Umetnicki pristupi u ocuvanju nasledja: izmedju istorije i fikcije
Уметнички приступи у очувању наслеђа: између историје и фикције
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Encompassing various examples of contemporary artistic practice in Serbia that rely on recent
history and heritage, in this paper we will research how art becomes a kind of space for
remembering a period, but also a field for initiating discussion. Therefore, perceiving works of
artists-researchers, artists-collectors and artists-activists who reflect on the recent past as well as
on the socio-political relations through artistic activity, we will question boundaries between
history and fiction in artists’ interpretation. Freedom in the artistic method of the reading of the
past will be highlighted with this paper.
Обухватајући различите примере савремене уметничке праксе у Србији који се ослањају
на новију историју и наслеђе, у овом раду истраживаћемо како уметност постаје
својеврстан простор памћења једног периода, али и поље покретања дискусије. Стога,
осврћући се на радове уметника – истраживача, уметника – колекционара и оних који
активистички промишљају недавну прошлост и друштвено-политичке односе кроз
уметничко деловање, преиспитиваћемо границе између историје и фикције у уметничким
интерпретацијама. Слобода у уметничком методу тумачења прошлости биће окосница
овог рада.
Кључне речи:
heritage / artistic practice / memory / interpretation / fiction / наслеђе / уметничка пракса / сећање / интерпретација / фикцијаИзвор:
Tradicionalno i savremeno u umetnosti i obrazovanju: zbornik apstrakata, 2022, 90-91Издавач:
- Univerzitet u Pristini sa privremenim sedistem u Kosovskoj Mitrovici, Fakultet umetnosti sa privremenim sedistem u Zvecanu
Институција/група
Istorija umetnosti / History of ArtTY - CONF AU - Jokanovi, Milena PY - 2022 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/5035 AB - Encompassing various examples of contemporary artistic practice in Serbia that rely on recent history and heritage, in this paper we will research how art becomes a kind of space for remembering a period, but also a field for initiating discussion. Therefore, perceiving works of artists-researchers, artists-collectors and artists-activists who reflect on the recent past as well as on the socio-political relations through artistic activity, we will question boundaries between history and fiction in artists’ interpretation. Freedom in the artistic method of the reading of the past will be highlighted with this paper. AB - Обухватајући различите примере савремене уметничке праксе у Србији који се ослањају на новију историју и наслеђе, у овом раду истраживаћемо како уметност постаје својеврстан простор памћења једног периода, али и поље покретања дискусије. Стога, осврћући се на радове уметника – истраживача, уметника – колекционара и оних који активистички промишљају недавну прошлост и друштвено-политичке односе кроз уметничко деловање, преиспитиваћемо границе између историје и фикције у уметничким интерпретацијама. Слобода у уметничком методу тумачења прошлости биће окосница овог рада. PB - Univerzitet u Pristini sa privremenim sedistem u Kosovskoj Mitrovici, Fakultet umetnosti sa privremenim sedistem u Zvecanu C3 - Tradicionalno i savremeno u umetnosti i obrazovanju: zbornik apstrakata T1 - Umetnicki pristupi u ocuvanju nasledja: izmedju istorije i fikcije T1 - Уметнички приступи у очувању наслеђа: између историје и фикције T1 - Artistica Approaches in Heritage Preservation: between History and Fiction EP - 91 SP - 90 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5035 ER -
@conference{ author = "Jokanovi, Milena", year = "2022", abstract = "Encompassing various examples of contemporary artistic practice in Serbia that rely on recent history and heritage, in this paper we will research how art becomes a kind of space for remembering a period, but also a field for initiating discussion. Therefore, perceiving works of artists-researchers, artists-collectors and artists-activists who reflect on the recent past as well as on the socio-political relations through artistic activity, we will question boundaries between history and fiction in artists’ interpretation. Freedom in the artistic method of the reading of the past will be highlighted with this paper., Обухватајући различите примере савремене уметничке праксе у Србији који се ослањају на новију историју и наслеђе, у овом раду истраживаћемо како уметност постаје својеврстан простор памћења једног периода, али и поље покретања дискусије. Стога, осврћући се на радове уметника – истраживача, уметника – колекционара и оних који активистички промишљају недавну прошлост и друштвено-политичке односе кроз уметничко деловање, преиспитиваћемо границе између историје и фикције у уметничким интерпретацијама. Слобода у уметничком методу тумачења прошлости биће окосница овог рада.", publisher = "Univerzitet u Pristini sa privremenim sedistem u Kosovskoj Mitrovici, Fakultet umetnosti sa privremenim sedistem u Zvecanu", journal = "Tradicionalno i savremeno u umetnosti i obrazovanju: zbornik apstrakata", title = "Umetnicki pristupi u ocuvanju nasledja: izmedju istorije i fikcije, Уметнички приступи у очувању наслеђа: између историје и фикције, Artistica Approaches in Heritage Preservation: between History and Fiction", pages = "91-90", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5035" }
Jokanovi, M.. (2022). Umetnicki pristupi u ocuvanju nasledja: izmedju istorije i fikcije. in Tradicionalno i savremeno u umetnosti i obrazovanju: zbornik apstrakata Univerzitet u Pristini sa privremenim sedistem u Kosovskoj Mitrovici, Fakultet umetnosti sa privremenim sedistem u Zvecanu., 90-91. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5035
Jokanovi M. Umetnicki pristupi u ocuvanju nasledja: izmedju istorije i fikcije. in Tradicionalno i savremeno u umetnosti i obrazovanju: zbornik apstrakata. 2022;:90-91. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5035 .
Jokanovi, Milena, "Umetnicki pristupi u ocuvanju nasledja: izmedju istorije i fikcije" in Tradicionalno i savremeno u umetnosti i obrazovanju: zbornik apstrakata (2022):90-91, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5035 .