Приказ основних података о документу
Uloga pozitivnih i negativnih sećanja u izgradnji identiteta mladih u nadolazećem odraslom dobu
dc.creator | Nikitović, Tijana | |
dc.creator | Petrović, Sara | |
dc.creator | Čolić, Mina | |
dc.creator | Petrović, Ljubica | |
dc.creator | Žeželj, Iris | |
dc.date.accessioned | 2023-10-19T12:54:47Z | |
dc.date.available | 2023-10-19T12:54:47Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-7447-141-8 | |
dc.identifier.uri | http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/5012 | |
dc.description.abstract | Ovo istraživanje je pokazalo da mladi koji se nalaze u periodu NOD-a imaju potrebu da svoja sećanja na „uspone“ i „padove“ integrišu u celokupni životni narativ, pri tome im pridajući određeni značaj za izgradnju slike o sebi. Iako se narativi učesnika u mnogim pogledima razlikuju, sećanja su najčešće bila smeštena u akademski ili kontekst odnosa s drugim ljudima. Narativima su dominirale teme odrastanja, razvijanja osećanja odgovornosti za sebe i druge i spoznavanja toga ko smo i koje je naše mesto u svetu, što sve ukazuje na značaj koji bavljenje stupanjem u svet odraslih ima za učesnike. Zaključile smo da se važan deo identifikovanih tema koje su pozitivna i negativna sećanja nosila za učesnike u ovom istraživanju mogu interpretirati kao manifestacije njihove krovne funkcije istraživanja identiteta, što je ujedno i ključna odlika nadolazećeg odraslog doba kao razvojnog perioda. Takođe, u okviru tema Razočaranost u sebe ili svet i Negativan događaj kao poziv na ličnu promenu i odrastanje izražena je izdiferenciranost sistema vrednosti, odnosno razmatranje vrednosti kojima se treba voditi. Odrastanje i sticanje odgovornosti uz Negativan događaj kao poziv na ličnu promenu i odrastanje takođe ukazuje na potrebu nekih mladih osoba da istaknu ulogu koju je prihvatanje odgovornosti imalo u njihovom razvoju. Pokazale smo da neki ispitanici svoja negativna samodefinišuča sećanja ne doživljavaju kao ugrožavajuća zato što su im ona ukazala na potrebu i mogućnost pozitivne promene, afirmišući i doprinoseći tako pozitivnoj slici o sebi. Kao ključni doprinos naših nalaza ističemo to što ona podržavaju tezu da adekvatno obrađena negativna sećanja mogu doprineti razvoju pozitivnije slike o sebi, te da najveći padovi u životnim narativima mogu za mlade biti jednako identitetski značajni kao njihovi najveći usponi. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Institut za pedagoška istraživanja | sr |
dc.publisher | Institut za psihologiju | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.source | Zbornik saopštenja sa XXIII naučne konferencije Pedagoška istraživanja i školska praksa - "Kvalitativna istraživanja u društvenim naukama: od ličnog iskustva do socijalnih praksi" | sr |
dc.subject | samodefinišuća sećanja | sr |
dc.subject | životni narativ | sr |
dc.subject | identitet | sr |
dc.subject | nadolazeće odraslo doba | sr |
dc.title | Uloga pozitivnih i negativnih sećanja u izgradnji identiteta mladih u nadolazećem odraslom dobu | sr |
dc.type | conferenceObject | sr |
dc.rights.license | BY | sr |
dc.citation.epage | 35 | |
dc.citation.spage | 31 | |
dc.description.other | Ova građa je saopštenje sa nacionalnog skupa štampano u celini, te je umesto sažetka naveden zaključak rada. | sr |
dc.identifier.fulltext | http://reff.f.bg.ac.rs/bitstream/id/12346/bitstream_12346.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5012 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |