Kako obrazovati naučni podmladak? Model doktorskih škola

2023
Authors
Miljković, Jovan R.
Grozdić, Vukašin B.

Ljujić, Bojan G.

Contributors
Šaljić, Zorica
Dubljanin, Saša
Pejatović, Aleksandra

Conference object (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Pitanje kvaliteta obrazovanja se postavlja na svim nivoima obrazovanja, naročito na najvišim, pošto je u njih
uloženo najviše resursa, a očekivanja od stručnjaka, naročito doktora nauka, su najveća. Tendencije su, kako
evropske, tako i srpske obrazovne politike, povećanje broja doktora nauka, pa ne iznenađuje što su naučna
stremljenja usmerena upravo na doktorske studije. U radu, sledeći kvalitativnu istraživačku paradigmu, a u
okviru nje deskriptivnu i komparativnu metodu, putem analize sadržaja, pokušano je da se dobije odgovor na
dva istraživačka pitanja: kakvi su uslovi obezbeđeni dokumentima politike za uspostavljanje doktorskih škola na
univerzitetima u Srbiji, kao i kakva su iskustva u primeni ovog modela na univerzitetima u Evropi? Rezultati
istraživanja ukazuju na to da su doktorske škole, kao model primenljive na prilike u Srbiji, a da nose potencijal
obezbeđivanja ekonomičnijeg, efektivnijeg i kvalitetnijeg sticanja opštih istraživačkih kompetencija.
Keywords:
kvalitet obrazovanja / visoko obrazovanje / doktorske studije / doktorske školeSource:
U potrazi za kvalitetnim obrazovanjem i vaspitanjem: izazovi i moguća rešenja, 2023, 123-127Publisher:
- Univerzitet u Beogradu – Filozofski fakultet Institut za pedagogiju i andragogiju
- Pedagoško društvo Srbije
Funding / projects:
Institution/Community
Andragogija / AndragogyTY - CONF AU - Miljković, Jovan R. AU - Grozdić, Vukašin B. AU - Ljujić, Bojan G. PY - 2023 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/4577 AB - Pitanje kvaliteta obrazovanja se postavlja na svim nivoima obrazovanja, naročito na najvišim, pošto je u njih uloženo najviše resursa, a očekivanja od stručnjaka, naročito doktora nauka, su najveća. Tendencije su, kako evropske, tako i srpske obrazovne politike, povećanje broja doktora nauka, pa ne iznenađuje što su naučna stremljenja usmerena upravo na doktorske studije. U radu, sledeći kvalitativnu istraživačku paradigmu, a u okviru nje deskriptivnu i komparativnu metodu, putem analize sadržaja, pokušano je da se dobije odgovor na dva istraživačka pitanja: kakvi su uslovi obezbeđeni dokumentima politike za uspostavljanje doktorskih škola na univerzitetima u Srbiji, kao i kakva su iskustva u primeni ovog modela na univerzitetima u Evropi? Rezultati istraživanja ukazuju na to da su doktorske škole, kao model primenljive na prilike u Srbiji, a da nose potencijal obezbeđivanja ekonomičnijeg, efektivnijeg i kvalitetnijeg sticanja opštih istraživačkih kompetencija. PB - Univerzitet u Beogradu – Filozofski fakultet Institut za pedagogiju i andragogiju PB - Pedagoško društvo Srbije C3 - U potrazi za kvalitetnim obrazovanjem i vaspitanjem: izazovi i moguća rešenja T1 - Kako obrazovati naučni podmladak? Model doktorskih škola EP - 127 SP - 123 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4577 ER -
@conference{ author = "Miljković, Jovan R. and Grozdić, Vukašin B. and Ljujić, Bojan G.", year = "2023", abstract = "Pitanje kvaliteta obrazovanja se postavlja na svim nivoima obrazovanja, naročito na najvišim, pošto je u njih uloženo najviše resursa, a očekivanja od stručnjaka, naročito doktora nauka, su najveća. Tendencije su, kako evropske, tako i srpske obrazovne politike, povećanje broja doktora nauka, pa ne iznenađuje što su naučna stremljenja usmerena upravo na doktorske studije. U radu, sledeći kvalitativnu istraživačku paradigmu, a u okviru nje deskriptivnu i komparativnu metodu, putem analize sadržaja, pokušano je da se dobije odgovor na dva istraživačka pitanja: kakvi su uslovi obezbeđeni dokumentima politike za uspostavljanje doktorskih škola na univerzitetima u Srbiji, kao i kakva su iskustva u primeni ovog modela na univerzitetima u Evropi? Rezultati istraživanja ukazuju na to da su doktorske škole, kao model primenljive na prilike u Srbiji, a da nose potencijal obezbeđivanja ekonomičnijeg, efektivnijeg i kvalitetnijeg sticanja opštih istraživačkih kompetencija.", publisher = "Univerzitet u Beogradu – Filozofski fakultet Institut za pedagogiju i andragogiju, Pedagoško društvo Srbije", journal = "U potrazi za kvalitetnim obrazovanjem i vaspitanjem: izazovi i moguća rešenja", title = "Kako obrazovati naučni podmladak? Model doktorskih škola", pages = "127-123", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4577" }
Miljković, J. R., Grozdić, V. B.,& Ljujić, B. G.. (2023). Kako obrazovati naučni podmladak? Model doktorskih škola. in U potrazi za kvalitetnim obrazovanjem i vaspitanjem: izazovi i moguća rešenja Univerzitet u Beogradu – Filozofski fakultet Institut za pedagogiju i andragogiju., 123-127. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4577
Miljković JR, Grozdić VB, Ljujić BG. Kako obrazovati naučni podmladak? Model doktorskih škola. in U potrazi za kvalitetnim obrazovanjem i vaspitanjem: izazovi i moguća rešenja. 2023;:123-127. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4577 .
Miljković, Jovan R., Grozdić, Vukašin B., Ljujić, Bojan G., "Kako obrazovati naučni podmladak? Model doktorskih škola" in U potrazi za kvalitetnim obrazovanjem i vaspitanjem: izazovi i moguća rešenja (2023):123-127, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4577 .