Однос националне и организационе културе у канцеларији мултинационалне компаније у Србији
National and organisational culture in the office of a multinational company in Serbia
Article (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Рад се бави односом националне и организационе културе у представништву мултинационалне компаније „Ernst & Young у Србији” (у
Београду). Циљ овог истраживања је утврдити како вредности, ставови
и облици понашања запослених које они усвајају у току свог одрастања
и социјализације у Србији (национална култура) могу да утичу на
доживљај прокламованих вредности организације за коју раде (организациона култура). Oсновни теоријски оквир у вези са утицајем националне на организациону културу представља истраживање димензија
националне културе холандског социјалног психолога Герта Хофштедеа.
Поред ових претпоставки културе, издвојено је још шест особина „народа у Србији“. Све карактеристике су објашњене и сагледане уз помоћ
етнографских примера, прикупљених током мог обављања радне праксе
у седишту компаније. У том смислу, анализирана је и моја двојна истра-
живачка позиција не само као истраживача већ и практиканта који је имао
радна задужења и обавезе.
The paper addresses the relationship between the national and the organisational culture in
the office of Ernst Young multinational company in Serbia (Belgrade). The research purports to
establish how the values, attitudes and behaviour of the employed absorbed as they were growing
up and being incorporated in the Serbian society (national culture) can affect their experience with
the proclaimed values of the organisation they work for (organisational culture). The research of
the dimensions of national culture conducted by the Dutch social psychologist Geert Hofstede is
the principal theoretical framework addressing the influence of the national on the organisational
culture. In addition to these cultural suppositions, the author singles out six more traits of „people
in Serbia“. The characteristics are explained and considered with the help of ethnographic examples
gathered while I was engaged in work practice at the company’s seat. The author’s dual research
position as a ...researcher and a practitioner with work tasks and duties is also analysed.
Keywords:
национална култура / организациона култура / мултинационална компанија / пословна антропологија / организациона антропологија / етнологија предузећа / national culture / organisational culture / multinational company / business anthropology / organisational anthropology / enterprise ethnologySource:
Гласник Етнографског музеја у Београду, 2017, 81, 81-110Publisher:
- Етнографски музеј у Београду
URI
http://www.anthroserbia.org/Content/PDF/Articles/33349998314045f1a4fb8bdfa4f8fde3.pdfhttp://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/5421
Collections
Institution/Community
Etnologija i antropologija / Ethnology and AnthropologyTY - JOUR AU - Дражета, Богдан Л. PY - 2017 UR - http://www.anthroserbia.org/Content/PDF/Articles/33349998314045f1a4fb8bdfa4f8fde3.pdf UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/5421 AB - Рад се бави односом националне и организационе културе у представништву мултинационалне компаније „Ernst & Young у Србији” (у Београду). Циљ овог истраживања је утврдити како вредности, ставови и облици понашања запослених које они усвајају у току свог одрастања и социјализације у Србији (национална култура) могу да утичу на доживљај прокламованих вредности организације за коју раде (организациона култура). Oсновни теоријски оквир у вези са утицајем националне на организациону културу представља истраживање димензија националне културе холандског социјалног психолога Герта Хофштедеа. Поред ових претпоставки културе, издвојено је још шест особина „народа у Србији“. Све карактеристике су објашњене и сагледане уз помоћ етнографских примера, прикупљених током мог обављања радне праксе у седишту компаније. У том смислу, анализирана је и моја двојна истра- живачка позиција не само као истраживача већ и практиканта који је имао радна задужења и обавезе. AB - The paper addresses the relationship between the national and the organisational culture in the office of Ernst Young multinational company in Serbia (Belgrade). The research purports to establish how the values, attitudes and behaviour of the employed absorbed as they were growing up and being incorporated in the Serbian society (national culture) can affect their experience with the proclaimed values of the organisation they work for (organisational culture). The research of the dimensions of national culture conducted by the Dutch social psychologist Geert Hofstede is the principal theoretical framework addressing the influence of the national on the organisational culture. In addition to these cultural suppositions, the author singles out six more traits of „people in Serbia“. The characteristics are explained and considered with the help of ethnographic examples gathered while I was engaged in work practice at the company’s seat. The author’s dual research position as a researcher and a practitioner with work tasks and duties is also analysed. PB - Етнографски музеј у Београду T2 - Гласник Етнографског музеја у Београду T1 - Однос националне и организационе културе у канцеларији мултинационалне компаније у Србији T1 - National and organisational culture in the office of a multinational company in Serbia EP - 110 EP - 110 IS - 81 SP - 81 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5421 ER -
@article{ author = "Дражета, Богдан Л.", year = "2017", abstract = "Рад се бави односом националне и организационе културе у представништву мултинационалне компаније „Ernst & Young у Србији” (у Београду). Циљ овог истраживања је утврдити како вредности, ставови и облици понашања запослених које они усвајају у току свог одрастања и социјализације у Србији (национална култура) могу да утичу на доживљај прокламованих вредности организације за коју раде (организациона култура). Oсновни теоријски оквир у вези са утицајем националне на организациону културу представља истраживање димензија националне културе холандског социјалног психолога Герта Хофштедеа. Поред ових претпоставки културе, издвојено је још шест особина „народа у Србији“. Све карактеристике су објашњене и сагледане уз помоћ етнографских примера, прикупљених током мог обављања радне праксе у седишту компаније. У том смислу, анализирана је и моја двојна истра- живачка позиција не само као истраживача већ и практиканта који је имао радна задужења и обавезе., The paper addresses the relationship between the national and the organisational culture in the office of Ernst Young multinational company in Serbia (Belgrade). The research purports to establish how the values, attitudes and behaviour of the employed absorbed as they were growing up and being incorporated in the Serbian society (national culture) can affect their experience with the proclaimed values of the organisation they work for (organisational culture). The research of the dimensions of national culture conducted by the Dutch social psychologist Geert Hofstede is the principal theoretical framework addressing the influence of the national on the organisational culture. In addition to these cultural suppositions, the author singles out six more traits of „people in Serbia“. The characteristics are explained and considered with the help of ethnographic examples gathered while I was engaged in work practice at the company’s seat. The author’s dual research position as a researcher and a practitioner with work tasks and duties is also analysed.", publisher = "Етнографски музеј у Београду", journal = "Гласник Етнографског музеја у Београду", title = "Однос националне и организационе културе у канцеларији мултинационалне компаније у Србији, National and organisational culture in the office of a multinational company in Serbia", pages = "110-110-81", number = "81", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5421" }
Дражета, Б. Л.. (2017). Однос националне и организационе културе у канцеларији мултинационалне компаније у Србији. in Гласник Етнографског музеја у Београду Етнографски музеј у Београду.(81), 81-110. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5421
Дражета БЛ. Однос националне и организационе културе у канцеларији мултинационалне компаније у Србији. in Гласник Етнографског музеја у Београду. 2017;(81):81-110. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5421 .
Дражета, Богдан Л., "Однос националне и организационе културе у канцеларији мултинационалне компаније у Србији" in Гласник Етнографског музеја у Београду, no. 81 (2017):81-110, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5421 .