Razumevanje učenja: portfolio u univerzitetskoj nastavi
Нема приказа
Аутори
Milošević, Zorica B.Остала ауторства
Komlenović, ĐurđicaMalinić, Dušica
Lalić-Vučetić, Nataša
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
U radu su predstavljene osnovne karakteristike portfolija i prednosti njegovog korišćenja u univerzitetskoj nastavi kao sredstva unapređenja kvaliteta procesa učenja. Ukazuje se na postojanje različitih vrsta portfolija, ali je naglasak na studentskom portfoliju. Portfolio predstavlja zbirku studentskih radova, sakupljenih tokom određenog perioda (na primer, tokom jednog semestra ili tokom trajanja određenog projekta). Osim toga, on obuhvata opis procesa učenja kao i samoevaluaciju sopstvenog rada od strane studenta. Kako stvaranje portfolija zahteva od studenta kritičko promišljanje predmeta, načina i razloga učenja, to se osnovna funkcija portfolija može razumeti u kontekstu unapređenja razumevanja naučenog kroz samorefleksiju studenta u procesu učenja. Podsticanje samorefleksije, razumevanja sopstvenog učenja i samoevaluacije studenata kroz stvaranje portfolija, samo su neki od razloga koji istraživače u naukama o vaspitanju upućuju ka razumevanju pravilnog korišćenja portfolija kao... jednog od koraka ka "društvu učenja".
This paper describes basic characteristics of portfolio and advantages of
using portfolio in university teaching as a tool for quality improvement of learning process. It points out different kinds of portfolio, but the emphasis is on student’s portfolio. Portfolio is collection of student’s work, collected during certain period of time (for example, during one semester or during particular project). Beside that, it includes description of learning process as well as students' self-evaluation of their work. Since creation of portfolio requires critical thinking about the subject, ways and reasons of learning, we can understand basic function of portfolio in the context of improvement of understanding knowledge content through self-reflection of students in learning process. Stimulating self-reflection, understanding of learned content and self-evaluation through creation of portfolio are just some of the reasons that lead researchers to understand correct usage of portfolio as one... of the steps towards ’’learning society’’.
Кључне речи:
portfolio / univerzitetska nastava / kvalitet nastave / doživotno učenje / portfolio / university teaching / quality of teaching / lifelong learningИзвор:
Dvanaesta međunarodna konferencija – „Kvalitet i efikasnost nastave u društvu koje uči“, zbornik rezimea, 2009, 107-107Издавач:
- Beograd: Institut za pedagoška istraživanja
Финансирање / пројекти:
- Образовање и учење - претпоставке европских интеграција (RS-MESTD-MPN2006-2010-149015)
Институција/група
Andragogija / AndragogyTY - CONF AU - Milošević, Zorica B. PY - 2009 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/4803 AB - U radu su predstavljene osnovne karakteristike portfolija i prednosti njegovog korišćenja u univerzitetskoj nastavi kao sredstva unapređenja kvaliteta procesa učenja. Ukazuje se na postojanje različitih vrsta portfolija, ali je naglasak na studentskom portfoliju. Portfolio predstavlja zbirku studentskih radova, sakupljenih tokom određenog perioda (na primer, tokom jednog semestra ili tokom trajanja određenog projekta). Osim toga, on obuhvata opis procesa učenja kao i samoevaluaciju sopstvenog rada od strane studenta. Kako stvaranje portfolija zahteva od studenta kritičko promišljanje predmeta, načina i razloga učenja, to se osnovna funkcija portfolija može razumeti u kontekstu unapređenja razumevanja naučenog kroz samorefleksiju studenta u procesu učenja. Podsticanje samorefleksije, razumevanja sopstvenog učenja i samoevaluacije studenata kroz stvaranje portfolija, samo su neki od razloga koji istraživače u naukama o vaspitanju upućuju ka razumevanju pravilnog korišćenja portfolija kao jednog od koraka ka "društvu učenja". AB - This paper describes basic characteristics of portfolio and advantages of using portfolio in university teaching as a tool for quality improvement of learning process. It points out different kinds of portfolio, but the emphasis is on student’s