Metodološki aspekti istraživanja dijaloga u nastavi
Апстракт
Dijalog predstavlja jedan od središnjih problema proučavanja u didaktičkoj teoriji, upravo zato što je on u tesnoj vezi sa kvalitetom nastavne prakse. U pedagoškoj literaturi može se prepoznati porast interesovanja za proučavanje dijaloga u nastavi. Međutim, pored upoznavanja sa rezultatima sprovedenih istraživanja, potrebno je sagledati i različite izazove, dileme i moguća metodološka rešenja koja se mogu primeniti u ovom istraživačkom procesu. U ovom radu je predstavljen deo instraživačkog instrumentarija korišćenog u mikroetnografskom istraživanju dijaloga u nastavi, u okviru interpretativne paradigme. Predstavljanje instrumenata, ali i metodoloških odluka koje su donete tokom istraživačkog procesa omogućava korišćenje sadržaja ponuđenih stavki i preuzimanje modela pripremanja i realizacije istraživanja o dijalogu u nastavi. Naglašavajući neophodnost pažljivog promišljanja odnosa između istraživačkih tehnika i instrumenata koje se primenjuju, u radu se nude smernice za buduća istraž...ivanja dijaloga u nastavi. U skladu sa prihvaćenom epistemološkom pozicijom, u zaključku se ističe da cilj istraživanja različitih aspekata dijaloga u nastavi ne bi trebalo da bude identifikovanje njegovih „realno postojećih“ svojstava, već razumevanje perspektiva i interpretacija dobijenih od različitih aktera u nastavi.
Кључне речи:
dijalog / nastava / mikroetnografsko istraživanje / perspektive učenika i nastavnikaИзвор:
Istraživanja u školi, 2018, 157-178Издавач:
- Institut za pedagoška istraživanja
Финансирање / пројекти:
- Унапређивање квалитета и доступности образовања у процесима модернизације Србије (RS-MESTD-Integrated and Interdisciplinary Research (IIR or III)-47008)
- Од подстицања иницијативе, сарадње и стваралаштва у образовању до нових улога и идентитета у друштву (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-179034)
Институција/група
Pedagogija / PedagogyTY - CHAP AU - Milin, Vladeta PY - 2018 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/5374 AB - Dijalog predstavlja jedan od središnjih problema proučavanja u didaktičkoj teoriji, upravo zato što je on u tesnoj vezi sa kvalitetom nastavne prakse. U pedagoškoj literaturi može se prepoznati porast interesovanja za proučavanje dijaloga u nastavi. Međutim, pored upoznavanja sa rezultatima sprovedenih istraživanja, potrebno je sagledati i različite izazove, dileme i moguća metodološka rešenja koja se mogu primeniti u ovom istraživačkom procesu. U ovom radu je predstavljen deo instraživačkog instrumentarija korišćenog u mikroetnografskom istraživanju dijaloga u nastavi, u okviru interpretativne paradigme. Predstavljanje instrumenata, ali i metodoloških odluka koje su donete tokom istraživačkog procesa omogućava korišćenje sadržaja ponuđenih stavki i preuzimanje modela pripremanja i realizacije istraživanja o dijalogu u nastavi. Naglašavajući neophodnost pažljivog promišljanja odnosa između istraživačkih tehnika i instrumenata koje se primenjuju, u radu se nude smernice za buduća istraživanja dijaloga u nastavi. U skladu sa prihvaćenom epistemološkom pozicijom, u zaključku se ističe da cilj istraživanja različitih aspekata dijaloga u nastavi ne bi trebalo da bude identifikovanje njegovih „realno postojećih“ svojstava, već razumevanje perspektiva i interpretacija dobijenih od različitih aktera u nastavi. PB - Institut za pedagoška istraživanja T2 - Istraživanja u školi T1 - Metodološki aspekti istraživanja dijaloga u nastavi EP - 178 SP - 157 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5374 ER -
@inbook{ author = "Milin, Vladeta", year = "2018", abstract = "Dijalog predstavlja jedan od središnjih problema proučavanja u didaktičkoj teoriji, upravo zato što je on u tesnoj vezi sa kvalitetom nastavne prakse. U pedagoškoj literaturi može se prepoznati porast interesovanja za proučavanje dijaloga u nastavi. Međutim, pored upoznavanja sa rezultatima sprovedenih istraživanja, potrebno je sagledati i različite izazove, dileme i moguća metodološka rešenja koja se mogu primeniti u ovom istraživačkom procesu. U ovom radu je predstavljen deo instraživačkog instrumentarija korišćenog u mikroetnografskom istraživanju dijaloga u nastavi, u okviru interpretativne paradigme. Predstavljanje instrumenata, ali i metodoloških odluka koje su donete tokom istraživačkog procesa omogućava korišćenje sadržaja ponuđenih stavki i preuzimanje modela pripremanja i realizacije istraživanja o dijalogu u nastavi. Naglašavajući neophodnost pažljivog promišljanja odnosa između istraživačkih tehnika i instrumenata koje se primenjuju, u radu se nude smernice za buduća istraživanja dijaloga u nastavi. U skladu sa prihvaćenom epistemološkom pozicijom, u zaključku se ističe da cilj istraživanja različitih aspekata dijaloga u nastavi ne bi trebalo da bude identifikovanje njegovih „realno postojećih“ svojstava, već razumevanje perspektiva i interpretacija dobijenih od različitih aktera u nastavi.", publisher = "Institut za pedagoška istraživanja", journal = "Istraživanja u školi", booktitle = "Metodološki aspekti istraživanja dijaloga u nastavi", pages = "178-157", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5374" }
Milin, V.. (2018). Metodološki aspekti istraživanja dijaloga u nastavi. in Istraživanja u školi Institut za pedagoška istraživanja., 157-178. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5374
Milin V. Metodološki aspekti istraživanja dijaloga u nastavi. in Istraživanja u školi. 2018;:157-178. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5374 .
Milin, Vladeta, "Metodološki aspekti istraživanja dijaloga u nastavi" in Istraživanja u školi (2018):157-178, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5374 .