Razvojni pristup porodici – korak ka unapređenju kvaliteta obrazovanja za život u porodici
Нема приказа
Аутори
Milošević, Zorica B.Pekeč, Kristina
Остала ауторства
Vujisić Živković, NatašaMitrović, Milica
Ovesni, Kristinka
Поглавље у монографији (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Rad predstavlja pokušaj sagledavanja značaja razvojnog pristupa porodici kao okvira razumevanja kako vaspitne stvarnosti porodice, tako i mogućnosti obrazovne intervencije na plan porodičnog funkcionisanja. Otuda se u ovom radu primena razvojnog pristupa u izučavanju porodičnog funkcionisanja u naukama o vaspitanju razume u kontekstu unapređenja kvaliteta obrazovanja za život u porodici. U radu su najpre analizirana različita razumevanja dva osnovna koncepta razvojnog pristupa porodici: životnog ciklusa porodice i razvojnih zadataka porodice. Potom je učinjen napor da se vaspitna stvarnost porodice i obrazovna intervencija u porodični sistem sagledaju u okvirima ovog
teorijskog koncepta. Pokazalo se da razvojni pristup porodici otvara prostor obrazovanju da, kao najmoćnije sredstvo vaspitanja i oblik podrške porodici iz metasistema, utiče na usmeravanje pravca razvoja kako članova porodice, tako i porodičnog sistema u celini ka napredovanju i rastu.
Кључне речи:
razvojni pristup porodici / životni ciklus porodice / razvojni zadaci / vaspitna stvarnost / obrazovna intervencijaИзвор:
Posebna pitanja kvaliteta u obrazovanju, 2012, 133-154Издавач:
- Beograd: Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu
Финансирање / пројекти:
- Модели процењивања и стратегије унапређивања квалитета образовања у Србији (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-179060)
Институција/група
Andragogija / AndragogyTY - CHAP AU - Milošević, Zorica B. AU - Pekeč, Kristina PY - 2012 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/4829 AB - Rad predstavlja pokušaj sagledavanja značaja razvojnog pristupa porodici kao okvira razumevanja kako vaspitne stvarnosti porodice, tako i mogućnosti obrazovne intervencije na plan porodičnog funkcionisanja. Otuda se u ovom radu primena razvojnog pristupa u izučavanju porodičnog funkcionisanja u naukama o vaspitanju razume u kontekstu unapređenja kvaliteta obrazovanja za život u porodici. U radu su najpre analizirana različita razumevanja dva osnovna koncepta razvojnog pristupa porodici: životnog ciklusa porodice i razvojnih zadataka porodice. Potom je učinjen napor da se vaspitna stvarnost porodice i obrazovna intervencija u porodični sistem sagledaju u okvirima ovog teorijskog koncepta. Pokazalo se da razvojni pristup porodici otvara prostor obrazovanju da, kao najmoćnije sredstvo vaspitanja i oblik podrške porodici iz metasistema, utiče na usmeravanje pravca razvoja kako članova porodice, tako i porodičnog sistema u celini ka napredovanju i rastu. PB - Beograd: Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu T2 - Posebna pitanja kvaliteta u obrazovanju T1 - Razvojni pristup porodici – korak ka unapređenju kvaliteta obrazovanja za život u porodici EP - 154 SP - 133 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4829 ER -
@inbook{ author = "Milošević, Zorica B. and Pekeč, Kristina", year = "2012", abstract = "Rad predstavlja pokušaj sagledavanja značaja razvojnog pristupa porodici kao okvira razumevanja kako vaspitne stvarnosti porodice, tako i mogućnosti obrazovne intervencije na plan porodičnog funkcionisanja. Otuda se u ovom radu primena razvojnog pristupa u izučavanju porodičnog funkcionisanja u naukama o vaspitanju razume u kontekstu unapređenja kvaliteta obrazovanja za život u porodici. U radu su najpre analizirana različita razumevanja dva osnovna koncepta razvojnog pristupa porodici: životnog ciklusa porodice i razvojnih zadataka porodice. Potom je učinjen napor da se vaspitna stvarnost porodice i obrazovna intervencija u porodični sistem sagledaju u okvirima ovog teorijskog koncepta. Pokazalo se da razvojni pristup porodici otvara prostor obrazovanju da, kao najmoćnije sredstvo vaspitanja i oblik podrške porodici iz metasistema, utiče na usmeravanje pravca razvoja kako članova porodice, tako i porodičnog sistema u celini ka napredovanju i rastu.", publisher = "Beograd: Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu", journal = "Posebna pitanja kvaliteta u obrazovanju", booktitle = "Razvojni pristup porodici – korak ka unapređenju kvaliteta obrazovanja za život u porodici", pages = "154-133", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4829" }
Milošević, Z. B.,& Pekeč, K.. (2012). Razvojni pristup porodici – korak ka unapređenju kvaliteta obrazovanja za život u porodici. in Posebna pitanja kvaliteta u obrazovanju Beograd: Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu., 133-154. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4829
Milošević ZB, Pekeč K. Razvojni pristup porodici – korak ka unapređenju kvaliteta obrazovanja za život u porodici. in Posebna pitanja kvaliteta u obrazovanju. 2012;:133-154. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4829 .
Milošević, Zorica B., Pekeč, Kristina, "Razvojni pristup porodici – korak ka unapređenju kvaliteta obrazovanja za život u porodici" in Posebna pitanja kvaliteta u obrazovanju (2012):133-154, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4829 .