Социоекономски статус и ставови грађана према циљевима васпитања деце
Аутори
Joksimović, SnežanaPavlović, Zoran
Maksić, Slavica
Остала ауторства
Gašić-Pavišić, SlobodankaJoksimović, Snežana
Поглавље у монографији (Рецензирана верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Ставови о особинама које код деце треба развијати у породици
указују на циљеве васпитања и одговарајући васпитни стил који доприноси
остварењу постављеног васпитног циља. Предмет рада су ставови грађана
Србије о циљевима породичног васпитања. Циљ је да се испита повезаност
између социоекономског статуса грађана и њихових преференција особина које
деца треба да развију у породици. Емпиријску основу чине налази четвртог
таласа Светске студије вредности, прикупљени 2001. године у Србији на
репрезентативном узорку 1200 грађана Србије узраста од 18 и више година. Као
показатељ циљева и вредности породичног васпитања коришћени су одговори
на питање којим је од испитаника тражено да са листе од десет особина издвоје
до пет особина које су по њиховом мишљењу најважније. Показатељи
социоекономског статуса су образовни ниво, укупни приход породице,
задовољство финансијском ситуацијом породице, радни статус, процена
сопствене класне припадности. Добијени налази показују да уколико је...
социоекономски статус повољнији, утолико је већа усмереност ка циљевима
који говоре о аутономији личности, као што су независност, одговорност,
толеранција, док је нижи статус повезан са преференцијом марљивости. Школа
би требало да има компензаторну улогу, тако што ће код свих ученика, без
обзира на њихов социјални статус, подстицати развијање аутономије личности
Кључне речи:
социоекономски статус / ставови / породично васпитање / вредности / аутономијаИзвор:
Obrazovanje i siromaštvo u zemljama u tranziciji, 2008, 121-134Издавач:
- Institut za pedagoška istraživanja
Финансирање / пројекти:
- Obrazovanje za društvo znanja (149001)
- Demokratski modeli unapređivanja društvene kohezije, tolerancije, ljudskih prava i privrednog razvitka u političkim i institucionalnim procesima evropskih integracija Srbije (broj projekta: 149017)
Институција/група
Psihologija / PsychologyTY - CHAP AU - Joksimović, Snežana AU - Pavlović, Zoran AU - Maksić, Slavica PY - 2008 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/5264 AB - Ставови о особинама које код деце треба развијати у породици указују на циљеве васпитања и одговарајући васпитни стил који доприноси остварењу постављеног васпитног циља. Предмет рада су ставови грађана Србије о циљевима породичног васпитања. Циљ је да се испита повезаност између социоекономског статуса грађана и њихових преференција особина које деца треба да развију у породици. Емпиријску основу чине налази четвртог таласа Светске студије вредности, прикупљени 2001. године у Србији на репрезентативном узорку 1200 грађана Србије узраста од 18 и више година. Као показатељ циљева и вредности породичног васпитања коришћени су одговори на питање којим је од испитаника тражено да са листе од десет особина издвоје до пет особина које су по њиховом мишљењу најважније. Показатељи социоекономског статуса су образовни ниво, укупни приход породице, задовољство финансијском ситуацијом породице, радни статус, процена сопствене класне припадности. Добијени налази показују да уколико је социоекономски статус повољнији, утолико је већа усмереност ка циљевима који говоре о аутономији личности, као што су независност, одговорност, толеранција, док је нижи статус повезан са преференцијом марљивости. Школа би требало да има компензаторну улогу, тако што ће код свих ученика, без обзира на њихов социјални статус, подстицати развијање аутономије личности PB - Institut za pedagoška istraživanja T2 - Obrazovanje i siromaštvo u zemljama u tranziciji T1 - Социоекономски статус и ставови грађана према циљевима васпитања деце EP - 134 SP - 121 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5264 ER -
@inbook{ author = "Joksimović, Snežana and Pavlović, Zoran and Maksić, Slavica", year = "2008", abstract = "Ставови о особинама које код деце треба развијати у породици указују на циљеве васпитања и одговарајући васпитни стил који доприноси остварењу постављеног васпитног циља. Предмет рада су ставови грађана Србије о циљевима породичног васпитања. Циљ је да се испита повезаност између социоекономског статуса грађана и њихових преференција особина које деца треба да развију у породици. Емпиријску основу чине налази четвртог таласа Светске студије вредности, прикупљени 2001. године у Србији на репрезентативном узорку 1200 грађана Србије узраста од 18 и више година. Као показатељ циљева и вредности породичног васпитања коришћени су одговори на питање којим је од испитаника тражено да са листе од десет особина издвоје до пет особина које су по њиховом мишљењу најважније. Показатељи социоекономског статуса су образовни ниво, укупни приход породице, задовољство финансијском ситуацијом породице, радни статус, процена сопствене класне припадности. Добијени налази показују да уколико је социоекономски статус повољнији, утолико је већа усмереност ка циљевима који говоре о аутономији личности, као што су независност, одговорност, толеранција, док је нижи статус повезан са преференцијом марљивости. Школа би требало да има компензаторну улогу, тако што ће код свих ученика, без обзира на њихов социјални статус, подстицати развијање аутономије личности", publisher = "Institut za pedagoška istraživanja", journal = "Obrazovanje i siromaštvo u zemljama u tranziciji", booktitle = "Социоекономски статус и ставови грађана према циљевима васпитања деце", pages = "134-121", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5264" }
Joksimović, S., Pavlović, Z.,& Maksić, S.. (2008). Социоекономски статус и ставови грађана према циљевима васпитања деце. in Obrazovanje i siromaštvo u zemljama u tranziciji Institut za pedagoška istraživanja., 121-134. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5264
Joksimović S, Pavlović Z, Maksić S. Социоекономски статус и ставови грађана према циљевима васпитања деце. in Obrazovanje i siromaštvo u zemljama u tranziciji. 2008;:121-134. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5264 .
Joksimović, Snežana, Pavlović, Zoran, Maksić, Slavica, "Социоекономски статус и ставови грађана према циљевима васпитања деце" in Obrazovanje i siromaštvo u zemljama u tranziciji (2008):121-134, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5264 .