Obrazovanje odraslih u funkciji redukcije posledica siromaštva na decu
Nema prikaza
Autori
Medić, SnežanaMilošević, Zorica B.
Ostala autorstva
Gašić-Pavišić, SlobodankaJoksimović, Snežana
Poglavlje u monografiji (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
Posledice koje siromaštvo ostavlja na decu su dobrim delom uzrokovane depriviranim socio-kulturno-obrazovnim kontekstom u kome ona odrastaju, a koji strukturiraju razne vidove socijalne isključenosti. Dugoročne negativne posledice ostavlja isključenost ili nedostupnost pismenosti i obrazovanja, kao osnovnog puta socijalne mobilnosti i promocije. Obrazovanje odraslih, posebno osnovno obrazovanje odraslih, nudi se kao mogućnost ovoj populaciji da se donekle saniraju posledice koje je proizvelo siromaštvo. Ovaj rad se bavi istraživanjem različitih teorijsko-metodoloških pristupa fenomenu siromaštva i sagledava različite vrste posledica siromaštva na decu u zavisnosti od pristupa. Posebno se obrazovanje odraslih, kao "druga šansa" za obrazovanje siromašnih, vidi i kao druga šansa obrazovanja da otkloni sve one prepreke koje su bile na putu siromašnoj deci da se u njega uključe. Tragajući za konceptom "druge obrazovne šanse", izgrađen je i testiran model funkcionalnog osnovnog obrazovanja o...draslih, pilotiran na romskoj populaciji, kao najvećoj društvenoj grupi kod koje su i siromaštvo i neobrazovanost izraženi u najoštrijem vidu. Sprovedeno je opsežno istraživanje među romskom populacijom koja se ponovo uključila u obrazovanje (novu "drugu šansu"), sa ciljem da se razumeju razlozi neiskorišćene ili napuštene "prve šanse" i utvrde očekivanja koja treba zadovoljiti u "drugoj šansi". Istraživanjem je obuhvaćeno 275 Roma uključenih u ogled – testiranje koncepta funkcionalnog osnovnog obrazovanja odraslih, u 11 gradova Srbije. U ovom radu, prikazani rezultati su samo ilustracija – potkrepljenje iznetih teza o mogućnostima obrazovanja odraslih u otklanjanju posledica siromaštva na decu i odnose se na mlade Rome između 15 i 20 godina (N=98). Istražene barijere, potrebe i očekivanja Roma od obrazovanja u "drugoj šansi" trasirali su put kojim je izvršena funkcionalizacija obrazovanja u novoj "drugoj šansi".
Ključne reči:
siromaštvo / funkcionalno obrazovanje odraslih / "druga obrazovna šansa" / RomiIzvor:
Obrazovanje i siromaštvo u zemljama u tranziciji, 2008, 349-363Izdavač:
- Beograd: Institut za pedagoška istraživanja
Finansiranje / projekti:
- Modeli procenjivanja i strategije unapređivanja kvaliteta obrazovanja u Srbiji (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-179060)
Institucija/grupa
Andragogija / AndragogyTY - CHAP AU - Medić, Snežana AU - Milošević, Zorica B. PY - 2008 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/4816 AB - Posledice koje siromaštvo ostavlja na decu su dobrim delom uzrokovane depriviranim socio-kulturno-obrazovnim kontekstom u kome ona odrastaju, a koji strukturiraju razne vidove socijalne isključenosti. Dugoročne negativne posledice ostavlja isključenost ili nedostupnost pismenosti i obrazovanja, kao osnovnog puta socijalne mobilnosti i promocije. Obrazovanje odraslih, posebno osnovno obrazovanje odraslih, nudi se kao mogućnost ovoj populaciji da se donekle saniraju posledice koje je proizvelo siromaštvo. Ovaj rad se bavi istraživanjem različitih teorijsko-metodoloških pristupa fenomenu siromaštva i sagledava različite vrste posledica siromaštva na decu u zavisnosti od pristupa. Posebno se obrazovanje odraslih, kao "druga šansa" za obrazovanje siromašnih, vidi i kao druga šansa obrazovanja da otkloni sve one prepreke koje su bile na putu siromašnoj deci da se u njega uključe. Tragajući za konceptom "druge obrazovne šanse", izgrađen je i testiran model funkcionalnog osnovnog obrazovanja odraslih, pilotiran na romskoj populaciji, kao najvećoj društvenoj grupi kod koje su i siromaštvo i neobrazovanost izraženi u najoštrijem vidu. Sprovedeno je opsežno istraživanje među romskom populacijom koja se ponovo uključila u