjem i vaspitanjem: izazovi i moguća rešenja. 2023;:123-127.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4577 .
Miljković, Jovan R., Grozdić, Vukašin B., Ljujić, Bojan G., "Kako obrazovati naučni podmladak? Model doktorskih škola" in U potrazi za kvalitetnim obrazovanjem i vaspitanjem: izazovi i moguća rešenja (2023):123-127,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4577 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About REFF | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutions/communitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About REFF | Send Feedback

OpenAIRERCUB