Percepcija realizacije rodne komponente preventivnog programa „Škola bez nasilja“
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Rodno zasnovano nasilјe (RZN) predstavlјa namerno i neopravdano
povređivanje druge osobe zato što pripada određenom rodu, polu ili
seksualnoj orijentaciji. Ono „potiče iz nejednakih odnosa moći između
muškaraca i žena” (WHO, 2009, str. 3). Podaci o generalnoj rasprostranjenosti ovog oblika nasilјa izuzetno su alarmantni (Abrahams et
al., 2014; Garcia-Moreno et al., 2015; Stockl et al., 2013). Naročito je
važno pitanje koliko su deca u školama izložena RZN-u i stereotipima
o rodnim ulogama. Istraživanje Centra za studije roda i politike 2014.
godine (Ćeriman i sar., 2014) pokazalo je da se učenici osnovnih i
srednjih škola u našoj zemlјi veoma često susreću s ovim oblikom
nasilјa, kao i da postoji snažno ukorenjen sterotip o rodnim ulogama.
Кључне речи:
rodno zasnovano nasilje / škola bez nasilja / diskriminacija / stereotipi / prevencija / prepoznavanjeИзвор:
Dijalozi u obrazovanju – Zbornik radova, 2016, 125-130Издавач:
- Društvo istraživača u obrazovanju
Институција/група
Psihologija / PsychologyTY - CONF AU - Banjac, Sonja AU - Pavlović, Zoran PY - 2016 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/5197 AB - Rodno zasnovano nasilјe (RZN) predstavlјa namerno i neopravdano povređivanje druge osobe zato što pripada određenom rodu, polu ili seksualnoj orijentaciji. Ono „potiče iz nejednakih odnosa moći između muškaraca i žena” (WHO, 2009, str. 3). Podaci o generalnoj rasprostranjenosti ovog oblika nasilјa izuzetno su alarmantni (Abrahams et al., 2014; Garcia-Moreno et al., 2015; Stockl et al., 2013). Naročito je važno pitanje koliko su deca u školama izložena RZN-u i stereotipima o rodnim ulogama. Istraživanje Centra za studije roda i politike 2014. godine (Ćeriman i sar., 2014) pokazalo je da se učenici osnovnih i srednjih škola u našoj zemlјi veoma često susreću s ovim oblikom nasilјa, kao i da postoji snažno ukorenjen sterotip o rodnim ulogama. PB - Društvo istraživača u obrazovanju C3 - Dijalozi u obrazovanju – Zbornik radova T1 - Percepcija realizacije rodne komponente preventivnog programa „Škola bez nasilja“ EP - 130 SP - 125 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5197 ER -
@conference{ author = "Banjac, Sonja and Pavlović, Zoran", year = "2016", abstract = "Rodno zasnovano nasilјe (RZN) predstavlјa namerno i neopravdano povređivanje druge osobe zato što pripada određenom rodu, polu ili seksualnoj orijentaciji. Ono „potiče iz nejednakih odnosa moći između muškaraca i žena” (WHO, 2009, str. 3). Podaci o generalnoj rasprostranjenosti ovog oblika nasilјa izuzetno su alarmantni (Abrahams et al., 2014; Garcia-Moreno et al., 2015; Stockl et al., 2013). Naročito je važno pitanje koliko su deca u školama izložena RZN-u i stereotipima o rodnim ulogama. Istraživanje Centra za studije roda i politike 2014. godine (Ćeriman i sar., 2014) pokazalo je da se učenici osnovnih i srednjih škola u našoj zemlјi veoma često susreću s ovim oblikom nasilјa, kao i da postoji snažno ukorenjen sterotip o rodnim ulogama.", publisher = "Društvo istraživača u obrazovanju", journal = "Dijalozi u obrazovanju – Zbornik radova", title = "Percepcija realizacije rodne komponente preventivnog programa „Škola bez nasilja“", pages = "130-125", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5197" }
Banjac, S.,& Pavlović, Z.. (2016). Percepcija realizacije rodne komponente preventivnog programa „Škola bez nasilja“. in Dijalozi u obrazovanju – Zbornik radova Društvo istraživača u obrazovanju., 125-130. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5197
Banjac S, Pavlović Z. Percepcija realizacije rodne komponente preventivnog programa „Škola bez nasilja“. in Dijalozi u obrazovanju – Zbornik radova. 2016;:125-130. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5197 .
Banjac, Sonja, Pavlović, Zoran, "Percepcija realizacije rodne komponente preventivnog programa „Škola bez nasilja“" in Dijalozi u obrazovanju – Zbornik radova (2016):125-130, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5197 .