Приказ основних података о документу

dc.creatorNikitović, Tijana
dc.creatorPetrović, Sara
dc.creatorČolić, Mina
dc.creatorPetrović, Ljubica
dc.creatorŽeželj, Iris
dc.date.accessioned2023-10-19T12:54:47Z
dc.date.available2023-10-19T12:54:47Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.isbn978-86-7447-141-8
dc.identifier.urihttp://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/5012
dc.description.abstractOvo istraživanje je pokazalo da mladi koji se nalaze u periodu NOD-a imaju potrebu da svoja sećanja na „uspone“ i „padove“ integrišu u celokupni životni narativ, pri tome im pridajući određeni značaj za izgradnju slike o sebi. Iako se narativi učesnika u mnogim pogledima razlikuju, sećanja su najčešće bila smeštena u akademski ili kontekst odnosa s drugim ljudima. Narativima su dominirale teme odrastanja, razvijanja osećanja odgovornosti za sebe i druge i spoznavanja toga ko smo i koje je naše mesto u svetu, što sve ukazuje na značaj koji bavljenje stupanjem u svet odraslih ima za učesnike. Zaključile smo da se važan deo identifikovanih tema koje su pozitivna i negativna sećanja nosila za učesnike u ovom istraživanju mogu interpretirati kao manifestacije njihove krovne funkcije istraživanja identiteta, što je ujedno i ključna odlika nadolazećeg odraslog doba kao razvojnog perioda. Takođe, u okviru tema Razočaranost u sebe ili svet i Negativan događaj kao poziv na ličnu promenu i odrastanje izražena je izdiferenciranost sistema vrednosti, odnosno razmatranje vrednosti kojima se treba voditi. Odrastanje i sticanje odgovornosti uz Negativan događaj kao poziv na ličnu promenu i odrastanje takođe ukazuje na potrebu nekih mladih osoba da istaknu ulogu koju je prihvatanje odgovornosti imalo u njihovom razvoju. Pokazale smo da neki ispitanici svoja negativna samodefinišuča sećanja ne doživljavaju kao ugrožavajuća zato što su im ona ukazala na potrebu i mogućnost pozitivne promene, afirmišući i doprinoseći tako pozitivnoj slici o sebi. Kao ključni doprinos naših nalaza ističemo to što ona podržavaju tezu da adekvatno obrađena negativna sećanja mogu doprineti razvoju pozitivnije slike o sebi, te da najveći padovi u životnim narativima mogu za mlade biti jednako identitetski značajni kao njihovi najveći usponi.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherInstitut za pedagoška istraživanjasr
dc.publisherInstitut za psihologijusr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.sourceZbornik saopštenja sa XXIII naučne konferencije Pedagoška istraživanja i školska praksa - "Kvalitativna istraživanja u društvenim naukama: od ličnog iskustva do socijalnih praksi"sr
dc.subjectsamodefinišuća sećanjasr
dc.subjectživotni narativsr
dc.subjectidentitetsr
dc.subjectnadolazeće odraslo dobasr
dc.titleUloga pozitivnih i negativnih sećanja u izgradnji identiteta mladih u nadolazećem odraslom dobusr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseBYsr
dc.citation.epage35
dc.citation.spage31
dc.description.otherOva građa je saopštenje sa nacionalnog skupa štampano u celini, te je umesto sažetka naveden zaključak rada.sr
dc.identifier.fulltexthttp://reff.f.bg.ac.rs/bitstream/id/12346/bitstream_12346.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5012
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу