Dijalog kao pokazatelj participacije učenika u nastavi
Апстракт
Cilj ovog rada je da se razume veza između oblika participacije učenika i osnovnih
konceptualizacija dijaloga u nastavi. Kao rezultat razmatranja njihovog odnosa uočeno je da
konceptualizacija dijaloga kao nastavne metode može da se poveže sa tri oblika lažne
participacije i sa tri oblika participacije. Konceptualizacija dijaloga kao načina konstruisanja
znanja odgovara oblicima participacije nižeg nivoa složenosti. Konačno, konceptualizacije
dijaloga kao procesa zajedničkog stvaranja značenja, kao sredstva demokratizacije u
obrazovanju i kao izraza nastavne prakse mogu se povezati sa najsloženijim oblicima
participacije učenika u nastavi. U zaključnim razmatranjima predstavljen je značaj koji ovaj
rad može da ima na teorijskom i praktičnom planu. Ističe se da je svrha povezivanja ova dva
koncepta, pored ostalog, u obuhvatnom sagledavanju didaktičkih i pedagoških problema,
kao i u stvaranju osnove za promišljanje, istraživanje i unapređivanje nastave kao dijaloške
prakse.
Кључне речи:
oblici participacije učenika / osnovne konceptualizacije dijaloga u nastaviИзвор:
Participacija u obrazovanju – pedagoški (p)ogledi: Zbornik radova/ Nacionalni naučni skup Susreti pedagoga, 2020, 26-33Издавач:
- Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu, Institut za pedagogiju i andragogiju
- Pedagoško društvo Srbije
Финансирање / пројекти:
- Унапређивање квалитета и доступности образовања у процесима модернизације Србије (RS-MESTD-Integrated and Interdisciplinary Research (IIR or III)-47008)
Напомена:
- Ovaj rad ima status predavanja po pozivu sa skupa nacionalnog značaja štampano u celini (M61).
Институција/група
Pedagogija / PedagogyTY - CONF AU - Milin, Vladeta PY - 2020 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/5343 AB - Cilj ovog rada je da se razume veza između oblika participacije učenika i osnovnih konceptualizacija dijaloga u nastavi. Kao rezultat razmatranja njihovog odnosa uočeno je da konceptualizacija dijaloga kao nastavne metode može da se poveže sa tri oblika lažne participacije i sa tri oblika participacije. Konceptualizacija dijaloga kao načina konstruisanja znanja odgovara oblicima participacije nižeg nivoa složenosti. Konačno, konceptualizacije dijaloga kao procesa zajedničkog stvaranja značenja, kao sredstva demokratizacije u obrazovanju i kao izraza nastavne prakse mogu se povezati sa najsloženijim oblicima participacije učenika u nastavi. U zaključnim razmatranjima predstavljen je značaj koji ovaj rad može da ima na teorijskom i praktičnom planu. Ističe se da je svrha povezivanja ova dva koncepta, pored ostalog, u obuhvatnom sagledavanju didaktičkih i pedagoških problema, kao i u stvaranju osnove za promišljanje, istraživanje i unapređivanje nastave kao dijaloške prakse. PB - Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu, Institut za pedagogiju i andragogiju PB - Pedagoško društvo Srbije C3 - Participacija u obrazovanju – pedagoški (p)ogledi: Zbornik radova/ Nacionalni naučni skup Susreti pedagoga T1 - Dijalog kao pokazatelj participacije učenika u nastavi EP - 33 SP - 26 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5343 ER -
@conference{ author = "Milin, Vladeta", year = "2020", abstract = "Cilj ovog rada je da se razume veza između oblika participacije učenika i osnovnih konceptualizacija dijaloga u nastavi. Kao rezultat razmatranja njihovog odnosa uočeno je da konceptualizacija dijaloga kao nastavne metode može da se poveže sa tri oblika lažne participacije i sa tri oblika participacije. Konceptualizacija dijaloga kao načina konstruisanja znanja odgovara oblicima participacije nižeg nivoa složenosti. Konačno, konceptualizacije dijaloga kao procesa zajedničkog stvaranja značenja, kao sredstva demokratizacije u obrazovanju i kao izraza nastavne prakse mogu se povezati sa najsloženijim oblicima participacije učenika u nastavi. U zaključnim razmatranjima predstavljen je značaj koji ovaj rad može da ima na teorijskom i praktičnom planu. Ističe se da je svrha povezivanja ova dva koncepta, pored ostalog, u obuhvatnom sagledavanju didaktičkih i pedagoških problema, kao i u stvaranju osnove za promišljanje, istraživanje i unapređivanje nastave kao dijaloške prakse.", publisher = "Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu, Institut za pedagogiju i andragogiju, Pedagoško društvo Srbije", journal = "Participacija u obrazovanju – pedagoški (p)ogledi: Zbornik radova/ Nacionalni naučni skup Susreti pedagoga", title = "Dijalog kao pokazatelj participacije učenika u nastavi", pages = "33-26", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5343" }
Milin, V.. (2020). Dijalog kao pokazatelj participacije učenika u nastavi. in Participacija u obrazovanju – pedagoški (p)ogledi: Zbornik radova/ Nacionalni naučni skup Susreti pedagoga Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu, Institut za pedagogiju i andragogiju., 26-33. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5343
Milin V. Dijalog kao pokazatelj participacije učenika u nastavi. in Participacija u obrazovanju – pedagoški (p)ogledi: Zbornik radova/ Nacionalni naučni skup Susreti pedagoga. 2020;:26-33. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5343 .
Milin, Vladeta, "Dijalog kao pokazatelj participacije učenika u nastavi" in Participacija u obrazovanju – pedagoški (p)ogledi: Zbornik radova/ Nacionalni naučni skup Susreti pedagoga (2020):26-33, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5343 .