obrazovanje (novu "drugu šansu"), sa ciljem da se razumeju razlozi neiskorišćene ili napuštene "prve šanse" i utvrde očekivanja koja treba zadovoljiti u "drugoj šansi". Istraživanjem je obuhvaćeno 275 Roma uključenih u ogled – testiranje koncepta funkcionalnog osnovnog obrazovanja odraslih, u 11 gradova Srbije. U ovom radu, prikazani rezultati su samo ilustracija – potkrepljenje iznetih teza o mogućnostima obrazovanja odraslih u otklanjanju posledica siromaštva na decu i odnose se na mlade Rome između 15 i 20 godina (N=98). Istražene barijere, potrebe i očekivanja Roma od obrazovanja u "drugoj šansi" trasirali su put kojim je izvršena funkcionalizacija obrazovanja u novoj "drugoj šansi". PB - Beograd: Institut za pedagoška istraživanja T2 - Obrazovanje i siromaštvo u zemljama u tranziciji T1 - Obrazovanje odraslih u funkciji redukcije posledica siromaštva na decu EP - 363 SP - 349 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4816 ER -
@inbook{ author = "Medić, Snežana and Milošević, Zorica B.", year = "2008", abstract = "Posledice koje siromaštvo ostavlja na decu su dobrim delom uzrokovane depriviranim socio-kulturno-obrazovnim kontekstom u kome ona odrastaju, a koji strukturiraju razne vidove socijalne isključenosti. Dugoročne negativne posledice ostavlja isključenost ili nedostupnost pismenosti i obrazovanja, kao osnovnog puta socijalne mobilnosti i promocije. Obrazovanje odraslih, posebno osnovno obrazovanje odraslih, nudi se kao mogućnost ovoj populaciji da se donekle saniraju posledice koje je proizvelo siromaštvo. Ovaj rad se bavi istraživanjem različitih teorijsko-metodoloških pristupa fenomenu siromaštva i sagledava različite vrste posledica siromaštva na decu u zavisnosti od pristupa. Posebno se obrazovanje odraslih, kao "druga šansa" za obrazovanje siromašnih, vidi i kao druga šansa obrazovanja da otkloni sve one prepreke koje su bile na putu siromašnoj deci da se u njega uključe. Tragajući za konceptom "druge obrazovne šanse", izgrađen je i testiran model funkcionalnog osnovnog obrazovanja odraslih, pilotiran na romskoj populaciji, kao najvećoj društvenoj grupi kod koje su i siromaštvo i neobrazovanost izraženi u najoštrijem vidu. Sprovedeno je opsežno istraživanje među romskom populacijom koja se ponovo uključila u obrazovanje (novu "drugu šansu"), sa ciljem da se razumeju razlozi neiskorišćene ili napuštene "prve šanse" i utvrde očekivanja koja treba zadovoljiti u "drugoj šansi". Istraživanjem je obuhvaćeno 275 Roma uključenih u ogled – testiranje koncepta funkcionalnog osnovnog obrazovanja odraslih, u 11 gradova Srbije. U ovom radu, prikazani rezultati su samo ilustracija – potkrepljenje iznetih teza o mogućnostima obrazovanja odraslih u otklanjanju posledica siromaštva na decu i odnose se na mlade Rome između 15 i 20 godina (N=98). Istražene barijere, potrebe i očekivanja Roma od obrazovanja u "drugoj šansi" trasirali su put kojim je izvršena funkcionalizacija obrazovanja u novoj "drugoj šansi".", publisher = "Beograd: Institut za pedagoška istraživanja", journal = "Obrazovanje i siromaštvo u zemljama u tranziciji", booktitle = "Obrazovanje odraslih u funkciji redukcije posledica siromaštva na decu", pages = "363-349", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4816" }
Medić, S.,& Milošević, Z. B.. (2008). Obrazovanje odraslih u funkciji redukcije posledica siromaštva na decu. in Obrazovanje i siromaštvo u zemljama u tranziciji Beograd: Institut za pedagoška istraživanja., 349-363. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4816
Medić S, Milošević ZB. Obrazovanje odraslih u funkciji redukcije posledica siromaštva na decu. in Obrazovanje i siromaštvo u zemljama u tranziciji. 2008;:349-363. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4816 .
Medić, Snežana, Milošević, Zorica B., "Obrazovanje odraslih u funkciji redukcije posledica siromaštva na decu" in Obrazovanje i siromaštvo u zemljama u tranziciji (2008):349-363, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4816 .