Prikaz osnovnih podataka o dokumentu

National and organisational culture in the office of a multinational company in Serbia

dc.creatorДражета, Богдан Л.
dc.date.accessioned2023-11-25T09:57:09Z
dc.date.available2023-11-25T09:57:09Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn0350-0322
dc.identifier.urihttp://www.anthroserbia.org/Content/PDF/Articles/33349998314045f1a4fb8bdfa4f8fde3.pdf
dc.identifier.urihttp://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/5421
dc.description.abstractРад се бави односом националне и организационе културе у представништву мултинационалне компаније „Ernst & Young у Србији” (у Београду). Циљ овог истраживања је утврдити како вредности, ставови и облици понашања запослених које они усвајају у току свог одрастања и социјализације у Србији (национална култура) могу да утичу на доживљај прокламованих вредности организације за коју раде (организациона култура). Oсновни теоријски оквир у вези са утицајем националне на организациону културу представља истраживање димензија националне културе холандског социјалног психолога Герта Хофштедеа. Поред ових претпоставки културе, издвојено је још шест особина „народа у Србији“. Све карактеристике су објашњене и сагледане уз помоћ етнографских примера, прикупљених током мог обављања радне праксе у седишту компаније. У том смислу, анализирана је и моја двојна истра- живачка позиција не само као истраживача већ и практиканта који је имао радна задужења и обавезе.sr
dc.description.abstractThe paper addresses the relationship between the national and the organisational culture in the office of Ernst Young multinational company in Serbia (Belgrade). The research purports to establish how the values, attitudes and behaviour of the employed absorbed as they were growing up and being incorporated in the Serbian society (national culture) can affect their experience with the proclaimed values of the organisation they work for (organisational culture). The research of the dimensions of national culture conducted by the Dutch social psychologist Geert Hofstede is the principal theoretical framework addressing the influence of the national on the organisational culture. In addition to these cultural suppositions, the author singles out six more traits of „people in Serbia“. The characteristics are explained and considered with the help of ethnographic examples gathered while I was engaged in work practice at the company’s seat. The author’s dual research position as a researcher and a practitioner with work tasks and duties is also analysed.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherЕтнографски музеј у Београдуsr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.sourceГласник Етнографског музеја у Београдуsr
dc.subjectнационална култураsr
dc.subjectорганизациона култураsr
dc.subjectмултинационална компанијаsr
dc.subjectпословна антропологијаsr
dc.subjectорганизациона антропологијаsr
dc.subjectетнологија предузећаsr
dc.subjectnational culturesr
dc.subjectorganisational culturesr
dc.subjectmultinational companysr
dc.subjectbusiness anthropologysr
dc.subjectorganisational anthropologysr
dc.subjectenterprise ethnologysr
dc.titleОднос националне и организационе културе у канцеларији мултинационалне компаније у Србијиsr
dc.titleNational and organisational culture in the office of a multinational company in Serbiasr
dc.typearticlesr
dc.rights.licenseBYsr
dc.citation.epage110
dc.citation.epage110
dc.citation.issue81
dc.citation.spage81
dc.identifier.fulltexthttp://reff.f.bg.ac.rs/bitstream/id/13376/bitstream_13376.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5421
dc.type.versionpublishedVersionsr


Dokumenti

Thumbnail

Ovaj dokument se pojavljuje u sledećim kolekcijama

Prikaz osnovnih podataka o dokumentu