portfolio. Portfolio is collection of student’s work, collected during certain period of time (for example, during one semester or during particular project). Beside that, it includes description of learning process as well as students' self-evaluation of their work. Since creation of portfolio requires critical thinking about the subject, ways and reasons of learning, we can understand basic function of portfolio in the context of improvement of understanding knowledge content through self-reflection of students in learning process. Stimulating self-reflection, understanding of learned content and self-evaluation through creation of portfolio are just some of the reasons that lead researchers to understand correct usage of portfolio as one of the steps towards ’’learning society’’. PB - Beograd: Institut za pedagoška istraživanja C3 - Dvanaesta međunarodna konferencija – „Kvalitet i efikasnost nastave u društvu koje uči“, zbornik rezimea T1 - Razumevanje učenja: portfolio u univerzitetskoj nastavi EP - 107 SP - 107 DO - 519958423 ER -
@conference{ author = "Milošević, Zorica B.", year = "2009", abstract = "U radu su predstavljene osnovne karakteristike portfolija i prednosti njegovog korišćenja u univerzitetskoj nastavi kao sredstva unapređenja kvaliteta procesa učenja. Ukazuje se na postojanje različitih vrsta portfolija, ali je naglasak na studentskom portfoliju. Portfolio predstavlja zbirku studentskih radova, sakupljenih tokom određenog perioda (na primer, tokom jednog semestra ili tokom trajanja određenog projekta). Osim toga, on obuhvata opis procesa učenja kao i samoevaluaciju sopstvenog rada od strane studenta. Kako stvaranje portfolija zahteva od studenta kritičko promišljanje predmeta, načina i razloga učenja, to se osnovna funkcija portfolija može razumeti u kontekstu unapređenja razumevanja naučenog kroz samorefleksiju studenta u procesu učenja. Podsticanje samorefleksije, razumevanja sopstvenog učenja i samoevaluacije studenata kroz stvaranje portfolija, samo su neki od razloga koji istraživače u naukama o vaspitanju upućuju ka razumevanju pravilnog korišćenja portfolija kao jednog od koraka ka "društvu učenja"., This paper describes basic characteristics of portfolio and advantages of using portfolio in university teaching as a tool for quality improvement of learning process. It points out different kinds of portfolio, but the emphasis is on student’s portfolio. Portfolio is collection of student’s work, collected during certain period of time (for example, during one semester or during particular project). Beside that, it includes description of learning process as well as students' self-evaluation of their work. Since creation of portfolio requires critical thinking about the subject, ways and reasons of learning, we can understand basic function of portfolio in the context of improvement of understanding knowledge content through self-reflection of students in learning process. Stimulating self-reflection, understanding of learned content and self-evaluation through creation of portfolio are just some of the reasons that lead researchers to understand correct usage of portfolio as one of the steps towards ’’learning society’’.", publisher = "Beograd: Institut za pedagoška istraživanja", journal = "Dvanaesta međunarodna konferencija – „Kvalitet i efikasnost nastave u društvu koje uči“, zbornik rezimea", title = "Razumevanje učenja: portfolio u univerzitetskoj nastavi", pages = "107-107", doi = "519958423" }
Milošević, Z. B.. (2009). Razumevanje učenja: portfolio u univerzitetskoj nastavi. in Dvanaesta međunarodna konferencija – „Kvalitet i efikasnost nastave u društvu koje uči“, zbornik rezimea Beograd: Institut za pedagoška istraživanja., 107-107. https://doi.org/519958423
Milošević ZB. Razumevanje učenja: portfolio u univerzitetskoj nastavi. in Dvanaesta međunarodna konferencija – „Kvalitet i efikasnost nastave u društvu koje uči“, zbornik rezimea. 2009;:107-107. doi:519958423 .
Milošević, Zorica B., "Razumevanje učenja: portfolio u univerzitetskoj nastavi" in Dvanaesta međunarodna konferencija – „Kvalitet i efikasnost nastave u društvu koje uči“, zbornik rezimea (2009):107-107, https://doi.org/519958423 . .