REFF - Faculty of Philosophy Repository
University of Belgrade - Faculty of Philosophy
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   REFF
  • Psihologija / Psychology
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za psihologiju
  • View Item
  •   REFF
  • Psihologija / Psychology
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za psihologiju
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Promena diskriminativnog i negativnog stava prema mentalnim bolestima kod školske dece

Changing discriminatory and negative attitudes towards mentally ill students

No Thumbnail
Authors
Pejović-Milovančević, Milica
Pavlović, Miroslav
Lečić-Toševski, Dušica
Tenjović, Lazar
Article (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Polje interesovanja i delovanja preventivnog programa koji je u ovom radu prikazan predstavlja diskriminacija mladih sa mentalnim poremećajima. Postoje mnogi praktični načini da se radi na rešavanju problema diskriminacije - kroz reformisanje službi i institucija sistema predstavljanja anti-diskriminacionih politika i zakona, delovanjem putem medija i kroz edukativne programe u sklopu medicinskih ustanovi koje se bave ovom problematikom, za koji smo se mi odlučili. U prvom delu rada određuju se pojmovi stigme i diskriminacije i prikazuje se zastupljenost mentalnih poremećaja kod mladih. U drugom delu opisali smo pilot-program koji je realizovan u jednoj beogradskoj srednjoj školi, predstavili smo razloge za njegovo sprovođenje, način rada, kao i rezultate koje smo dobili.
A preventive program presented in this paper is focused on discrimination of the young people with mental disorders. There are many ways to fight this form of discrimination - by reforming services and institutions of the system, recommending and passing anti-discriminatory laws and policies media campaigns, educational courses in relevant medical institutions, the last one being the area we decided to act in. In the first part of the paper the concepts of stigma and discrimination are defined and statistic data on mental disorders among young people are presented. In the second part we described a pilot program realized in a Belgrade high school, presented our reasons for our undertaking, and described the techniques we used, as well as the results we obtained.
Keywords:
stigma / školska deca / mentalni poremećaji / diskriminacija / antistigma program / stigma / school children / program / mental disorders / discrimination / anti-stigma
Source:
Nastava i vaspitanje, 2005, 54, 1, 89-98
Publisher:
  • Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd

ISSN: 0547-3330

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_511
URI
http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/511
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za psihologiju
Institution/Community
Psihologija / Psychology
TY  - JOUR
AU  - Pejović-Milovančević, Milica
AU  - Pavlović, Miroslav
AU  - Lečić-Toševski, Dušica
AU  - Tenjović, Lazar
PY  - 2005
UR  - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/511
AB  - Polje interesovanja i delovanja preventivnog programa koji je u ovom radu prikazan predstavlja diskriminacija mladih sa mentalnim poremećajima. Postoje mnogi praktični načini da se radi na rešavanju problema diskriminacije - kroz reformisanje službi i institucija sistema predstavljanja anti-diskriminacionih politika i zakona, delovanjem putem medija i kroz edukativne programe u sklopu medicinskih ustanovi koje se bave ovom problematikom, za koji smo se mi odlučili. U prvom delu rada određuju se pojmovi stigme i diskriminacije i prikazuje se zastupljenost mentalnih poremećaja kod mladih. U drugom delu opisali smo pilot-program koji je realizovan u jednoj beogradskoj srednjoj školi, predstavili smo razloge za njegovo sprovođenje, način rada, kao i rezultate koje smo dobili.
AB  - A preventive program presented in this paper is focused on discrimination of the young people with mental disorders. There are many ways to fight this form of discrimination - by reforming services and institutions of the system, recommending and passing anti-discriminatory laws and policies media campaigns, educational courses in relevant medical institutions, the last one being the area we decided to act in. In the first part of the paper the concepts of stigma and discrimination are defined and statistic data on mental disorders among young people are presented. In the second part we described a pilot program realized in a Belgrade high school, presented our reasons for our undertaking, and described the techniques we used, as well as the results we obtained.
PB  - Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd
T2  - Nastava i vaspitanje
T1  - Promena diskriminativnog i negativnog stava prema mentalnim bolestima kod školske dece
T1  - Changing discriminatory and negative attitudes towards mentally ill students
EP  - 98
IS  - 1
SP  - 89
VL  - 54
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_511
ER  - 
@article{
author = "Pejović-Milovančević, Milica and Pavlović, Miroslav and Lečić-Toševski, Dušica and Tenjović, Lazar",
year = "2005",
abstract = "Polje interesovanja i delovanja preventivnog programa koji je u ovom radu prikazan predstavlja diskriminacija mladih sa mentalnim poremećajima. Postoje mnogi praktični načini da se radi na rešavanju problema diskriminacije - kroz reformisanje službi i institucija sistema predstavljanja anti-diskriminacionih politika i zakona, delovanjem putem medija i kroz edukativne programe u sklopu medicinskih ustanovi koje se bave ovom problematikom, za koji smo se mi odlučili. U prvom delu rada određuju se pojmovi stigme i diskriminacije i prikazuje se zastupljenost mentalnih poremećaja kod mladih. U drugom delu opisali smo pilot-program koji je realizovan u jednoj beogradskoj srednjoj školi, predstavili smo razloge za njegovo sprovođenje, način rada, kao i rezultate koje smo dobili., A preventive program presented in this paper is focused on discrimination of the young people with mental disorders. There are many ways to fight this form of discrimination - by reforming services and institutions of the system, recommending and passing anti-discriminatory laws and policies media campaigns, educational courses in relevant medical institutions, the last one being the area we decided to act in. In the first part of the paper the concepts of stigma and discrimination are defined and statistic data on mental disorders among young people are presented. In the second part we described a pilot program realized in a Belgrade high school, presented our reasons for our undertaking, and described the techniques we used, as well as the results we obtained.",
publisher = "Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd",
journal = "Nastava i vaspitanje",
title = "Promena diskriminativnog i negativnog stava prema mentalnim bolestima kod školske dece, Changing discriminatory and negative attitudes towards mentally ill students",
pages = "98-89",
number = "1",
volume = "54",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_511"
}
Pejović-Milovančević, M., Pavlović, M., Lečić-Toševski, D.,& Tenjović, L.. (2005). Promena diskriminativnog i negativnog stava prema mentalnim bolestima kod školske dece. in Nastava i vaspitanje
Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd., 54(1), 89-98.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_511
Pejović-Milovančević M, Pavlović M, Lečić-Toševski D, Tenjović L. Promena diskriminativnog i negativnog stava prema mentalnim bolestima kod školske dece. in Nastava i vaspitanje. 2005;54(1):89-98.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_511 .
Pejović-Milovančević, Milica, Pavlović, Miroslav, Lečić-Toševski, Dušica, Tenjović, Lazar, "Promena diskriminativnog i negativnog stava prema mentalnim bolestima kod školske dece" in Nastava i vaspitanje, 54, no. 1 (2005):89-98,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_511 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About REFF | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutions/communitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About REFF | Send Feedback

OpenAIRERCUB