Digitalna transformacija obrazovanja u Srbiji – Pitanje digitalne pismenosti ili digitalne kompetencije
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
U radu se razmatra digitalna transformacija obrazovanja u Srbiji koja se odvija pod uticajem evropskih okvira (DigComp, DigCompEdu, DigCompOrg), koji pružaju zajedničku konceptualnu osnovu za diskusiju, razumevanje i razvoj digitalnog obrazovanja na prostoru Evrope. Uticaj pomenutih okvira na obrazovnu politiku u Srbiji je primetan, ali se ne primenjuje dosledno, što vodi do konfuzije i neslaganja u korišćenju terminologije i definisanju ključnih koncepata. Razmatranjem postojeće dileme i konceptualnog neslaganja među različitim autorima u čijem fokusu je razumevanje i istraživanje koncepata digitalna pismenost i digitalna kompetencija, izveden je zaključak da je termin digitalna pismenost adekvatniji, i da se ona može odrediti kao sposobnost za život, učenje i rad u razvijajućem i promenljivom digitalno posredovanom društvu, putem korišćenja digitalnih resursa, razvijanja digitalnog identiteta i kritičkog angažovanja u umreženom društvu. Korišćenje termina digitalna pismenost umesto k...ompetencije ima za cilj da pokaže da je ona preduslov ili osnova za sticanje drugih sposobnosti, odnosno kompetencija za obavljanje određenih specifičnih poslova u digitalnom okruženju; da je kritična za životne šanse pojedinaca; i da bi trebalo da postoji pravo na razvijanje digitalne pismenosti za sve u okviru formalnog obrazovanja.
Кључне речи:
digitalno obrazovanje / obrazovna politika digitalnog obrazovanja / digitalne kompetencije / digitalna pismenostИзвор:
Vaspitanje i obrazovanje u digitalnom okruženju, Zbornik radova, 2021, 11-24Издавач:
- Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu, Institut za pedagogiju i andragogiju
- Pedagoško društvo Srbije
Институција/група
Pedagogija / PedagogyTY - CONF AU - Senić Ružić, Mirjana PY - 2021 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/4952 AB - U radu se razmatra digitalna transformacija obrazovanja u Srbiji koja se odvija pod uticajem evropskih okvira (DigComp, DigCompEdu, DigCompOrg), koji pružaju zajedničku konceptualnu osnovu za diskusiju, razumevanje i razvoj digitalnog obrazovanja na prostoru Evrope. Uticaj pomenutih okvira na obrazovnu politiku u Srbiji je primetan, ali se ne primenjuje dosledno, što vodi do konfuzije i neslaganja u korišćenju terminologije i definisanju ključnih koncepata. Razmatranjem postojeće dileme i konceptualnog neslaganja među različitim autorima u čijem fokusu je razumevanje i istraživanje koncepata digitalna pismenost i digitalna kompetencija, izveden je zaključak da je termin digitalna pismenost adekvatniji, i da se ona može odrediti kao sposobnost za život, učenje i rad u razvijajućem i promenljivom digitalno posredovanom društvu, putem korišćenja digitalnih resursa, razvijanja digitalnog identiteta i kritičkog angažovanja u umreženom društvu. Korišćenje termina digitalna pismenost umesto kompetencije ima za cilj da pokaže da je ona preduslov ili osnova za sticanje drugih sposobnosti, odnosno kompetencija za obavljanje određenih specifičnih poslova u digitalnom okruženju; da je kritična za životne šanse pojedinaca; i da bi trebalo da postoji pravo na razvijanje digitalne pismenosti za sve u okviru formalnog obrazovanja. PB - Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu, Institut za pedagogiju i andragogiju PB - Pedagoško društvo Srbije C3 - Vaspitanje i obrazovanje u digitalnom okruženju, Zbornik radova T1 - Digitalna transformacija obrazovanja u Srbiji – Pitanje digitalne pismenosti ili digitalne kompetencije EP - 24 SP - 11 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4952 ER -
@conference{ author = "Senić Ružić, Mirjana", year = "2021", abstract = "U radu se razmatra digitalna transformacija obrazovanja u Srbiji koja se odvija pod uticajem evropskih okvira (DigComp, DigCompEdu, DigCompOrg), koji pružaju zajedničku konceptualnu osnovu za diskusiju, razumevanje i razvoj digitalnog obrazovanja na prostoru Evrope. Uticaj pomenutih okvira na obrazovnu politiku u Srbiji je primetan, ali se ne primenjuje dosledno, što vodi do konfuzije i neslaganja u korišćenju terminologije i definisanju ključnih koncepata. Razmatranjem postojeće dileme i konceptualnog neslaganja među različitim autorima u čijem fokusu je razumevanje i istraživanje koncepata digitalna pismenost i digitalna kompetencija, izveden je zaključak da je termin digitalna pismenost adekvatniji, i da se ona može odrediti kao sposobnost za život, učenje i rad u razvijajućem i promenljivom digitalno posredovanom društvu, putem korišćenja digitalnih resursa, razvijanja digitalnog identiteta i kritičkog angažovanja u umreženom društvu. Korišćenje termina digitalna pismenost umesto kompetencije ima za cilj da pokaže da je ona preduslov ili osnova za sticanje drugih sposobnosti, odnosno kompetencija za obavljanje određenih specifičnih poslova u digitalnom okruženju; da je kritična za životne šanse pojedinaca; i da bi trebalo da postoji pravo na razvijanje digitalne pismenosti za sve u okviru formalnog obrazovanja.", publisher = "Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu, Institut za pedagogiju i andragogiju, Pedagoško društvo Srbije", journal = "Vaspitanje i obrazovanje u digitalnom okruženju, Zbornik radova", title = "Digitalna transformacija obrazovanja u Srbiji – Pitanje digitalne pismenosti ili digitalne kompetencije", pages = "24-11", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4952" }
Senić Ružić, M.. (2021). Digitalna transformacija obrazovanja u Srbiji – Pitanje digitalne pismenosti ili digitalne kompetencije. in Vaspitanje i obrazovanje u digitalnom okruženju, Zbornik radova Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu, Institut za pedagogiju i andragogiju., 11-24. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4952
Senić Ružić M. Digitalna transformacija obrazovanja u Srbiji – Pitanje digitalne pismenosti ili digitalne kompetencije. in Vaspitanje i obrazovanje u digitalnom okruženju, Zbornik radova. 2021;:11-24. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4952 .
Senić Ružić, Mirjana, "Digitalna transformacija obrazovanja u Srbiji – Pitanje digitalne pismenosti ili digitalne kompetencije" in Vaspitanje i obrazovanje u digitalnom okruženju, Zbornik radova (2021):11-24, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4952 .